Studený motor cuká.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Studený motor cuká.

Příspěvekod Lubkaceed » 01.01.2019 19:16

Dobrý den všem, prosím o radu. Mám Ceed SW datum výroby 30.8.2016, motor 1,6 benzín, 99 kw, najeto 26 000 km.
Již loňskou zimu jsem měl problémy s tím, že motor za studena při rozjezdu cuká, je to nepříjemné a nikdy mi to žádné benzinové auto nedělalo.
Řešil jsem to jako reklamaci v autorizovaném servisu u nás v Ústí nad Orlicí. Napíchly auto na PC a řekli, že je vše v nejlepším pořádku. Problém že je v tom, že netankuji benzín u jedné benzinky a že mám tankovat jenom u Benziny. Nezdálo se mi to, leč jsem s nimi musel souhlasit. Od té doby jsem tankoval jenom u Benziny. V letošní zimě problém stále přetrvává, zdá se mi to ještě horší. Nemá cenu, abych jel do servisu, protože si myslím, že to znovu napojí na PC a řeknou mi to samé. Akorát nevím, na co to budou svádět tentokrát, když tankuji jenom u jedné benzinky.
Myslím si, že bude v autě nějaká sonda, která špatně vyhodnotí vnější teplotu a nedá potřebné množství paliva. Bohužel tomu moc nerozumím, takže je to jenom moje doměnka. Budu moc rád, když mi někdo poradíte a já vyrazím znovu do servisu, aby se to konečně odstranilo. Připadám si, když je motor studený a rozjíždím se, jak v autoškole. :? :( :no:
Lubkaceed Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 01.01.2019
Bydliště: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod altt » 01.01.2019 19:32

Skús dať VIF. Mal som to podobne, cukalo len pri prvom rozjazde po dlhšom státí. Skúsil som dať VIF a na moje prekvapenie to prestalo. Tankoval som len u SHELL.

Odoslané z Redmi 4 pomocou Tapatalku
Uživatelský avatar
altt Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 143  Témata: 1
Registrován: 02.04.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Kia cee'd II (2017)
29000 km @ 0 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod Lubkaceed » 01.01.2019 19:46

Ok, dík. Zkusím.
Lubkaceed Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 01.01.2019
Bydliště: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod ičkař » 01.01.2019 20:08

Vif + efectu od Benziny tankuji pořád a občas se mi přesně toto stane, pouze když je chladněji. Zatím to jde regulovat spojkou a myslím že to je právě načnutá spojka, zkus se zaměřit na ni . Všeobecně známo jaké jsou na Ceedech spojky. Zatím to není nijak vážné, ale budu to sledovat ... (GDI, 48tkm)

~Tapatalk~
od 27.3.2018 - Kia Cee´d SW 1.6 GDI 2015
od 24.5.2016 - Hyundai i30 1.4 CVVT 2010 (x)
od 9.11.2010 - Škoda Fabia 1.4 MPI 2002 (x)
od 10.12.2009 - Hyundai i10 classic, 1.1 SOHC
od 1.10.1986 - Fiat 126p 650E (x)
Uživatelský avatar
ičkař Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 44  
Registrován: 12.07.2018
Bydliště: Opavsko  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
85000 km @ 6.3 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod Lubkaceed » 01.01.2019 20:46

Ok, dík. Taky to řeším pomocí spojky a přidávám víc plynu, ale nikdy jsem to u benzínu nemusel. Mám ještě Mazdu a Fábii, když jsou studené nemusím při rozjezdu vůbec přidávat plyn. Kdyby zlobila spojka, tak by to asi musela dělat pořád, nebo myslíš jenom za studena?
Lubkaceed Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 01.01.2019
Bydliště: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod lubos550 » 01.01.2019 20:59

Co robi ten motor, ked nastartuje za studena? Dviha otacky? Cuka to vtedy, alebo az ked sa uz dostanu do normalu (okolo 2000)? Alebo az ked je zaradena rychlost?
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod ičkař » 01.01.2019 20:59

Měl jsem Fabii a i30 a taky u těchto aut nebyl problém. Jak jsem psal, nevím jestli to je spojka, sleduji to. Vím že se spojkama bývá problém s prosakem oleje, jestli to může znacit začínající problém s tímto, nevím. Jen jsem ještě neslyšel ani nečetl, že by byl takový problém s GDI. Nejezdím na spotřebu, takže myslím že karbon to nebude ...

~Tapatalk~
od 27.3.2018 - Kia Cee´d SW 1.6 GDI 2015
od 24.5.2016 - Hyundai i30 1.4 CVVT 2010 (x)
od 9.11.2010 - Škoda Fabia 1.4 MPI 2002 (x)
od 10.12.2009 - Hyundai i10 classic, 1.1 SOHC
od 1.10.1986 - Fiat 126p 650E (x)
Uživatelský avatar
ičkař Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 44  
Registrován: 12.07.2018
Bydliště: Opavsko  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
85000 km @ 6.3 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod Lubkaceed » 01.01.2019 21:15

lubos550 píše:Co robi ten motor, ked nastartuje za studena? Dviha otacky? Cuka to vtedy, alebo az ked sa uz dostanu do normalu (okolo 2000)? Alebo az ked je zaradena rychlost?

