NOVE RIO

Re: NOVE RIO

Příspěvekod milan23 » 04.12.2018 20:31

lubos550 píše:Nie som si isty, ci sa neporovnava trochu nezrovnatelne. Jednak nepreplneny benzin s preplnovanou naftou (ta ma dost torku v nizkych otackach aj u slabsich motorov). Co sa nerovnosti tyka, tak to by asi chcelo vymyslet nejake inteligentne hustenie gum). Na hladkej ceste na maximum a na flakovanej, alebo. panelovej zas trochu podhustit. Prehustenie gum na hrbolatych cestach je zaruceny sposob, ako kazdu cast auta rychlo odpisat. Na Riu davam tak 2,1 atm a nerovnosti takmer necitit ak to porovnam s firemnym frodom, tak pocitovo na rovnakej urovni, mozno lepsie) Na dialnicu zas takb 2,3-2,4 na dlhsie cesty.
Porovnavam v zmysle toho,s cim prave jazdim, lebo clovek z toho automaticky vychadza,na co je zvyknuty,nie ako konkurenciu. Vyborne vidieť, kam sa kia v niektorych veciach posunula,napr. ten volant by som bral hned...

Odoslané z VTR-L09 pomocou Tapatalku
Kia Cee´d SW Gt_Line 1.6 Crdi 7DCT
Kia Optima SW Gt_Line 1.7 Crdi 7DCT
Kia Sorento 2.2 CRDi A6
Uživatelský avatar
milan23 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 270  Témata: 7
Registrován: 12.10.2015
Bydliště: Nemecko  Slovakia (sk)

Kia Optima SW IV (2017)
20550 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: NOVE RIO

Příspěvekod lubos550 » 04.12.2018 21:02

melonsvk píše:No, rozjazdy bude atmosfera zvladat daleko lepsie, reakcia na plyn prichadza okamzite. Pri diesli sa musi na sekundu nadychnut turbo a az potom pride silny zatah, na ktory uz atmosfera nema odpoved.
Do mesta je urcite lepsie Rio, na caste rozbehy z nuly je to daleko prijemnejsi motor. Naopak Ceed jednoznacne vyhrava mimo mesta a na dialnici, kde sa opiera o vyse dvojnasobny krutiaci moment.


Treba si pozriet priebehy krutiaceho momentu u preplnovaneho a nepreplnovaneho motoru. Aj maly preplnovany naftovy motor napr. 1.0 sa rozbehne rychlejsie ako povedzme 1,4, alebo 1,6 benzinovy nepreplneny. Problemom benzinov bez preplnenia je nedostatok vzduchu v nizkych otackach-preto pomaly rozbeh, idealne podmienky nastanu (az kdesi pri 3000-4000 otackach. V druhom pripade je to od cca od 1500 do 3000. Kde nafta konci, benzin zacina :D
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: NOVE RIO

Příspěvekod melonsvk » 04.12.2018 22:10

Aj maly preplnovany naftovy motor napr. 1.0 sa rozbehne rychlejsie ako povedzme 1,4, alebo 1,6 benzinovy nepreplneny.


Ked das plny kotol tak asi ano. Ale uvazme bezny plynuly rozbeh.

Tu je graf vykonu GDI od Berku
garage.php?mode=view_image&image_id=4227

A tu je 1.0 TSI 85kw co som nasiel na nete
Obrázek

GDI je na tom lepsie do zhruba 1600 otacok, kedy zacina v TSI nastupovat turbo. Navyse ked uvazime, ze maly turbomotor bude mat tazsie prevody ako atmosfera, realne bude male turbo lepsie akcelerovat mozno az pri 1800ot. Nehovoriac o tom, ze v minimalnych pouzitelnych otackach je aj turbomotor v podstate atmosfera, kedze turbo takmer nic netlaci. Takze sa rozbiehat s nalozenym autom a klimou musi byt s malym turbom teda radost.

Nafta za to berie hrubou silou, opiera sa o vysoky krutiaci moment v nizkych a strednych otackach, takze obmedzovac nepotrebuje. Moc emocii v takej jazde nie je, ale zatah ma slusny. :D Mal som Rio 1.4 a teraz mam 1.6 CRDi a najvacsiu vyhodu dieslu vidim v jazde v zatazi, tzn. na dialnici a do kopca. Nafta bez akychkolvek problemov zrychluje aj na vyssie prevody kdezto Rio potrebovalo aspon 4000 otacok, aby vobec udrzalo rychlost. A moc prijemna jazda to teda nebola, akurat to hucalo a neslo.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: NOVE RIO

Příspěvekod MP1 » 04.12.2018 23:19

Súhlasím. Keď porovnám predošlý môj Ceed 1.4 CVVT (po novom MPi) s terajším 1.4 T-GDi, jazda v atmosfére po meste bola prijemnejšia. Vďaka kratším prevodom. 1.6 GDi, 1.0 T-GDi 1.4 T-GDi majú rovnakú prevodovku. 1.4 CVVT má inú s kratšími prevodmi. A to nehovorím o 1.0 turbo, to bolo pre mňa trápenie jazdiť po meste. Dole záťah bieda, dlhé prevody na 1. a 2.
Za mestom to je už celkom iný príbeh.
Tažko tu poukazovať na kvalitu motora grafmi. Graf naznačí kvality motora, prevodovka to môže zabiť. Grafy sú potrebné pre konštruktéra, aby správne zladil motor a prevodovku.
Jedno platí určite, objem ničím nenahradíš.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2170  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: NOVE RIO

Příspěvekod lubos550 » 05.12.2018 08:51

melonsvk píše:
Aj maly preplnovany naftovy motor napr. 1.0 sa rozbehne rychlejsie ako povedzme 1,4, alebo 1,6 benzinovy nepreplneny.


Ked das plny kotol tak asi ano. Ale uvazme bezny plynuly rozbeh.

Tu je graf vykonu GDI od Berku
garage.php?mode=view_image&image_id=4227

A tu je 1.0 TSI 85kw co som nasiel na nete
Obrázek

GDI je na tom lepsie do zhruba 1600 otacok, kedy zacina v TSI nastupovat turbo. Navyse ked uvazime, ze maly turbomotor bude mat tazsie prevody ako atmosfera, realne bude male turbo lepsie akcelerovat mozno az pri 1800ot. Nehovoriac o tom, ze v minimalnych pouzitelnych otackach je aj turbomotor v podstate atmosfera, kedze turbo takmer nic netlaci. Takze sa rozbiehat s nalozenym autom a klimou musi byt s malym turbom teda radost.

Nafta za to berie hrubou silou, opiera sa o vysoky krutiaci moment v nizkych a strednych otackach, takze obmedzovac nepotrebuje. Moc emocii v takej jazde nie je, ale zatah ma slusny. :D Mal som Rio 1.4 a teraz mam 1.6 CRDi a najvacsiu vyhodu dieslu vidim v jazde v zatazi, tzn. na dialnici a do kopca. Nafta bez akychkolvek problemov zrychluje aj na vyssie prevody kdezto Rio potrebovalo aspon 4000 otacok, aby vobec udrzalo rychlost. A moc prijemna jazda to teda nebola, akurat to hucalo a neslo.


Zaujimave porovnanie. Tu je vidiet, ze treba siahnut do extremu (1,6GDI porovnat s 1,0TSI, aby nepreplneny motor mal v nizkych otackach o nieco navrch).

Ked zoberieme motor 1,25, alebo 1,4CVVT, tak tam su kratke prevody na zaciatku nevyhnutne, lebo auto by sa z nizkych otacok ani nedostalo-motor by to neutiahol (nie je tam prebytok momentu na zrychlenie), tam je potrebny velky prevod, pri ktorom sa rychlo vycerpaju pracovne otacky motora. Inak sa to urobit neda.

Pri preplnovanej nafte, alebo benzine ma ten prebytok na zrychlenie prakticky hned (aby nebol , tak by sme museli zobrat 1,0TSI :D ). Preto si tam mozu dovolit dat bud dlhe prevody, alebo 6-tku na dialnicu)
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: NOVE RIO

Příspěvekod melonsvk » 05.12.2018 09:16

Ale to nie je vobec extrem. Tie motory su si vykonovo podobne a TSI ma dokonca vyssi krutiaci moment. Ja som sa zameral na aspekt jazdy po meste, kde budes pouzivat rozsah od volnobeznych otacok po 2000. A do tych spomimanych 1600ot. bude GDI lepsie ako 99% litrovych turbomotorov.

A len taky moj osobny poznatok - CRDi sa zobudi az tesne pod 1500 otacok, dovtedy je prejav silne letargicky (a to mam pri 1500 otackach 270!! Nm)
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: NOVE RIO

Příspěvekod lubos550 » 05.12.2018 09:38

Vykonovo podobne? Neviem, ved v tom grafe, co si vlozil, vidis, ze to tak uplne nie je (priebeh momentov vlozenych do grafu s rovnakymi otackami, kopiruje priebeh vykonu).
To porovnanie je skor extrem v tom, ze sa porovnava objemovo motor 1,0 a 1,6.

Dalsia vec je ta, ze porovnavat vykonovo auta bez porovnania hmotnosti je nezmysel. Ak je povedzme motor 1,6GDI v aute, ktore vazi 1000kg, tak si budes v meste pochvalovat . Ak bude v aute 1500kg, tak sa budes mozno stazovat, ake je lenive.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: NOVE RIO

Příspěvekod melonsvk » 05.12.2018 10:04

Ale ved nevravim o priebehu vykonu, ten rovnaky byt ani nemoze vzhladom k odlisnym pristupom preplnovania motora. Ale maximalny vykon je podobny (TSI ma podla merania o 4kw viac ako sa uvadza), rovnako zrychlenie 0-100 je prakticky identicke (Octavia vs Ceed) a rovnake bude aj pruzne zrychlenie na najnizsi stupen.

Kde sa atmosfera a turbo rozdeluju je prave oblast pod 1600 otackami a nad zhruba 5000 otackami. V momente ked dostanes boost od turba tak krivka rastie rychlejsie, naopak vo vyssich otackach uz turbo nie je az take podstatne, takze sa prejavuje objem. V tom grafe vidis, ze pri TSI sa za 4000 uz prakticky nic dramaticke nedeje a vykon stupa len velmi vlazne. Navyse, dnes uz z litroveho turba vies dostat vyssi maximalny vykon ako z 1.6 atmosfery, takze porovnanie je na mieste.

Preto vravim, ze 1.0 TSI je super motor do Fabie, Ria a podobnych mestskych aut, akonahle ich ale plne nalozis, tak mas pod 2000 otacok problem. Celkovo je jazda s turbom uzivatelsky prijemnejsia hlavne mimo mesta, kde pri vyjazde z obci nie je treba radit, aby sa auto rozhybalo, co s atmosferou nie je mozne. Naopak v meste su kratke prevody a okamzita reakcia na plyn atmosfery velkou vyhodou.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: NOVE RIO

Příspěvekod lubos550 » 05.12.2018 11:36

Ako stale si nie som isty, ci sa to da takto rozdelit na "mestsky" a "nemestsky" motor.

Ak sa to berie z hladiska zivotnosti, tak stale hadzanie rychlosti nie je idealne, ak z hladiska rozbiehania, tak to takisto zaberie nejaky cas prehodit rychlost. Zavisi asi v akom aute je ten motor, aky ma ten clovek naroky na zatazenie auta, ci je jeho prioritou rychly rozbeh na semafore, alebo uspornost motora...

Za zhruba idealne auto do mesta by som mozno povazoval auto do 800kg, povedzme s tym preplnenym motorom 1,0, s automatickou prevodovkou s hydromenicom. Take auto by bolo zase na dialnicu uplne nevhodne.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: NOVE RIO

Příspěvekod melonsvk » 05.12.2018 11:38

Ja stale nechapem, naco by ti bol v meste preplnovany motor. Zbytocne zlozite a zle na kratke trasy, rychlo degraduje olej ktory je kriticky pre fungovanie turba, to sa casto zohrieva a hned chladne, proste je to nevhodne na cukanie v malych rychlostiach.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: NOVE RIO

Příspěvekod lubos550 » 05.12.2018 11:53

Tak potom, ak to ma byt s kratkymi prevodmi, tak jedine motor 1,25CVVT :D
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: NOVE RIO

Příspěvekod DanBlack » 05.12.2018 12:56

Tak jsme se shodli, že nejlepší motor do RIA je 1.25CVVT... Obrázek

1.0GDI sice jede jak z praku, ale nevím jak by vydržel každodenní poskakování po městě, stačí to start-stopové kurvítko.
Uživatelský avatar
DanBlack Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 203  Témata: 4
Registrován: 02.07.2017
Bydliště: Bílina  Czech Republic (cz)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (6) TOP sponzor (1)

Kia Rio IV (2017)
95000 km @ 6.2 l/100km

Re: NOVE RIO

Příspěvekod Optimmuss » 05.12.2018 13:14

kurvítko vypínam pravidelne... už je to pre mňa ako zapnúť si pás. Vždy ked nasadnem do auta zapnem pás a vypnem ISG :) :) . na tomto motore už mám 30 000km
:kia: Rio Platinum 1.0 T-gdi 88kw 2017
:kia: Pro´ceed 1.4cvvt 77kw 2009
Uživatelský avatar
Optimmuss Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 70  
Registrován: 11.12.2017
Bydliště: Poprad  Slovakia (sk)

Kia Rio IV (2017)
11 km @ 4.7 l/100km

Re: NOVE RIO

Příspěvekod lubos550 » 05.12.2018 14:07

Celkom by ma zaujimalo, v akom vztahu su motory 1,25 a 1,4CVVT. Ci ten druhy vychadza z toho prveho a vacsina suciatok je zamenitelna (rozdiel je napr. iba v nejakom tesneni pod hlavu a pod...), alebo su uplne rozdielne.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: NOVE RIO

Příspěvekod melonsvk » 05.12.2018 14:18

Nemyslim si, maju uplne rozdielny zdvih aj vrtanie valcov. Zrejme dva rozne motory.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Rio

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé