Stránka 2 z 2

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 01.01.2019 22:35
od Lubkaceed
lubos550 píše:Robilo to vzdy od nova? Zhorsuje sa to? Je to trochu divne, ze to za inych okolnosti nerobi. Moze to byt vyrobnymi toleranciami nejakeho ulozenia. Casom by sa to zrejme mohlo vybehat.

Dělá to od první zimy.

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 02.01.2019 11:38
od Kiakdejv
S cukáním v zimě za studena mám sem tam problém také. I při zařazení dvojky se motoru jakoby nechce a cuká. Kamarád má Hyundai Elantru (1,6 CVVT 97 KW) což není GDI motor a cuká mu to taky.
Aditivuju každou nádrž a stejně se to někdy stane. Je dobré nechat motor třeba 20-30 vteřin běžet na volnoběh a pak až vyjet, u mě to dost pomůže.
Ještě mohu uvést, že spojku mám novou od 33 000 Km. Vyměněna v záruce kvůli prosaku oleje.

Já myslím, že příčina cukání může být přiškrcením motoru z důvodu emisí. Přijde mi, že motor chce za studena víc směsi a vzduchu a řidící jednotka mu to nedopřeje.

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 02.01.2019 18:56
od Milan_SK
GDI ma v manuali, ze po nastartovani ho treba nechat bezat cca 15-20 s, aby sa ohrial katalyzator. V tejto faze je vstrekovanie nastavene prave na ohrev katu. Ked po starte hned vyrazis moze ti to v zime cukat. Ja vzdy ked nastarujem, necham ho cca tych 20 - 30 s na volnobehu pobezat, otacky za tu dobu spadnu na cca 1200 - 1300 a az potom vyrazim. A nikdy som ani vo vacsich mrazoch nemal problem s cukanim motora. Skus to spravit takto a uvidis, ci to pomoze.

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 02.01.2019 20:37
od ičkař
Konkrétně já nikdy nevyjizdim hned, vždy čekám až volnobeh spadne aspoň k 1t otáček ... stejně mi to lehce, asi 3x udělalo ...

~Tapatalk~

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 05.01.2019 20:34
od Lubkaceed
Díky za odpovědi. Většinou také hned nevyjíždím. Nastartuji a jdu čistit auto od mrazu čí sněhu. Když se rozjíždím většinou jsou otáčky níž. Dnes jsem dal aditivum tak budu zkoumat dál.

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 13.01.2019 18:04
od Lubkaceed
Po pár jízdách mohu říct, že aditivum zřejmě pomáhá. Rozjezdy se zdají být lepší, cukání hodně ustoupilo. Přemýšlím, že budu asi v zimě tankovat benzín s vyšším oktanovým číslem. Bude to za stejné peníze, jako když tam budu dávat aditivum. :)

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 13.01.2019 22:23
od Kiakdejv
Mně vždy vyšla jako levnější varianta aditiva VIF, které si přidám sám. Pokud plechovka VIF 500ml vyjde na 189 Kč (akce Autokelly).
Tak při dávkování 1:1000 zaplatím navíc na litru jen cca 38 haléřů. Což pumpy za premiový více oktanový benzín účtují daleko více. Co si pomatuji tak Benzina, MOL přes 2 Kč, ale přesně to nyní nevím.
Velka výhoda je, že se nic nemusí odměřovat. Jestli však víceoktanový benzín čistí motor lépe než VIF o tom se dá jen spekulovat. :)

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 13.01.2019 22:46
od Berka
Já dávám aditivum od začátku co jsem auto koupil a stejně občas zacuká.

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 14.01.2019 07:56
od Mirse
To samé já ...

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 14.01.2019 08:19
od altt
Ja som VIF aplikoval kvôli čisteniu a že sa minimalizovalo cukanie bol len príjemný vedľajší efekt. Pôvodne som to nepripisoval aditivu ale to bola jediná zmena ktorú som urobil

Odoslané z Redmi 4 pomocou Tapatalku

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 15.01.2019 18:15
od Fido16
Tak přidám svou trošku do mlýna. Mám ceed 1.6 gdi. Najeto 27t. To cukání se mi projevuje taky. Motor s tím nemá nic společného cukalo by to ikdyž by jste sešlápli plyn na volnoběh. Problém je v tom že pokud je zima a nedáte si pozor při pouštění spojky a máte nižší otáčky tak to cuká. Přijde mi to tak jakoby se tam někde v okolí spojky usadila vlhkost z okolí a než se vypaří tak to zacuká. Po ujetí 2km nic necuká i při slabém přidání plynu. Tohle samé mi dělá i grande punto z roku 2007. Po ujetí cca 4 km taky necuká. Zbytečně nelejte do nového auta vif. Stačí kvalitní benzín

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 17.01.2019 21:27
od Lubkaceed
Tak koukám, že s cukáním se setkává více lidí u tohoto typu auta. Budu si na to asi muset zvyknout. Má hodně předností, které se mi moc a moc líbí, tak mu to prominu. :thu:

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 02.03.2019 17:26
od CharlieCharlie
Milan_SK píše:GDI ma v manuali, ze po nastartovani ho treba nechat bezat cca 15-20 s, aby sa ohrial katalyzator. V tejto faze je vstrekovanie nastavene prave na ohrev katu. Ked po starte hned vyrazis moze ti to v zime cukat. Ja vzdy ked nastarujem, necham ho cca tych 20 - 30 s na volnobehu pobezat, otacky za tu dobu spadnu na cca 1200 - 1300 a az potom vyrazim. A nikdy som ani vo vacsich mrazoch nemal problem s cukanim motora. Skus to spravit takto a uvidis, ci to pomoze.


Přesně tak, nechat cca 20 vteřin motor běžet. Taky jsem měl skákací Kiu a od té doby v pohodě.

Re: Studený motor cuká.

PříspěvekNapsal: 05.03.2019 12:48
od Lubkaceed
Jsou někdy dny, že nepomůže ani když to poběží minutu na zahřátí před rozjezdem a cuká to třeba ještě při třetím rozjezdu po sobě, zhruba v rozmezí třeba až do 3 minut.
A někdy se mi zdá, že je to lepší. Benzín už mám zhruba rok Benziny a přidávám aditivum na zimu. Nejhorší je, že stále střídám Mazdu, Fábii a Kiu, jediná ona to dělá. :(