Tak nejezdit do rezervy anebo aby se nerozsvítilo hladové oko je sice ideální, ale někdy problém.
Zvlášť když se snažíte projet zemi, kde je benzín neskutečně drahý nebo jezdíte v noci a najít otevřenou benzínku mimo dálnici je fuška.
Je totiž rozdíl tankovat za 48 Kč/litr nebo 39 Kč/litr. Jednou jsem raději pustil žilou a natankoval v Německu 10 litrů, abych dojel do Francie než riskoval. Ale znovu připomínám, že v zahraničí není taková hustota ČS a rád bych znal pro svůj klid kolik km si můžu dovolit když se rozvístí ta "každým nenáviděná" kontrolka.
Taky mě zaráží přístup
kde nikdo neví
Nikdy jsem nesledoval kdy se kontrolka rozsvítí - v rámci dojezdu km jak píše PtrBug. Zkusím to chvíli sledovat. Mám zato, že výpočet co uvádí displej je hóóódně orientační.
Jak byste totiž reagovali, kdyby vám PP ukazoval hodinu po rakouských okreskách dojezd cca 600 km s ručičkou na třičtvrtě nádrži? Tohle se mi fakt stalo. Byl jsem smířený s tím, že se ručička sekla a spolu s ní i PP. Jeli jsme z Rožmberka n.V. do Salzburgu a zpět. Ale po hodině se to trochu změnilo tak jsem si oddychl. Nechci se chlubit, ale je to prozatím můj životní rekord - zmíněná trasa tam za 4,3 l/100 km, zpět 4,6 l/100 km
Absolutně žádná dálnice.
Nejhorší je, že ani bezedný internet nedokáže vyplivnout mnou hledanou hodnotu (ani anglicky).
Pro PtrBug: Znovu se přikláním jen ke strohému výpočtu PP, protože když necháš cca 2 plné nádrže řídit někoho jiného, rozsvítí se kontrolka úplně u jiných hodnot, protože bude mít jinou spotřebu a PP to pak jinak přepočte (můj názor). Jinak nádrž u RIO IV 1,25 je 45 litrů.