KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

Příspěvekod katakiruku » 30.10.2019 21:17

Zdravím všechny,
rád bych se chtěl podělit se svými prvními dojmy z nového vozu Kia Rio 1.4 CVVT 2020 EXCLUSIVE 6AT 74 kW/100 koní.
Předem chci říct, že to bude psáno z pohledu člověka co není žádný expert na auta a taky, že jedná se o moje první úplně nové auto - některé věci jsou pro ostatní samozřejmostí ale já jsem z nich nadšen.
Jedná se o prvotní postřehy a dojmy z auta, žádná odborná recenze nebo test !

Sháněl jsem nové auto kolem 350 000 s jedinou podmínku a to bylo v automatu.
Auto je pro mě (25 let) člověka co najede 40 km denně po okrskách (práce) + popojížďky / 15 000 ročně max. dálnice párkrát ročně.
Velikost auta nebylo nijak extra důležitá, nejčastěji jezdím sám, plné auto jede párkrát ročně.
Díky těmito podmínkami jsem byl velmi omezen ve výběru.(I20,Yaris,Rapid,Rio,...)
Nakonec jsem se rozhodl pro Kia Rio - s pěknou výbavou a vzhledem v automatu za super cenu.

Nejdříve jsem auto zkusil vyhledat přes oficialní web Kia > Skladové vozy, kde požadovaný typ vozu delší dobu nebyl.
Vyhledal jsem si nejbližší prodejny Kia v mém okolí. V první prodejně žádné Rio v automatu nebylo (ani skladem pro tuto prodejnu), takže auto by muselo jít do výroby a termín dodání by byl zhruba 4-5 měsíců.
V druhé prodejně již Rio bylo - v automatu, ve výbavě Exclusive s motorem 1,4 atmosféra, přesně to co chci. Auto nebylo přímo na prodejně, ale bylo již na cestě do Evropy přímo do konkrétní prodejny a v případě zájmu by bylo možné mít auto doma do 3 týdnů od závazného objednání. Výhodou této varianty je možnost mít auto rychle doma a žádné dlouhé čekání, ale auto jste nuceni koupit tak "jak je" (v dané barvě,výbavě, nemáte možnost si začít vymýšlet další výbavu atd...), což v mém případě nebyl problém, žádné extra věci jsem nechtěl.
Proč to píšu, samozřejmě jsem si nechal vytvořit cenovou nabídku se stejnými požadavky a konečné ceny se lišily (pár tisíc) + v jedné nabídce byly zdarma gumové koberečky atd...
Proto doporučuji si obvolat více prodejen a nechat si udělat cenové nabídky na stejný typ vozidla od různých KIA prodejen.

Auto jsem závazně objednal a cca za 14 dní jsem si jel auto vyzvednout.

Chtěl bych podotknout, pokud někdo zvažuje o Riu 1,4 v automatu v nejnižší výbavě tedy Comfort a nijak neřeší výbavu auta, tak jako já jsem tuto variantu chtěl, tak to není už možné.
Bylo mi řečeno, že tento typ motoru v této výbavě už není možný zadat do výroby (1,25 a 1.0 s turbem - je možné), přitom tuto variantu stále nabízí v ceníku na oficálnim webu !
I když to zní velmi zvláštně dokonce si nejsem jistý, zda vůbec celkově Rio s motorem 1,4 lze vůbec ještě zadat do výroby, ale to bych lhal.

