Ok, pridám na zoznam kontrolu lambda sondy
Čo sa týka katalyzátora - som si to asi poplietol - pamätal som si že prvé dva ročníky 1. generácie, ale ono to v skutočnosti bolo teda posledné 2, resp. 2010-2012
Proste som si z toho vtedy zapamätal, že môjho by sa to týkať nemalo.
Inak LPG bolo montované vo firme ktorá má celkom dobré meno, je tam prímaz ventilov JLM, tak dúfam, že čo sa toho týka je to ok, mám záznamy aj o kontrolách LPG ktoré predchádzajúci majiteľ absolvoval u nich.
Bežná bluetooth diagnostika neukazovala žiadne chyby ani pred problémami so štartovaním, a naposledy som skúšal načítať chyby po tých problematických štartoch len pri zapnutom zapaľovaní, bez štartovania - keďže som nechcel riskovať tú reťaz.
Žiaľ iné záznamy o servise okrem LPG a nálepky o poslednej výmene oleja pod kapotou nemám, takže sviečky neviem kedy boli menené.
Každopádne teda najprv odfotím to ozubenie.
Ak je ozubenie ok, bude stačiť ako 1. krok (aby som vôbec mohol skúsiť naštartovať bez obáv že to skočí) vymeniť rozvod?
S tým, že treba hľadať sadu kde je pôvodná verzia reťaze a "inovovaný" napinák - aby stačilo meniť reťaz, napinák a lišty (t.j. aby nebolo treba meniť ozubené kolesá)
Následne potom na základe merania vôle ventilov a kompresie, bude zrejmé či ide o piestne krúžky (resp. niečo iné v rámci bloku motora) alebo zaklepané ventily?
Alebo aký by bol najvhodnejší postup ďalej?