Jak starý máš benzín v nádrži? Mě se jednou poštěstilo mít v nádrži nějaký bordel benzín a chovalo se to obdobně. Já za svých 14 let provozu plyňáků jsem zásadní problémy řešit nemusel krom kdysi <> Thalie s plynem od STagu. Některé LPG přestavby třeba jako Magic, mají možnost nouzově nastarovat na plyn (za určitých postupů), tím se dá ověřit, zdali je řízení motoru za studena funkční, ale taky to nejde vždy, v mraze bez šance, chce to alespon garážovou teplotu a musí to LPG umět. Tím se ověří funkce klapky a dalších periferií za studena včetně těsnosti potrubí. Daný problém bez další diagnostiky může ukazovat na cokoliv před plynem, tj. špatné čidlo teplochy chladící kapaliny -> kouknout se na OBD co aktuálně ukazuje teploměr chladící kapaliny, zdali neukazuje třeba +30 a venku je 5.. , pozice klapky a její otevření, porovnat s požadavky na studený start, ale i tak základní věc jako je tlak benzínu, kde prostě benzínová pumpa může být načatá nebo tlakový ventil na zpátečce je unavený a tlak je nižší, vše může být v závislosti na čase a teploty prostoru, stejně jako třeba palivový filtr, který může způsobit dtto.
Stejně tak můžeš mít za studena někde netěsnost v sacím potrubí - falešný vzduch ti to zaškrtí úplně stejně - může to být maličká netěsnost a 4 válec udusíš jak nic. Teplo to zatáhne a za tepla nepoznáš vadu. -> za studena obstříknout sání třeba starotvacím plynem, taky kolem vstříků, npojení sání na hlavu a pod. Jak zahoupe, je to jasné, rozebrat vyměnit těsnění a vyřešeno.
Já nesouhlasím s tím, že by provoz plynového auta byl peklo. Autům na plyn se věnuju už 14 let , najeto statisíce km a pokud se dělá servis jak se má, nikdy se mi nestalo, že by byl problém. A pokud byl, tak kromě těch francouzských věcí s <> a ty co mají řízení od Renixu byl problém vždy v opotřebované součástce motoru, výměna a byl klid -> standardní péče o auto a nebo majitel se k autu neuměl chovat a pak je jedno co to je za palivo.
Problém měla <> Thalie pouze v tom, že měl ukládané nějaké korekce v benzínovém mozku a ten plyn ho skutečně postupně zabíjel až to došlo do stavu, kdy se museli korekce resetovat přes diag. Ale to se vědělo, a kdo to měl na plyn, měl i SW a kabel a už věděl. A potom mozek od Renixu co vymyslel renault, to je taky věc, co prostě plynit není uplně doporučované, respektive je to level sebemrskač.
Ostatní povozy mají řízení celkem blbuvzdorné a vždy se příčina našla. Pokud ne, pak je otázka kdo diagnostiku dělá. Protože ono to zas tak složití není. Mechanika motoru, přívod paliva, pár čidel před, pár za, jednotka.. a chyby je někde mezi tím.
Základní potíž je, že plynař si vyladí svoje a má vyřešeno a mechanik co dělá zbytek zase vše svádí na plyn. Plynaři zase nemají kompletní SW a HW vybavení na diagnostiku všeho, aby se mohlo nějak sofistikovaně postupovat a tom postupu jese to jen přehazuje jak horký brambor, ale vždy jsem zatím problém našel a vyřešil. A z historie to byl můj provoz Kia Ceed MKi, Daewoo Tacuma, Opel Astra , Jaguar X-type, Jaguar S-type, Skoda Ostavia, Renault Thalia, Tatra Beta