Nejdříve začnu motorem neboli výkonem auta. Co se týče výkonu auta, tak je opravdu slabší, hlavně zrychlení i přesto, že je auto menší a lehčí s výkonem 100 koní. Při předjíždění je si dát opravdu velký pozor, zda to stojí opravdu "za to". Je zapotřebí doslova "dupnout" na pedál a vteřina / dvě se nic neděje a pak následně auto zareaguje a z tiché auta, které opravdu neslyšíte při jízdě po městě se stane hlučné auto, otáčky vystřelí nahoru a auto se rozjede. Jak auto už zareaguje a zrychlí tak jede pěkně, zvuk se utiší, otáčky klesnou a jízda je opět fajn. I při jízdě do nijak extra prudkého kopce je zapotřebí silnější nohu na pedál. Pedál není vůbec citlivý, je zapotřebí prudší sešlápnutí pedálu nejen při předjíždění. S mým předchozím autem (VW Passat B5.5 Combi 1.9TDI 96kw automat) se to snad ani nedá porovnat alespoň z pohledu výkonu a samozřejmě rozměrově. Je to opravdu velký ale velký rozdíl, ale s tím jsem počítal, takže jsem si velice rychle zvykl. Je možnost koupit variantu Ria i s turbem o obsahu 1.0, ale to už je zase na jiný příběh. Se zkušenostmi kamarádů s motory 1.0TSI / 1.2TSI jsem si to velmi rychle rozmyslel a slabší výkon respektuji.

Samozřejmě na klasickou rozumnou jízdu do města,obchodu či práce to bohatě stačí - například pro ženu do práce super ! Předpokládám, že člověk, který uvažuje o koupi tohoto vozu, nechce být žádný závodník nebo "frajírek" , který má rád rychlejší jízdu a především "dupnu a jedu", pokud ano, tak si doporučuji vybrat jiný vůz velmi rychle ! Žádný "trhač asfaltu" to rozhodně není !

Jak jsem zmiňoval, auto je velmi tiché při normální jízdě nejenom když jste ve vozu ale i z venku. Po najetých cca 1000 km jsem se spotřebou kolem 6.1/100, nevím zda je to moc nebo
málo i přesto, že je auto v automatu, ale nijak to moc neřeším. Velikost auta ve vnitř je celkem fajn, oproti předchozímu vozu je to o dost menší (ještě aby ne, když jsem měl combika), ale pro 2 lidi plně dostačující. Nevím zda toto auto označit za rodinné, řekl bych že ne. Osobně si nedokážu představit s tímto autem jet k moři celou noc s plným kufrem a dvěma dětmi středního věku nedej bože s dospělými ! Dva dvoumetrový chlapi si za sebe rozhodně nesednou, střední postavy no dejme tomu. Vzhled auto se mi velmi líbí i presto, že přední nárazník je velmi nízko (při parkování si dávám pozor, jak je vysoký "patník") ale z pohled ze strany na auto nízký nárazník dává autu "šmrnc".
Zadní pohled auta je "taký jaký je" alespoň za mě, žádná sláva. Zadní okno na kufru je velmi malé, jak na výšku tak šířku. Při parkovaní to může být pro méně zkušeného řidiče celkem nezvyk a problém, rozhodně ze začátku. Tímto bych určitě doporučil připlatit za 7" palcový displej s GPS navigací (ano je to 16 000 navíc), kde je součástí i parkovací kamera s parkovacími senzory, myslím, že nejde ani tak o GPS navigaci v dnešní době, kdy má každý chytrý telefon a spáruje s autem (Bluetooth / Apple Car play),což je taky super věc, ale hlavně o tu kameru a senzory fakt super.
Co se týče interieru tak se mi taky velmi líbí, jak už zmiňovaný displej s navigaci tak celkově. Kůží potažený volant,řadící páka a loketní opěrka, podsvícení celého interieru v noci, místo pro telefon u řadící páky, automatická klimatizace s displejem.
Jízda ve tmě je super - osvětlení auta je dobrá, jak ve vnitř tak i z venku. např: při jízdě v noci při otočení volantu do zatáčky se aktivují boční světla a přisvítí si a vypadá to fakt super a je to hodně praktické.
Automatická převodovka řadí krásně, za jízdy ani nepoznáte, že přeřadila na jinou rychlost.