Motor má krásný zvuk a řekl bych,že to s otáčkami nemá nic společného, protože se to snaží cukat i když přidám plyn.
Lubkaceed Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 01.01.2019
Bydliště: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod ičkař » 01.01.2019 21:16

U mě je to tak, že motor startuje jako obvykle, žádné cukání, ani když volnobezne otáčky padají do normálu. Při zařazení a rozjetí cuká lehce auto, ale otáčky jsou konstantní ( spojka je stále v prokluzu ). Proto mi připadá ze ta spojka je jakoby zatuhla a nechce plynule sepnout ...

~Tapatalk~
od 27.3.2018 - Kia Cee´d SW 1.6 GDI 2015
od 24.5.2016 - Hyundai i30 1.4 CVVT 2010 (x)
od 9.11.2010 - Škoda Fabia 1.4 MPI 2002 (x)
od 10.12.2009 - Hyundai i10 classic, 1.1 SOHC
od 1.10.1986 - Fiat 126p 650E (x)
Uživatelský avatar
ičkař Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 44  
Registrován: 12.07.2018
Bydliště: Opavsko  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
85000 km @ 6.3 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod Lubkaceed » 01.01.2019 21:27

Zkusím to takhle víc zkoumat.
Lubkaceed Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 01.01.2019
Bydliště: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod lubos550 » 01.01.2019 21:34

ičkař píše:U mě je to tak, že motor startuje jako obvykle, žádné cukání, ani když volnobezne otáčky padají do normálu. Při zařazení a rozjetí cuká lehce auto, ale otáčky jsou konstantní ( spojka je stále v prokluzu ). Proto mi připadá ze ta spojka je jakoby zatuhla a nechce plynule sepnout ...

~Tapatalk~


To vyzera , ze by to mohla byt zodrata spojka v nejakom pociatocnom stadiu. ale tazko takto povedat. Potom to uz nerobi vobec? (Cesta do kopca, vysoke otacky na dialnici)?
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod lubos550 » 01.01.2019 21:45

Lubkaceed píše:
lubos550 píše:Co robi ten motor, ked nastartuje za studena? Dviha otacky? Cuka to vtedy, alebo az ked sa uz dostanu do normalu (okolo 2000)? Alebo az ked je zaradena rychlost?

Motor má krásný zvuk a řekl bych,že to s otáčkami nemá nic společného, protože se to snaží cukat i když přidám plyn.


Tiez by to mohla byt studena spojka (nieco podobne, ako ked su studene brzdy, ze sa musia najprv zohriat, aby brzdili). So spojkou je to rovnake. Spojka sa myslim u tych novsich modelov uz neda nastavovat, pravdepodobne by museli vymenit za novu, tak to radsej zvalili na benzin.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod ičkař » 01.01.2019 21:45

Toto udělá hned při prvním rozjezdu, maximálně po 15 vteřinách při druhém rozjezdu a pak uz vůbec. V jiných situacích vše ok. Kdysi jsem četl že Kia má celkem citlivé spojky a že zabírají hned, ta moje je normálně hladká nezabírá najednou a spina naplno nad pulkou chodu pedálů ...

~Tapatalk~
od 27.3.2018 - Kia Cee´d SW 1.6 GDI 2015
od 24.5.2016 - Hyundai i30 1.4 CVVT 2010 (x)
od 9.11.2010 - Škoda Fabia 1.4 MPI 2002 (x)
od 10.12.2009 - Hyundai i10 classic, 1.1 SOHC
od 1.10.1986 - Fiat 126p 650E (x)
Uživatelský avatar
ičkař Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 44  
Registrován: 12.07.2018
Bydliště: Opavsko  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
85000 km @ 6.3 l/100km

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod lubos550 » 01.01.2019 22:33

Robilo to vzdy od nova? Zhorsuje sa to? Je to trochu divne, ze to za inych okolnosti nerobi. Moze to byt vyrobnymi toleranciami nejakeho ulozenia. Casom by sa to zrejme mohlo vybehat.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Studený motor cuká.

Příspěvekod Lubkaceed » 01.01.2019 22:35

lubos550 píše:
ičkař píše:U mě je to tak, že motor startuje jako obvykle, žádné cukání, ani když volnobezne otáčky padají do normálu. Při zařazení a rozjetí cuká lehce auto, ale otáčky jsou konstantní ( spojka je stále v prokluzu ). Proto mi připadá ze ta spojka je jakoby zatuhla a nechce plynule sepnout ...

~Tapatalk~


To vyzera , ze by to mohla byt zodrata spojka v nejakom pociatocnom stadiu. ale tazko takto povedat. Potom to uz nerobi vobec? (Cesta do kopca, vysoke otacky na dialnici)?

Ne, potom to už nedělá.
Lubkaceed Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 01.01.2019
Bydliště: Ústí nad Orlicí  Czech Republic (cz)

Další

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé