Turbobenzínový motor nepúšťaj pod 1500 ot. Neboj sa to zľahka vytočiť, maloobjemove turbo sa musí "nadýchnuť", takže žiadne rozbiehame od 1000 ot. ako pri atmosférach, normálne pridaj plyn, púšťaj spojku, tak aby ti neklesli otáčky pod 1500-1400 ot., keď motor klepe, tak je zle...
Zvlášť ak je auto zaťažené, alebo rozbeh do kopca, tak treba pekne pridať plyn, aké si mal predtým auto, ja som mal atmosféru a musel som si zvykať na iný štýl jazdenia, hlavne nepočúvaj ten palubný počítač, ten by chcel aj do kopca pri 55 kmh zaradiť 6ku
Takisto potreba prudkej akcelerácie = podradiť... nízkoobjemový motor s malým turbom, nemá kde vziať dostatok vzduchu pri nízkych otáčkach a síce elektronika vstrekne viac paliva, vzniká bohatá zmes a to je celé zle - LSPI (low speed pre-ignition), prípadne sa pri bohatej zmesi benzín v studenom motore prilepí na stenu valcov, krúžky ho zotrú do oleja, a ten degraduje, aj keď to nevidno a tým sa začne ničiť turbo atď. typický problém áut, ktoré jazdia hlavne v meste a na krátke trasy... 1,5ka na to až tak netrpí, ale také tie motory 0,9 a 1,0 biturbomegaintegrále, hotová katastrofa...
za normálnych okolností 1ku ťahám do 2500 inak stačí ostatné rýchlosti radiť pri 2200 ot, a ak je auto zaťažené, tak radím aj 2500-3000...