Zdravím,
u svého Ceeda SW (ED), 1.6 benzin, 93kW, rok 2008 se mi občas stává, že nelze na první pokus nastartovat, startér točí, ale motor nechytá. Je to cca 7-8 měsíců, co se problém vyskytl poprvé, pak dva tři měsíce klídek a od té doby se závada stupňuje, ale je to naprosto nahodilé, 14 dni nic a pak 2x za den ano.
Věnoval jsem několik hodin procházení zdejšího fora, kde se vyskytuje několik uživatelů s podobným/stejným problémem.
V podstatě mi z toho vyšlo následující.
1) Vadná čtecí cívka imobilizéru (k tomu se přikláním nejvíce)
2) Vadný senzor polohy vačky/kliky
3) Jednomu uživateli zde pomahla výměna pal. čerpadla, resp. regulátoru tlaku paliva.
Nejvíc se přikláním k tomu imobilizeru. S autem příliš osobně nejezdím, jezdí hlavně manželka a ta tvrdí, že se ji rozblíkala naposled kontrolka imo, když auto zazlobilo cca týden zpět. Ale nikdy si před tím osudným chybným startem nevšimla, jestli se kontrolka rozsvítí po vložení a otočení kličku do předstartovací polohy, tedy tak, jak by měla (kontrolka imo, ale i manželka). Vyzkoušeny oba klíče, chová se pořád stejně. Závada se zatím vždy stala u mírně zahřátého, popř. mírně vychladlého motoru. Nikdy ne u úplně studeného, třeba po ránu.
Trochu mě ale maté následující chování. Osobně se mi 2x stalo, že zahřátý motor na semaforech samovolně z volnoběhu chcípnul, po cca 10-15 sekundách od zastavení na červenou. Po té samozřejmě nešlo nastartovat, pomohlo výjmutí klíčku, znovunačtení a start ok, jako by nic.
Další záhada byla, že při jednom takovém pokusu o start se motor sice po delším trápení startéru (cca 5-7 sekund) rozběhl, ale velmi neochotně - jakoby na tři válce (blikala kontrolka imo), po několika sekundách jako by se přidal i čtvrtý, otáčky se srovnaly a posléhe vyskočily za 2tis. a tam několik sekund setrvaly, pak spadly na klasický volnoběh. Po rozjezdu auto cukalo a němělo výkon, nechtělo se motoru do otáček, až jsem se lekl, že to při tom startování to o zub o dva skočilo. Po chcípnutí nový start opět na hned a na výbornou, vše ok.
Sem tedy směřuje moje první otázka.
Může u Ceeda imobilizér kecat i do chodu motoru? Měl jsem za to, že funguje pouze při startovaní, načté kod z čipu v klíčku, pokud se shoduje, nechá čerpadlo vstříknout benzín a tím je jeho job hotovej, do chodu motoru už nikterak nevstupuje. Z toho všeho chovaní mi ale vychází, že to tak není a kod si hlídá asi neustále. Dokáže mi tohle někdo osvětlit?
Otázka č.2: je někdo zde z fora schopen dle VIN objednat čtecí cívku imobilizéru? Vyměním to sám, nebude to asi těžší, než u jiných aut. Tam se to zdá jako celkem brnkačka. Nebo mě tady čeká překvapení?
Otazka č.3: Předpokládám, že ten čtecí kroužek funguje jen jako čtecí, tedy přečte kod a pošle ho dál do jednotky imo a ta si to až vyhodnoti. Tedy nebude nutno po výměně kroužku znovu nechat nakodovat oba klíče. Je to tak?
Co jsem četl příspěvky zde, tak např. uživatel "Beda" dokáže objednat dle VIN. Je to stále možné, táži se tě - Bedo??? Než půjdu do KIA autorizáku, kde jsem nikdy nebyl a určo mě tam budou chtít natáhnout Na netu jsem totiž u nas v ČR nic moc nenašel, jen jetou cívku z bouračky a drahou. Na kolik tahle srandička vůbec vychazí?
Předem díky za všechny reakce, nápady, podměty a připomínky
Wilder