od only_one » 26.03.2019 19:40
funkce jsou shodné jak DCT tak DSG. Ale ani jedna se nedá považovat za nějakou ultra nesmrtelnou věc, kde jsou klasické planetové převodovky s hydroměničem daleko mechanicky vhodnější věc, řadí sametověji a netrpí na cukání v městském provozu a přehřívání lamel, netrpí tak zásadně při tahání přívěsu. Ovšem potíž je s tím, když je umístěna napříč vedle motoru. Tam kde je málo místa a součástky se zmenšují. Tam je už asi jedno jestli to je dvospojka nebo měnič, protože to bude mít životnost podobnou. To se ukázalo malých kompatních skříní ZF8HP a stějně dožívají i DSG a budou i DCT.
Otázkou spíš pak je, kdo bude schopen DCT rychle a dobře repasovat, protože DSG a cokoliv do ZF i Aisinu jsou v pohodě repasovatelné, jsou manuály, SW, diagnostické nástroje, jasné postupy, používají se napříč v ohromném množství aut, ale Kia s Hyu mají svoje skříně a je jich strašně málo, což by mohlo časem dost drsně narazit na vyšší cenu opravy
a souhlas, DSG i v suchém provedení je výrazně kultivovanější než DCT v ceedu 2019 1,4T, v GT jsem ještě nezkoušel.