Přetáhnutí matic kol

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

Přetáhnutí matic kol

Příspěvekod DanielCZ » 18.04.2021 19:34

Ahoj, udělal jsem mega chybu a dal poprvé na zkoušku přezout auto svému příbuznému do menšího servisu Ceed SW 2018. Zatím jsem vždy jezdil do bestdrive, i když obcas kdyz je sleduji taky delaji děsny psí kusy.

Zjistil jsem že utahoval kola né momentovým klíčem ale pneumatickou pistolí i když věděl že by měl dát moment 120 (dokonce ceed ma jen 110). Zkoušel jsem to doma povolit a klasickým klíčem z výbavy L..to nepovolím, musím na to trochu stoupnout.
Křížovým klíčem to povolit jde. Obšel jsem si takto celé auto a matky povolil a lehce dotáhnul.

A můj dotaz, na jaký moment se mu to asi mohlo podařit dotáhnout, když to povolím skutečným zabejčením??...dalo by se nějak poznat zda ně nějaký šroub natáhnutý, načnutý aby to za jízdy neprasknulo v nejmín vhodnou dobu??
Aby mě paranoi nedohnala si nechat vyměnit všechny šrouby v nábojích Díky
DanielCZ Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 72  Témata: 19
Registrován: 19.01.2018
Bydliště: jičín  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Přetáhnutí matic kol

Příspěvekod Beda » 18.04.2021 20:23

Srouby natazeny nebudou, to driv ti znici zavit, nez by natahnuli srouby. Vetsina servisu ma ten momentak na paradu, protoze kdyz to dotahnou tim pneu-utahovakem, tak pak uz si jen "rovnou cvaknou" momentakem (kdyz ho vubec pouziji) a neni co jim dotahovat, protoze to pretahnou uz tim utahovakem.