Ahoj. Tak jsem nakonec na rychlo koupil a vyměnil gumy za Goodyear EfficientGrip Performance, které mi z toho D-Testu vyšli asi nejlépe a navíc se dají koupit za rozumnou cenu. (Chlápek v pneuservisu se divil proč ty originální gumy Hankook dávám pryč). Bohužel ten rozdíl není moc velký. Subjektivně bych řekl, že hluk šel dolů o 10-15%, takové ty nepříjemné "rezonance" zůstaly. Ten kufr je prostě obrovskej reproduktor. Ale ty gumy působí měkčím dojmem, lépe se na nich jezdí. Někdo tu popisoval, že hluk je menší při zatažené roletě kufru a opravdu je to trochu lepší. Hrozně záleží na typu povrchu, hladký asfalt - ticho, hrubý asfalt - rezonující hluk. Kupodivu betonová dálnice není úplně nejhorší.
Jel jsem před pár dny na výlet do Polska, 500km tam a pak 500 zpátky a udělal jsem zajímavou zkušenost. Na polské dálnici, ani na okreskách jsem žádný hluk neřešil. Je tam nejspíš jiná technologie úpravy povrchu a auto jede tiše. (navíc jsem tam neviděl žádné uzavírky, rozkopané silnice apod., ale jel jsem tam asi jen 100km). Sotva jsem v Těšíně přejel most a vrátil se na český rozkopaný tankodrom, tak zase hluk na většině povrchů.
Tak si pročtu pořádně tohle fórum a zkusím jestli by šly uplatnit některé triky, které tu lidi píšou. Bohužel se v tom autě nemůžu moc hrabat dokud nebude splacené. (je na leasing) Je to dost velká vada na kráse, ale je to vlastně "jediný" problém. Jinak za ty prachy v téhle výbavě a se zárukou 7let/150tis. nic jiného nekoupíš (Oktávie na takové ceně ani nezačíná).
Jak jsem zaznamenal, tak hlavní a logicky znějicí doporučení, je to, že je třeba odstrojit celý kufr a polepit ty plechy nějakým protihlukovým materiálem. To asi "oficiální" autorizované servisy moc nedělají, že? Tak pokud by jste měl někdo typ na nějaký ověřený tunning servis v Praze a okolí, který by to zvládl, tak budu rád. Díky