Stránka 6 z 6

Re: Auto vaří

PříspěvekNapsal: 26.06.2019 14:07
od lubos550
Tak najjednoduchsie bude asi za studena otvorit expanznu nadrz , nastartovat a chvilu to nechat vybublat.

Re: Auto vaří

PříspěvekNapsal: 26.06.2019 14:14
od miroslavt
Přispěji troškou mých zkušeností s chlazením motorů. Jak 1. věc bych že strany od motoru vyfoukal kompresorem chladič ( směrem proti sání vzduchu). Je tam lepší přístup než ze strany nárazníku a bordel z chladiče se líp dostane ven - i tato blbost dost snižuje průtok vzduchu chladičem a ten potom nestíhá...
Jako další věc bych řešil "vaření" pokud auto vyvaří tak to znamená že voda z chladícího okruhu vyteče přepadem ven a musí se dolít - motor vaří jako rychlovarka. To by vysvětlovalo ztrátu 1,3 litrů vody. Pokud se jenom přehřeje bez ztráty vody přetečením tak bude problém buď v nedostatku vody nebo termostatu nebo v ucpaných kanálkách chladiče....
Ještě zkusmo zkus mačkat silné hadice od chladiče a při tom pozorovat jak se hýbe hladina v expanze - tím se vyloučí ucpaný kanálek do ní (pokud při zmáčknutí hadice se hladina zvedne) .

Re: Auto vaří

PříspěvekNapsal: 27.06.2019 08:33
od pavlikxss
Pánové, možná hloupá dotaz ale dotaz :? do expanzní nádobky vede jen jedna hadička nebo dvě?

Víčko chladicího okruhu je vpodstatě s 2ma těsněními a mezi nimi je pružinka. Pokud v chladícím okruhu vznikne přetkal, spodní těsnění zatlačí na pružinku, tudíž se otevře a vyfoukne vše přebytečné hadičkou do expanzky. Jak to ale funguje naopak když v okruhu chybí kapalina? Z toho by mi vyplývalo že možná jsou v expanzce 2 hadičky (viděl jsem ale jen jednu)

Re: Auto vaří

PříspěvekNapsal: 27.06.2019 09:23
od rudolf.tomka
jedna hadička , foto z :kia: SOUL

Re: Auto vaří

PříspěvekNapsal: 27.06.2019 10:15
od pacesol
pavlikxss píše:Pánové, možná hloupá dotaz ale dotaz :? do expanzní nádobky vede jen jedna hadička nebo dvě?

Víčko chladicího okruhu je vpodstatě s 2ma těsněními a mezi nimi je pružinka. Pokud v chladícím okruhu vznikne přetkal, spodní těsnění zatlačí na pružinku, tudíž se otevře a vyfoukne vše přebytečné hadičkou do expanzky. Jak to ale funguje naopak když v okruhu chybí kapalina? Z toho by mi vyplývalo že možná jsou v expanzce 2 hadičky (viděl jsem ale jen jednu)
Je tam jedna hadička. Po vychladnutí kapaliny se zmenší objem chladiva a nasaje si to z vyrovnávací nádobky. Možný problém je v té hadičce. Vede od víka na chladiči. Může být ucpaná.

Re: Auto vaří

PříspěvekNapsal: 27.06.2019 13:44
od Karens
Vo viečku je podtlakový a pretlakový ventil.

Re: Auto vaří

PříspěvekNapsal: 27.06.2019 16:12
od jozzo
Všetko sa deje do expanzky, ked teplom zvatší objem, ide do expanzky, ked chladne, nasaje z expanzky. Hadička je ponorená až na same dno, čiže pri dostatku kvapaliny nema kade nasať vzduch. Ono sa to aj týmto sposobom samo odvzdušní, kebyže dačo, vybuble do expanzky ale spať už nasaje vodu. Niekade to nasava vzduch. Ma napadlo, ked chladne, nenasaje si to vzduch cez netesne výčko ? Je to lahšia cesta ako cucať vodu z expanzky, nekladie taký odpor. Ja by som utekal do predajne, kupil nove výčko a viem, že toto je v poriadku. Potom už len kompresia ide do vody alebo výfuk. plyny, čiže hlava, tesnenie pod nou a pod..