Petikovia píše:Tato voľba mi príde neadekvátna keď človek chce jazdiť trošku dynamicky a na zimu už vôbec nie. ..
Proč není 0W20 vhodný na zimu? Právě, že je to naopak, je řídčí a tudíž se ve studeném motoru dostane rychleji ke kritickým místům. Na větší zátěž už je méně vhodný, nicméně ve Světě motorů testovali dokonce 0W16 a z testovaných olejů vyšel téměř nejlépe, co se týče udržení olejového filmu v zátěži, takže je to dost sporné.
Trošku jsem se v tom těd rejpal mám 1,5 tgdi před FL a v manuálu je 5W30 / 0W30 (to tam dávali i autorizované servisy). S příchodem FL (přelom roku) došlo k atualizaci a servisy mají příkaz dávat tam 0W20 (ověřeno, na přímý dotaz nebyli ani ochotni mě tam dát třeba 0W30) a 0/5W 30 je napsaný jen jako alternativa pro blízký východ. Takže si myslím, že kvalitním 0W20 se chyba neudělá a pokud člověk nebude tahat karavan přes Alpy, tak by ten olej měl být v pohodě, nicméně osobně bych měnil nejdéle po 10 tkm. 0W30 / 5W30 jsou dle mého ideál pro tyto motory, ale pokud to tam autorizák nenaleje, tak to člověk musí měnit jen doma (tady vyvstává otázka záruky apod.). 5W40 v manuálu myslím ani není, takže o tom netřeba mluvit.
Osobně mi servis na první garančce nalil 0W20 a zatím nenám jediný problém. Olej neubývá a motor mě přijde tišší, ale to může být jen pocit.