Kontrola? Před každou významnější cestou, anebo občasně, tím se nic nezkazí. Některá auta umí hodnoty tlaku ukázat někde v menu palubního počítače, jinak změřit nejlépe něčím přesným - takovou službu levný pneuměřič či kompresor nemusí udělat
Jiný pohled: čím oježděnější, tím asi lépe častější kontrola. Kdo chce mít o něco delší klid, poručí si "dusík", akorát v pneuservisu se takovému požadavku budou divit.
Na kolik, na to odpoví manuál či zmíněný štítek a přidejte dvě desetiny. Pozor na huštění v teploučké garáži, když pak vyjedete do zimy (to může snížit tlak až o 0,15 baru). Když je sníh a nechcete si ze Ceeda vyrobit sáňky, to je lepší naopak ufouknout, ale samozřejmě ne o moc, jinak se rozsvítí varování. Dálnice nepředpisově / zatížení nákladem - přidat. Pneuservisy často přefukují (poznáte na uskákanosti nebo i hlučnosti), mně naopak technik na podzim, aniž bych si o to říkal, podal obšírnou instruktáž, jeden z bodů byl varovat se výrazně vyšších hodnot proti doporučené (dopady na komfort jízdy, tlumiče...). Takový přístup chválím. (A dal do zimáků /Conti/ 2,5, předepsáno 2,2, a doporučil "po Vánocích zkontrolujte".)
Kia cee'd 1,6 GDI, 49 tis. km, 6.7 l/100km
Kia Ceed SW 1,5 T-GDI DCT MY25, TOP+Business - čekatel