Marek_Km píše:Ale proč je ten problém jen v létě? Už kvůli tomu tankuju u nás na Benzině, protože i ta N95 by měla být aditivovaná. Ano, mohl bych koupit VIF a dávkovat, ale asi jsem líný. Mám ještě jeden problém. Pokud někdy motor dostanu pod hodně velkou zátěž, jako třeba občasná pila s vytáčením do omezovače, nebo s plným autem do velkého kopce s hodně sešlápnutým plynem, tak pak je někdy cítit v interiéru spáleninu - síru a to docela fest, jako by vevnitř v autě někdo zažehnul krabičku zápalek. Může to s tím zakarbonováním souviset? Když ale tankuju aditivovaná paliva, tak by měl být spalovací prostor čistý, ne?
Nyní by opravdu měla být i "obyčejná" paliva od BENZINY N95 s vyšší aditivací. Je to kvůli benzínovým motorům s přímým vstřikem ... aby se jim úplně nezapekly sací ventily karbonem. Zkuste natankovat benzín u nějaké low cost benzínky a pak zkuste BENZINU, SHELL nebo OMV. Je to znát
Tedy hlavně u motorů s přímým vstřikem benzínu. U KIA RIO 1,25 ta citlivost na aditivaci benzínu není taková ... a dezonační spalování (že by "zaklepala") jsem u ní ještě nezažil