Reagoval jsem jen proto, aby si někdo nekupoval pneu podle hluku na štítku, pokud chce tichou pneu v interiéru. Pokud tomu, že tam není souvislost nevěří, je to už jeho věc...
Jak jsem psal, nebudu to tady znovu diskutovat, takže poslední reakce: Logické se to může zdát, ale není to tak. Já se bavím o objektivním měření hlučnosti, nikoli individuálním vnímání. V těch testech, kde měřili obě hodnoty (samozřejmě na stejných autech) najdeš spoustu pneu, kde tvá doměnka platí tj. že hlučnější venku = hlučnější uvnitř, ale také spoustu pneu, kde např. u jedné je vnější hodnota např. 69 db a vnitřní 72 db a u druhé naopak venku 72db a uvnitř 69 db (přesná čísla teď nehledám, je to jen příklad...) Takže řídit se šítky pro úvahu o hlučnosti pneu v kabině prostě nejde. Někde by měla být dostupná dabáze pneu z těch testů, ale nechce si mi to znovu hledat, řešil jsem to x let zpět...
Proč to tak je, jsem nepátral, asi se prostě do auta hluk šíří jinak než ve volném prostoru a záleží na jeho charakteristice / frekvencích, jak a co se dovnitř přenese a co se utlumí... (skoro bych si proto i tipnul, ale to je čistě moje spekulace, že může záležet na konstrukci a typu auta, takže i ty testy měření vnitřního hluku by možná mohly mít jiné výsledky, když se vymění testovací vozidlo. Nemyslím tím absolutní hodnotu hlučnosti - ta bude jiná jistě, ale relativně mezi sebou tj. např. že jedna pneu bude tižší než druhá v jednom a druhá bude tižší naopak v jiném autě, protože zrovna ty frekvence které se z ní šíří tam něco utlumí...).
Samozřejmě druhá věc je individuální vnímání hluku, kdy i dva stejně velký hluky v db může jeden a ten samý člověk vnímat jako rozdílnou hlučnost a to jen díky různé charakteristice toho hluku a to nemluvím o dvou jedincích....