Stránka 2 z 3

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 08.01.2019 13:41
od pacesol
Jsme si dělal srandu. Lambda , pokud funguje před rozpadem, tak není potřeba měnit. Vyřezávám ji proto, abych ji znova použil. Pokud ji při tom zničím, tak bohužel jsem něco udělal špatně a nemusel jsem se snažit. V žádném případě se mi ještě nepodařilo lambdu vyšroubovat. Stačí svody naříznout potom sekáčem roztáhnout. Praskne to samo viz. foto. Zespod vypadal kat dobře, jen se z něj vysypala hromada prachu. Zhora přes lambdu je vidět, že polovina zcela chybí a je rozpadená na prach. Boky jsou spečené jako plast. To ale nešlo nafotit.
82738272

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 08.01.2019 18:51
od Polsondeside
kolik máš aktuální nájezd při rozpadu?

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 08.01.2019 20:18
od pacesol
98 tisíc. Moje auto ale nemůžeš brát jako etalon. Já s ním trénuji na závody. To znamená, že asi 8x až 10x za rok dostane motor pořádný záhul. RZ má třeba 10 km tak to jede 10 km mezi 4,5 - 6,5 tis. otáček. 3x nebo 4x za den. Na velký mistrák jsou to 2 dny třeba po 5 RZ. Navíc mám otevřené sání, takže motor má více vzduchu. Tím je chudší na výfuku na spalování. Tím lambdy hlásí chudou smět. Tím jednotka více stříká. Navíc tam mám předřazený rezistor, která uměle hodnoty z lambdy snižuje. Tím se stane, že občas je to při ubrání plynu bohaté a střelí to do výfuku nespálenou směs. Hlavně pokud rychle odstavíš plyn. Takže jako cvička to vydrželo dost. Třeba brzdy jsem už dělal 2x a teď budu dělat třetí. Jako komplet kotouče. Katalyzátor dostává pořádně v otáčkách záhul. Mám zapnuté OBD a v cíli to má třeba 850 °C. Takže já to prostě beru jako běžné opotřebení a daň mému zacházení.

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 12.01.2019 19:12
od rudolf.tomka
aká je aktuálna situácia po výmene katalyzátora ? :?

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 24.01.2019 15:09
od pacesol
Rudo nenechám tě bez odpovědi, jenom jsem si nechal čas. Po výměně se zásadně změnil zvuk motoru. Protože to bylo udušené na výfuku, tak jsem se obával, že jsem zaklepal ventily. Na dnes jsem byl objednán do :kia: a nechal jsem si změřit ventilové vůle a hlavně tlaky. Vůle na sání mám na všech stejné 0,20. Tolerance ke 0,15 - 0,25, takže OK. Výfuk všechny 0,25 a tolerance je 0,2 - 0,3, takže také super. Tlaky od prvního válce 12,1 - 12,5 - 12,6 - 13,2. Nevím proč, ale všechny motory mají nejmenší tlak na prvním válci. Na závodničce to máme také. :? :? Pokud jsme o změnu zvuku, tak se jedná o změnu katalyzátoru. Původní měl litinový obal a nový je z nerez oceli. Ono klepání, nebo zvuky, co jsem měl za klepání, bude asi nový svod. Prostě to zní jinak, než předtím. Ale určitě to bude tady tím. Za studena to zní jak hoooodně starý zozštelovaný diesel. Jak se to zahřeje, tak je to OK. Tedy dokud na to nešlápnu. To je potom i v zahřátém stavu jiné, než původně. Takže motor i katalyzátor OK. Jen si na to zvyknout. Na jaře ještě zkusím omotávky na svody. Mělo by to odhlučnit a zajistit vyšší teplotu na svodech.

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 24.01.2019 15:50
od rudolf.tomka
Ďakujem za odpoveď, a menil si ja lambda sondu , sú nejaké zmeny aj v spotrebe, resp. v emisiách / diagnostika cez OBD , krátkodobé a dlhodobé korekcie zmesi/ :?:

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 25.01.2019 09:51
od Polsondeside
To není úplně ideální informace. Chápu z toho to že kat z druhovyroby výrazně změní charakter zvuku motoru k horšímu a to že ani s originálem to není zrovna žádný zázrak. :no:

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 29.01.2019 15:20
od pacesol
No zopakuji to opět. Já mám otevřené sání, takže zvuk auta je jiný právě tímto. Nemůžeš moje auto brát jako srovnávací vzorek. V každém případě je rozdíl mezi litinovým a ocelovým svodem. Rudo OBD je teprve na cestě, protože jsem staré prodal s druhým autem omylem. Korekce ale budou určitě se znaménkem +. Mám upravené hodnoty na lambda sondách, takže do řídící jednotky jsou hodnoty jako u chudé směsi a tím jednotka dává delší vstřik. Hledal jsem protokol z brzdy a nemůžu ho najít. Předřadníky na lambdách udělaly rozdíl 6,8 kW. A to vlastně nebyly korekce usazené, ale bylo to ihned po zapojení. S otevřeným sáním jsem měl 102,5 kW a krouťák se zvednul na 172 Nm kolem 4700 ot/min. Výkon se ale zvyšuje až skoro k omezovači. Lambdy jsem nechal původní.

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 06.06.2019 07:02
od Polsondeside
originál litinový kat od výrobce asi není reálné sehnat. :(

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 29.08.2019 06:30
od Polsondeside
co říkáte na katalyzátor v odkaze. Tvrdí se o něm, že je totožný jako originál dle recenzí na DE stránkách..

https://www.ebay.de/itm/Abgaskruemmer-K ... 3590792652

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 09.01.2020 11:25
od Polsondeside
Chtěl bych znát váš názor, tak snad se někdo zkušenější vyjádří. Mám možnost koupit originál KAT o kterém majitell tvrdí, že má najeto cca jen 22 tisíc km.
Nicméně zatím mám k dispozici pouze fotky a na jedné z fotek mě zneklidnuje ta deformovaná plástev uvnitř. Je to i při tak malém nájezdu normální nebo to svědčí o nějakém požkození?

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 14.01.2020 16:34
od Polsondeside
nikdo nic?

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 15.01.2020 06:36
od pacesol
Tak každý zná kat po rozpadu nebo nový. Tady toto bych nekoupil. Jen odhadují že to je začátek rozpadu. Ale to jen věštím. Určitě nový má být rovný. Ten propad není určitě ok. Ovšem litinový máš možnost toto nebo originál. Já už jsem si na plechový zvuk ocelového zvykl.

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 15.01.2020 08:09
od therion
jakekoli i drobne droleni keramiky je spatne uz je zjevne prehrata a popraskana , hrozi ze to motor pomoci pulzace nasaje a rychle se vydre.

Re: Liatinový katalyzátor 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 15.01.2020 18:12
od Polsondeside
no tak fajn. Ještě kouknu v sobotu osobně, ale hlavně že pán tvrdí, žemá nalítáno 22 tisíc s novým motorem byl totiž měněn současně, ale tohle se přeci nestane za tak krátkou dobu.
Bohužel originál nelze vůbec sehnat a neoriginál je většinou nic moc.