ragu píše:...zvažuju:
- jak moc je pro vás třeba důležitý elektronický nastavení sedadla, rozdělení 40:20:40 na zadních? U Gt line plus to samozřejmě jde řešit paketem případně
- jak moc je třeba užitečný hlídání mrtvýho úhlu
- jak často reálně využiju parkovací asistenty a podobně
Auto budu používat zatím hlavně na město plus mezi městy, delší cesty do zahraničí neplánuju. Jsme dva se ženou, další člen tak do roka, možná dvou.
Elektronicky nastavitelné sedadlo řidiče je fajn - se ženou máme sedadlo každý úplně jinak nastavené, ale stačí si kliknout na číslo a sedadlo je přesně tam, kde ho chci. Tuhle funkci často využiju, když pustím dítě za volant a sedačka je div že ne na stropě - zase si máčknu jedničku a sedačka je za chvíli na svém správném místě. U spolujezdce je jen elektronicky štělovatelná bederní opěrka.
Rozložení zadních sedaček 40/20/40 jsem využil jen párkrát - položení střední části na lyže a prkno v zimě, sklopení 60/40 když jsem vezl vánoční strom (u toho bylo fajn že neřeším kde je dětská sedačka, prostě sklopím volnou sedačku a pak střed), celkově bych to nebral jako hlavní parametr výběru auta. Stejně tak prošívání interiéru - v GT je hezčí než v GT line (sedačky, dveře, volant, řadička), ale je to "jen" takový malý plus (které dělá radost každý den
).
Hlídání mrtvého úhlu je super, zcela logicky hlavně na dálnici, ale ve městě na víceproudové silnici využití taky najde
.
Parkování přes "asistenta" jsem vzdal, když mi při prvním testu chtěl snad potřetí z R zařadit D, aby mohl rovně zaparkovat (bylo to kolmé parkování, nic složitého, já to měl na jedno couvnutí) - ale nijak jsem se tomu nevěnoval, od začátku jsem to bral jako zbytečnou fíčuru
, nijak to neotravuje (musí se kliknout aby to vůbec něco zkusilo udělat).
Bohužel otravnější klikání jsem nucen využívat každé nastartování:
- vypnout start-stop systém a hlídání pruhů (pruhy používám jen na dálnici a max při klidné okresce)
- zapnout authold (vždy)
- ale naštěstí se to dá vyřešit
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=175&t=8697&p=165707#p165707).
Ale hlídání zadku a boků auta, když vycouvávám z kolmého parkování je fakt super, využiju to když jedu z garáže na hlavní, u supermarketu, prostě každý den. Chytne to nejen auta, ale i cyklisty a chodce
.
Autem jezdím nejvíc město (tam těch 200 koní úplně nevyužiju, ale zase u supermarketu je fajn režim sport, kdy chodci nemají tak velké sebevražedné tendence - přerušim jim oblíbenou disciplínu "skok s košíkem pod auto"
), ale na občasnou projížďku kolem města se koníci hodí.
Pak je taky fajn vyhřívané čelní sklo a efektivnější kola. Nevím jaký gumy dávají na GT line ale na GT dávaj Michelin Pilot Sport 4 a na tuhle úroveň auta moc lepšího smysl nemá. A pak už mě moc rozdílů mezi GT line a GT nenapadá
S plusy a mínusy od Lukeho (
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=40&t=8692&p=165713#p165607) souhlasím, jen si nejsem jistý s tou sedmičkou a otáčkama na 130 km/h a o elektircké sedačce jsem už psal výse že je fajn
.
RomanS píše:...Jinak neřekl bych, že to auto je nějak extra rychlé. Je svižné. ale rychlé není...
Tohle bych opět podepsal - je potřeba si uvědomit, že ani GT není žádná raketa, ale jen auto co je schopné se pružně pohybovat po silnici a nejvíce mu vyhovují okresky, kde by mně chybělo těch pár koní a malinko krouťáku navíc (u 1,6 oproti 1,4) a to nejen u předjíždění.
Sanchez píše:...Proceed sa síce nedá s N od Hyundai porovnať, ale o zábavu s 2,0 l bude postarané. A hlavne máš perfektný manuál...
Shodou náhod jsem původně přesně po Nkovém Fastu koukal, ale prostě ten kufr to zabil - potřebuju v tom převézt rodinu kdykoli si vzpomenu a do GT je nacpu vlastně v pohodě. Bohužel s GT si člověk nezablbne zdaleka jak s Nkem. Ale jak jsem psal, rozdíl skoro 150l je fakt dost znát. K perfektnímu manuálu u eNka bych dodal že automat u GT není určitě žádný top, spíš má dost much, ale i tak bych si ho vzal znovu radši než manuál - GT mám hlavně do města, kde jsem nechtěl stále dokola řadit 1-2-3-4-3-4-3-4... proto automat. A taky protože i s automatem (hlavně díky pádlům) se nechá na okresce zablbnout