Myslím, že těch problémů je tam víc najednou.
Hromadu věcí ti tady již řekli, já to zkusím vzít znovu.
Co se týká ruční brzdy, že někdy jde lehce, někdy ztuha- to je problém který asi nesouvisí s tím ostatním. Ruční brzda (pokud máš model ED do 2012) je řešena samostatně bez spojení s klasickou brzdou, takže se nemůže nijak ovlivnit. Je to prostě jen páka ruční brzdy, lanovody a brzdové čelisti uvnitř brzdového kotouče který je zároveň jako malý brzdový buben. Mechanika těchto brzd není nijak spojena s hydraulikou provozních brzd a nemůžou se ovlivnit.
Přehřívání brzd jednotlivých kol, bývá spojeno se závadou brzdy na konkrétním kole. Sice popisuješ přehřívání kol tzv. do kříže, ale ceed asi nemá diagonální dvouokruhovou brzdovou soustavu, takže to nevypadá na závadu hlavního brzdového válce který by takovou věc mohl způsobit. Tady bude soustava rozdělena na přední a zadní okruh a tak by tato závada způsobila přehřátí obou kol přední nebo zadní nápravy.
Takže budu opakovat kolegy a rovnou řeknu, že je potřeba zjistit zda brzdové třmeny opravdu dobře chodí ve vodících čepech, tzn. po vyjmutí destiček musí dokonale jezdit sem a tam, jen s lehkým odporem který způsobuje mazivo a odpor vzduchu uvnitř čepů pod manžetou. Dále je důležité aby se dobře vracel píst brzdového třmenu, stává se že je přirezlý, nebo má narezlou hranku jak byl původně u starých destiček vysunutý, která brání jeho pohybu. Tady je pak lepší sehnat opravnou sadu a píst vyměnit. Stejně tak je důležité, že brzdové destičky jsou ve třmenu nasazeny volně, tzn. jdou lehce nasadit, vyjmout a umožňují pohyb uvnitř vodících drážek, pouze za přítlaku plochých per které brání jejich kmitání. Pokud je tam musíš rvát, nebo páčit šroubovákem, je to špatně a brzdy se budou hřát. To platí pro přední i zadní brzdu, princip je stejný.
Chvění volantu může, ale také nemusí způsobovat zkroucený kotouč. Ono ho totiž zkroutit, není tak úplně jednoduché a často za chvění může jiná věc. Dám ti tady dva odkazy, sice jsou tuším v angličtině, ale pochopíš to snadno, navíc automatické překlady celkem fungují
https://mycarneedsa.com/blog/causes-of-brake-judder-and-how-to-fix-it http://pmmonline.co.uk/technical/what-causes-brake-judder-2/ Je opravdu velice důležité odstranit veškeré nečistoty mezi kotoučem a nábojem kola a mezi kotoučem a diskem kola. Pokud tvůj náboj kola vypadá tak jako na té úvodní fotce z druhého odkazu, tak to je špatně. Osobně jsem tímhle prošel před pár týdny a leštil jsem dosedací plochu náboje a dosedací plochu v brzdovém kotouči do úplného lesku. Naštěstí to šlo celkem dobře pomocí drátěného kotouče ve vrtačce a detaily kolem kolových šroubů jsem vzal drátěným kotoučem v ruční mikrobrusce. Tohle je totiž z velké části příčina chvění volantu při brzdění. Dále je potřeba dokonale očistit místa uchycení brzdového třmenu k náboji kola a dokonale vyčistit prostor kde jsou vloženy brzdové destičky.
Tady máš ještě jeden odkaz o principu brzd, třeba ti bude k něčemu platný.
https://www.automonti.cz/pdf/brzdy-brzdovy-system.pdfUff, a to nerad píšu a hlavně čtu velké příspěvky...