Stránka 1 z 1

Jak řadit

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 00:01
od Návštěvník
Nevíte někdo v jaké rychlosti řadit různé stupně rychlosti ?

Re: Jak řadit

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 00:16
od PetrCBR
Az ti zacnou litat od motoru pruzinky, perovky a ostatni dily motoru, tak je na case zaradit vyssi stupen.

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 07:19
od Jakub
Ono to nejde říct jednoznačně podle rychlosti, záleží na tom, jestli auto jede po rovině nebo do kopce nebo jestli se auto rozjíždí či se jede na lehkou nohu ve městě. Takže to chce poznat citem.....nebo si pořídit automatickou převodovku :-)

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 08:26
od Beda
Presne tak, chce si to vyzkouset. Ze zacatku se to clovek muze naucit podle toho kolik otacek je treba, aby se auto pohybovalo svizne pri prerazeni. Jedna-li se o benzinovy motor, tak bych radil nahoru vzdy pri vyssich otackach (necekal bych ale az bude rucka otackomeru v cervenem poli :!: ). 1.1l benzin v Picantu ma nejvyssi tocivy moment pri 2800ot. takze svizna jizda by mela byt kolem teto hodnoty, tam bych drzel i rucku otackomeru, pri kazde rychlosti. Pak uz casem nebude treba koukat na otackomer a clovek uz to pozna sam dle chovani vozu ;)

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 13:06
od Návštěvník
Děkuji Beda za odpověď.Přesně tohle jsem chtěla vědět. ;)

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 16:15
od AllInOne
Beda píše:Presne tak, chce si to vyzkouset. Ze zacatku se to clovek muze naucit podle toho kolik otacek je treba, aby se auto pohybovalo svizne pri prerazeni. Jedna-li se o benzinovy motor, tak bych radil nahoru vzdy pri vyssich otackach (necekal bych ale az bude rucka otackomeru v cervenem poli :!: ). 1.1l benzin v Picantu ma nejvyssi tocivy moment pri 2800ot. takze svizna jizda by mela byt kolem teto hodnoty, tam bych drzel i rucku otackomeru, pri kazde rychlosti. Pak uz casem nebude treba koukat na otackomer a clovek uz to pozna sam dle chovani vozu ;)



a CRDi má v kolika rpm nejvyšší t.m.?

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 16:38
od roman mikus
AllInOne píše:
Beda píše:Presne tak, chce si to vyzkouset. Ze zacatku se to clovek muze naucit podle toho kolik otacek je treba, aby se auto pohybovalo svizne pri prerazeni. Jedna-li se o benzinovy motor, tak bych radil nahoru vzdy pri vyssich otackach (necekal bych ale az bude rucka otackomeru v cervenem poli :!: ). 1.1l benzin v Picantu ma nejvyssi tocivy moment pri 2800ot. takze svizna jizda by mela byt kolem teto hodnoty, tam bych drzel i rucku otackomeru, pri kazde rychlosti. Pak uz casem nebude treba koukat na otackomer a clovek uz to pozna sam dle chovani vozu ;)



a CRDi má v kolika rpm nejvyšší t.m.?



Podla :kia: webky ma 115 konove 1,6 CRDi najvyssi krutak (255Nm) medzi 1900-2750 otackami. a 2 litrove CRDi ma mat 305Nm medzi 1800 - 2500 ot.

ale ci to naozaj ma....?:)

Re: Jak řadit

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 17:24
od Marek_Km
Gabi601 píše:Nevíte někdo v jaké rychlosti řadit různé stupně rychlosti ?


Ono by bylo asi nejlepší, kdyby Ti to někdo ukázal (mám samozřejmě na mysli to řazení ;-) ) přímo v akci. Protože teorie je teorie a praxe je praxe. Autoškola ještě nebyla?

Re: Jak řadit

PříspěvekNapsal: 10.10.2008 21:39
od Návštěvník
Marek_Km píše:
Gabi601 píše:Nevíte někdo v jaké rychlosti řadit různé stupně rychlosti ?


Ono by bylo asi nejlepší, kdyby Ti to někdo ukázal (mám samozřejmě na mysli to řazení ;-) ) přímo v akci. Protože teorie je teorie a praxe je praxe. Autoškola ještě nebyla?



autoškola byla už před pár lety,ale jsem ve sporu.Já tvrdím, že litrovej motor se má pořádně točit a ne trápit.Jen chci vědět jakej na to máte,jako zkušenější řidiči KIA názor.

PříspěvekNapsal: 11.10.2008 07:58
od Marek_Km
Pořádně točit neznamená to držet ručičku v červeném poli otáčkoměru. Kdysi dávno jsme měli s bývalou manželkou Punto 1.2 a to se muselo točit, pokud chtěl člověk svižně vyjet kopec, nebo spěchal, nebo jel plně obsazený a chtěl jet svižně. Jinak to nebylo potřeba. Samozřejmě ty menší obsahy při menších otáčkách moc netáhnou, ale pomůckou může být aspoň právě ten otáčkoměr. Pokud nemáš, radil bych nějaký domontovat. Aspoň trochu by to poradilo, kde se v těch otáčkách pohybovat... Ale třeba poradí někdo líp, aby to zas nevypadalo, že to moc hrotím...

PříspěvekNapsal: 11.10.2008 09:45
od Návštěvník
Marek_Km píše:Pořádně točit neznamená to držet ručičku v červeném poli otáčkoměru. Kdysi dávno jsme měli s bývalou manželkou Punto 1.2 a to se muselo točit, pokud chtěl člověk svižně vyjet kopec, nebo spěchal, nebo jel plně obsazený a chtěl jet svižně. Jinak to nebylo potřeba. Samozřejmě ty menší obsahy při menších otáčkách moc netáhnou, ale pomůckou může být aspoň právě ten otáčkoměr. Pokud nemáš, radil bych nějaký domontovat. Aspoň trochu by to poradilo, kde se v těch otáčkách pohybovat... Ale třeba poradí někdo líp, aby to zas nevypadalo, že to moc hrotím...


Ne to ne.Myslím,že když se člověk dostane na potřebné otáčky,tak přeřadí.Já jezdím podle sluchu a citu.Mám za sebou jak nafťák, tak benzíňák, tak i dvoutakt .

PříspěvekNapsal: 11.10.2008 10:52
od Marek_Km
@Gabi601: Tak vidím, že nemusím radit, pokud jsi už něco odjezdila. Jezdi podle sluchu a citu. :)

PříspěvekNapsal: 11.10.2008 20:21
od Návštěvník
Marek_Km píše:@Gabi601: Tak vidím, že nemusím radit, pokud jsi už něco odjezdila. Jezdi podle sluchu a citu. :)



Já jen chtěla vědět,jestli i na KIA je nějaké "pravidlo" v jaké rychlosti přeřadit a podřadit.U starších aut se to většinou v odborné literatuře uvádělo.
Přistup k autům byl daleko obobnější a bylo to většinou i o citu.Někteří (i já) jsem projed auta i oplakali.
Dnes se mě zdá,že je to spíše o komerci a spotřebním zbožím.
Prostě kus plechu a žádná duše.

Vše je to jen můj bubjektivní pocit a dojem.Proto to nechápejte , jako že vám něco nutím. ;-)