spolu 350 za 2.(4., atď.) prehliadku, 1.(3.) momentálne vychádza tu u nás na 250... potom sa to viacmenej strieda... bývalo to 170 a 270 ale aj tu zaúradovala inflácia, zdražovanie a cena pracovnej sily...
ja tiež pracujem v opravárenskom odvetví, takže chápem, niekde sa tá "vata" nahnať musí... 60€ za hodinu práce je dnes v značkových servisoch štandard, to beriem... tá norma je niekde okolo 2 - 2,5 hodiny...
ale letmým pohľadom na internet, človek zistí, že najdrahší 0W-20 Liqui Moly, alebo Miller Oils určtený pre pretekárske automobily stojí 90 € za 5 l bandasku...
motorový olej v nízkoobjemových turbomotoroch, treba meniť častejšie z toho dôvodu, že pri nízkych otáčkach dochádza k zrážaniu sa benzínu na stenách valca, ktorý následne krúžky zotrú do olejovej náplne a olej tým pádom "degraduje" (pôsobí ako rozpúšťadlo), aj keď na omak a "pošmýkanie" medzi prstami to necítiť... dokonca niekde som zachytil zmienku, že ak by sa auto prevádzkovalo vyslovene v mestských podmienkach (taxi, roznáška a pod.) tak nie je odveci vymeniť olej aj po 7500 km, lebo nemá čas sa zohriať tak aby sa benzín odparil...
PS: s tým vlastným olejom, by mohol byť problém v prípade riešenia nejakej tej záruky od KIE, tam dá asi od toho ruky preč (takže vymyslené je to dobre
)