To že je nádrž nalevo a ne napravo nestojí za to asi ani zmiňovat, ale při tankovaní celkem nezvyk alespoň ze začátku. Zajímavé je automatické zamykání dveří z venku při rozjeti auta,
občas otravné, když někdo vystoupí a následně chce někdo nasednout, ale zase se cítíte bezpečněji, nikdo se vám do auta, když zastavíte (nejenom na křižovatce) nedostane.

To je asi vše, celkově jsem s autem velmi spokojen a mohu jen doporučit. Pro mladého člověka s přítelkyní nebo auto pro manželku do práce či důchodce - ideální volba.
Jelikož se jedná o nové auto s velmi slušnou výbavou a za rozumnou cenu, člověk nemůže mít žádné připomínky.
Pokud je tady někdo, kdo má přesně tento typ auta a na něco jsem zapomněl co stojí za zmínku nebo má jiný názor, tak určitě připište do komentáře svoje postřehy a dojmy.

Pokud někdo uvažuje o koupi tohoto vozu a rád by se zeptal na podrobnější informace nebo by ho cokoliv zajímalo, určitě napište a rád zodpovím pokud budu vědět !
Sám jsem tady na forum psal pár lidem, jelikož moc článku a recenzi jsem nenašel na tento typ vozu a rád jsem chtěl slyšet názor člověka co to auto vlastní a jezdí sním, než poslouchat rady od lidí co to auto ani nevidělo.

Díky mějte se,

Michal K.
katakiruku Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  Témata: 1
Registrován: 30.06.2019
Bydliště: N/A  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

Příspěvekod Roman-Zilina » 31.10.2019 10:27

ahoj,

tak nech ti sluzi v zdravi. samozrejme, ze sa neda porovnavat vo veci zrychlenia tdi a atmo, ale motor je este surovy, po zajazdeni by to malo byt ine. paradoxne ta nadrz ma svoje vyhode, lebo "europania" maju nadrz na opacnej strane, takze stojany byvaju volnejsie, avsak pozor na dvere. mas tam paket premium?
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

Příspěvekod lubos550 » 31.10.2019 11:33

To tankovanie tiez nejako velmi neriesim. Obycajne zastanem kde je volny stojan, bez ohladu na stranu.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

Příspěvekod mv12 » 31.10.2019 13:00

Ahoj Michale, ať Ti auto slouží bez závad a nehod :thu: :thu:
Jak naznačili už kolegové, když jsi přešel z turbodieslu na atmosféru, tak je tvůj pocit, že motor je líný a nezrychluje, normální. I kdyby to byl ještě výkonější motor, prostě tam není turbo, aby to vystřelilo v nízkých otáčkách, takže pro výkon a zrychlení si musíš sáhnout do otáček tj. motor nejdřív vytočit a pak to zrychlí lépe. Vzhledem k tomu, že máš automat, tak ale nepředpokládám, že chceš řadit. Neznám Rio 1.4 s automatem (znám jen Ceeda 1.4 v manuálu, takže vím, že sice to není žádný výkonný motor a pro Ceed tak minimum, co bych dokázal skousnout, ale s lehčím Riem by měl asi dokázat pohnout trochu lépe...) Nevím proto, jak ten automat pracuje a co dělá, když sešlápneš pedál a jak rychle a zda vůbec podřadí, abys mohl více zrychlit. Někdy u automatů bývá možnost zapnout si sportovní režim, kdy pak jde motor víc do otáček na úkor spotřeby a auto "ožije". Nedávno jsem se projížděl xCeedem a tam byl rozdíl normální vs. sport režim hodně znát na zrychlování auta. Pokud nic takového v Riu nemáš, doporučil bych zkusit si, když budeš potřebovat zrychlit, podřadit manuálně na trojku a pak "šlápnout" na plyn. Myslím, že na tu trojku by auto mělo zrychlovat celkem dobře. Jako 1.9 TDI to nebude (i když pasat byl zase těžší), ale mohlo by to dost pomoci. Nečekám, že bys to dělal nějak běžně (to bys nemusel kupovat automat), ale někdy se to může hodit pro předjíždění nebo nějakou krizovou situaci, kdy musíš co nejdřív zrychlit apod. Navíc na tu trojku by asi mělo jít podřadit i bez toho, abys musel přepínat z automatiky na manuál, tj. jen podřadíš v automatice, zrychlíš a ono se to pak zase samo chytne a jede na automat (ale jak říkám, automat v Riu neznám - jen tak co mám zkušenosti z různých jiných aut).
Co se týká automatického zamykání dveří, nevím, jak v novém Riu, v Ceedu to lze v menu přenastavit. Ale osobně to nechávám zapnuté. Jak píšeš, je to bezpečnější - aspoň mi nikdo při stání na křižovatce neotevře kufr a neuteče s nějakou kořistí... :lol: , i když někdy otravné, protože si i po pěti letech vlastnictví auta stále skoro nikdy nevzpomenu, že bych měl člověku venku, co chce přistoupit, odemknout... Ale to zase tak často nebývá (když se mnou někdo jede, tak většinou nastupujeme všichni spolu...)
Co se týká spotřeby, často (ne vždy) bývá skutečná o pár deci větší, než ukazuje palubní počítač. To jen poznámka, pokud spotřebu neřešíš, tak to sledovat asi nebudeš.
Volba motoru mi pro tvé potřeby přijde naprosto OK. 1.0 bych taky nebral... A na nádrž u řidiče si časem zvykneš snadno. Má to i výhodu, že nemusíš obíhat auto (tedy až si zvykneš a zastavíš na správné straně :lol: )
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

