Stránka 33 z 37

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 07.10.2019 07:58
od therion
Tak poznat to chrasteni jde vcelku snadno https://youtu.be/hVeNEG10MWU

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 08.10.2019 16:13
od Neferti
Tak to asi máme stejně :D . Hold mi to připomíná mého žigulíka VAZ2105, motor 1300S s gumovým rozvodovým řemenem :D

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 11.02.2020 16:41
od johnyfly1
mam sice vengu ale tiez mam 1.6CVVT 92kW ... toto preskakovanie retaze bolo na vsetkych motoroch 1.4 a 1.6 CVVT ? alebo len urcite rocniky? dakujem

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 13.02.2020 15:15
od therion
Obecne gammy maji problem , ale je to hodne zavisle na uzivateli jak s motorem zachazi a jak caste vymeny oleje praktikuje. Kazdopadne pokud pri startu je slyset kratke ostre zachrasteni je dobre udelat alespon kontrolu.
https://youtu.be/hVeNEG10MWU

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 13.02.2020 19:45
od johnyfly1
tak ta vymena oleja bola v zarucnej dobe nastavena myslim celkom nestastne a to 20tisic km...ja si myslim ze to je vela... ale ja osobne menim olej kazdy rok a to najazdim cca 10tis :)
no co asi preistotu tu retaz s napinakom vymenim :roll:

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 14.02.2020 12:21
od Tazipes
therion píše:Obecne gammy maji problem , ale je to hodne zavisle na uzivateli jak s motorem zachazi a jak caste vymeny oleje praktikuje. Kazdopadne pokud pri startu je slyset kratke ostre zachrasteni je dobre udelat alespon kontrolu.
https://youtu.be/hVeNEG10MWU


Takovéto chrastění při startu nemusí být nutně způsobené pouze vytahaným řetězem. Výměnu rozvodů mám za sebou ve 100 tkm. Teď ve 150 tkm jsem měnil spojku a před její výměnou motor při startu chrastil podobně. Mechanik mi ukazoval původní lamelu, ve které byly místo čtyř dvojic pružin pouze dvě dvojice a ve dvou zbylých pružinách byly zcela volně vložené kovové válečky. Tipuju, že měly sloužit jako pevný doraz torzního pohybu náboje zhledem k lamele. Nová lamela Sachs má na všech čtyřech pozicích dvojice pružin. Předpokládám, že při startu tam chrastily právě tyto válečky. Než se odstředivou silou přimáčkly k pružině, tak tam asi lítaly jak nudle v bandě.
Trochu mimo téma. Po výměně se konečně s autem dokážu rozjet plynule a nepřipadám si jak trotl, který právě vylezl z autoškoly. Nová spojka má minimálně dvojnásobně dlouhý záběrový interval a zabírá krásně plynule. I rozjezdy s naloženým vlekem teď jdou jak po másle.

Lamela Kia.jpg

Lamela Sachs.jpg

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 14.02.2020 22:56
od johnyfly1
Prosim ta ake je mas original cislo tej lamely a aky ma priemer ? Dakujem :)

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 15.02.2020 18:47
od Tazipes
Podle mého VIN má lamela číslo 4110026010. Parametry ze Sachs lamely jsou 20 zubů, pr. 215mm, náboj 20.1x22.6-20N, 215 VTB. Původní lamela je od firmy Seco.

Lamela Kia 01.jpg

Lamela Kia 02.jpg

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 15.02.2020 19:46
od pacesol
johnyfly1 píše:Prosim ta ake je mas original cislo tej lamely a aky ma priemer ? Dakujem :)

Pokud budeš hledat na internetu tak se nenech zmást. Někde ji označují jako 210 mm. Je ale správná. Já jsem dával také Sachs.

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 15.02.2020 19:53
od Crusy
johnyfly1 píše:tak ta vymena oleja bola v zarucnej dobe nastavena myslim celkom nestastne a to 20tisic km...ja si myslim ze to je vela... ale ja osobne menim olej kazdy rok a to najazdim cca 10tis :)
no co asi preistotu tu retaz s napinakom vymenim :roll:


Já to mám 15 tisíc nebo rok....ale u MPi je v manuálu 20....

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 15.02.2020 21:22
od johnyfly1
No ved hladam na internete a internetové eshopy podla vin cisla mi poslali ze tam ma ist 220mm...v GDS sa píše ze priemer spojky je 210mm...a tu na fore radia 215mm hmmm

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 15.02.2020 22:45
od pacesol
Nehledej v tom problém. Někde uvádějí 220 setrvak a spojku 215. Někde obojí 220 a u některé lamely 210. Neboj se toho. Je to jen špatně značení na e shopu a pasuje to. Když jsem měřil originál lamelu a 210 tak byly stejné. Prdel je, že Sachs evidentně stejnou měl 2 e shopy označenou různě.

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 16.02.2020 00:04
od johnyfly1
Mne len bolo povedané ze uz môže byt spojka trosku otlacena v zotrvaku a ked sa da väčšia moze to narobit galibu

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 16.02.2020 10:24
od therion
Takovéto chrastění při startu nemusí být nutně způsobené pouze vytahaným řetězem. Výměnu rozvodů mám za sebou ve 100 tkm. Teď ve 150 tkm jsem měnil spojku a před její výměnou motor při startu chrastil podobně. Mechanik mi ukazoval původní lamelu, ve které byly místo čtyř dvojic pružin pouze dvě dvojice a ve dvou zbylých pružinách byly zcela volně vložené kovové válečky. Tipuju, že měly sloužit jako pevný doraz torzního pohybu náboje zhledem k lamele. Nová lamela Sachs má na všech čtyřech pozicích dvojice pružin. Předpokládám, že při startu tam chrastily právě tyto válečky. Než se odstředivou silou přimáčkly k pružině, tak tam asi lítaly jak nudle v bandě.
Trochu mimo téma. Po výměně se konečně s autem dokážu rozjet plynule a nepřipadám si jak trotl, který právě vylezl z autoškoly. Nová spojka má minimálně dvojnásobně dlouhý záběrový interval a zabírá krásně plynule. I rozjezdy s naloženým vlekem teď jdou jak po másle.


No zrovna tento zvuk (viz video) je na 100% retez. Po vymene nejen ze zmizelo chrasteni, ale motor je vyrazne tizsi jak ze studena tak při provozni teplote.

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

PříspěvekNapsal: 16.05.2020 11:30
od el.el.zv
Zdravím,

robil som kontrolu rozvodovej reťaze na 1.4 s LPG pri cca 309tis km. podľa návodu - ale nejak sa neviem zorientovať v príspevkoch, ako určiť či je napnutie ok alebo nie.
Spravil som 2 videá (zatlačenie na reťaz a pretáčanie motorom), dá sa podľa toho usúdiť či je to v poriadku?

https://youtu.be/2fL-MLOwR-U

https://youtu.be/YVCPpwkiURk


Motor má dosť výrazný klepavý zvuk (tak sa snažím postupne prísť na to či sú to len ventily, alebo aj CVVT alebo ešte niečo iné, resp. aká kombinácia), a posledných pár štartovaní bolo veľmi problematických - na 4-5. krát
tak preto si chem byť istý že reťaz je ok, aby mi to pri ďalšom štartovaní neskočilo

zvuk pri takmer studenom motore -
https://youtu.be/MHN57IAQbo4

Vopred vďaka za radu