Příspěvekod Halík » 31.10.2019 15:02

Rio je skvělé auto. Naprosto manželce vyhovuje pro potřeby nákupu a jízd pro děti ve školce.
Škoda, že se nedělá na Slovensku. Ten transport přes půl světa je katastrofa.
Škoda Felicia 1,3
Škoda Fabia 1,9TDI
Sportage 2011, 1,6 GDI
Sportage 2015 135kW A/T,Black Perl
Sportage 1,6 T-GDi 2020 7DCT, Premium, red + Rio 1,4 A/T 2020, Exclusive, red
Halík Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 171  Témata: 10
Registrován: 19.01.2015
Bydliště: českolipsko  Czech Republic (cz)

Re: KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

Příspěvekod lubos550 » 31.10.2019 15:35

Ono asi prave preto je take skvele, ze sa nerobi na SK :) Ale inak uplne suhlasim, ze je to vo svojej triede vynimocne auto (jazdim na nom najradsej z aut, co mame).
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

Příspěvekod katakiruku » 01.11.2019 18:25

mv12 píše:Ahoj Michale, ať Ti auto slouží bez závad a nehod :thu: :thu:
Jak naznačili už kolegové, když jsi přešel z turbodieslu na atmosféru, tak je tvůj pocit, že motor je líný a nezrychluje, normální. I kdyby to byl ještě výkonější motor, prostě tam není turbo, aby to vystřelilo v nízkých otáčkách, takže pro výkon a zrychlení si musíš sáhnout do otáček tj. motor nejdřív vytočit a pak to zrychlí lépe. Vzhledem k tomu, že máš automat, tak ale nepředpokládám, že chceš řadit. Neznám Rio 1.4 s automatem (znám jen Ceeda 1.4 v manuálu, takže vím, že sice to není žádný výkonný motor a pro Ceed tak minimum, co bych dokázal skousnout, ale s lehčím Riem by měl asi dokázat pohnout trochu lépe...) Nevím proto, jak ten automat pracuje a co dělá, když sešlápneš pedál a jak rychle a zda vůbec podřadí, abys mohl více zrychlit. Někdy u automatů bývá možnost zapnout si sportovní režim, kdy pak jde motor víc do otáček na úkor spotřeby a auto "ožije". Nedávno jsem se projížděl xCeedem a tam byl rozdíl normální vs. sport režim hodně znát na zrychlování auta. Pokud nic takového v Riu nemáš, doporučil bych zkusit si, když budeš potřebovat zrychlit, podřadit manuálně na trojku a pak "šlápnout" na plyn. Myslím, že na tu trojku by auto mělo zrychlovat celkem dobře. Jako 1.9 TDI to nebude (i když pasat byl zase těžší), ale mohlo by to dost pomoci. Nečekám, že bys to dělal nějak běžně (to bys nemusel kupovat automat), ale někdy se to může hodit pro předjíždění nebo nějakou krizovou situaci, kdy musíš co nejdřív zrychlit apod. Navíc na tu trojku by asi mělo jít podřadit i bez toho, abys musel přepínat z automatiky na manuál, tj. jen podřadíš v automatice, zrychlíš a ono se to pak zase samo chytne a jede na automat (ale jak říkám, automat v Riu neznám - jen tak co mám zkušenosti z různých jiných aut).
Co se týká automatického zamykání dveří, nevím, jak v novém Riu, v Ceedu to lze v menu přenastavit. Ale osobně to nechávám zapnuté. Jak píšeš, je to bezpečnější - aspoň mi nikdo při stání na křižovatce neotevře kufr a neuteče s nějakou kořistí... :lol: , i když někdy otravné, protože si i po pěti letech vlastnictví auta stále skoro nikdy nevzpomenu, že bych měl člověku venku, co chce přistoupit, odemknout... Ale to zase tak často nebývá (když se mnou někdo jede, tak většinou nastupujeme všichni spolu...)
Co se týká spotřeby, často (ne vždy) bývá skutečná o pár deci větší, než ukazuje palubní počítač. To jen poznámka, pokud spotřebu neřešíš, tak to sledovat asi nebudeš.
Volba motoru mi pro tvé potřeby přijde naprosto OK. 1.0 bych taky nebral... A na nádrž u řidiče si časem zvykneš snadno. Má to i výhodu, že nemusíš obíhat auto (tedy až si zvykneš a zastavíš na správné straně :lol: )


Ahoj,
děkuji za reakci na můj příspěvek.

Samozřejmě, že srovnání těch motoru je nesmysl, ale jak jsem psal, jednalo se pouze o bezprostřední srovnání člověka co jezdil x let s TDI a byl zvyklý na určitý výkon a následně koupil atmosferu 1,4.
Člověk, co jezdi s motory bez turba celý život, tak mu to tak nepřijde. S tou nádrží přesně jak píšeš - "až si zvykneš" :lol:
katakiruku Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  Témata: 1
Registrován: 30.06.2019
Bydliště: N/A  Czech Republic (cz)

Re: KIA RIO 2020 1,4 CVVT 6AT 74kw EXCLUSIVE - První dojmy

Příspěvekod katakiruku » 01.11.2019 18:29

Roman-Zilina píše:ahoj,

tak nech ti sluzi v zdravi. samozrejme, ze sa neda porovnavat vo veci zrychlenia tdi a atmo, ale motor je este surovy, po zajazdeni by to malo byt ine. paradoxne ta nadrz ma svoje vyhode, lebo "europania" maju nadrz na opacnej strane, takze stojany byvaju volnejsie, avsak pozor na dvere. mas tam paket premium?


Ahoj,
děkuji za reakci na můj příspěvek.

Paket premium tam není, jedná se čistě o výbavu EXCLUSIVE s jediným příplatkem za navigaci s kamerou a senzory.
Jak jsem zmiňoval, výbava pro mě nebyla nijak extra důležitá, bez vyhřívaného volantu a sedaček nebo tempomatu (atd...) se asi určitě obejdu.
katakiruku Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  Témata: 1
Registrován: 30.06.2019
Bydliště: N/A  Czech Republic (cz)


Zpět na Rio

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé