Zdravim,
resim jiz delsi dobu zapeklitou zavadu na mem aute (Kia Ceed 1.6 CRDi diesel).
Zde je popis problemu:
Popis poruchy:
1) ihned po nastartovani ci do 1 minuty (studeny motor, v garazi) se rozsviti kontrolka 'ESP OFF', otacky motoru a reakce na plyn normalni. Kontrolku neni mozne zhasnout jinym zpusobem nez vypnutim motoru (zmacknuti tlacitka ESP neudela nic). Kontrolka diagnostiky nesviti.
2) po ujeti cca 8 km / 15 minut do vyjeti (teplota motoru je cca 70 stupnu dle kontrolky na palubce) – rozsviti se kontrolka 'ESP OFF' (pokud jiz nesviti kvuli predchozimu bodu), otacky spadnou na volnobeh, auto nereaguje na plynovy pedal. Po cca 30 sekundach auto zacne reagovat na plyn s tim, ze do cca 1 minuty se problem opakuje (auto opet prestane reagovat na plyn). Prvni vypadky otacek (na podzim) trvaly cca 1 sec. nyni se jedna o 30 i vice sekund. Auto zacne pomalu samovolne zvysovat otacky volnobehu (z 900 ot/min. volnobehu az na 1100 ot.min.). Pokud vypnu motor a opet nastartuji, problem na cca 1 minutu zmizi, pak se opakuje.
Po cca 10 minutach problem zmizi (otestovano pouze jednou) a auto jede normalne (i kdyz mam subjektivni pocit, ze nejede na plny vykon, musim radit drive). Kontrolka diagnostiky se nerozsviti (ackoliv pri prvnich projevech na podzim 2008 se rozsvitila).
– Kontrolku 'ESP OFF', ktera se pri problemu rozsviti, neni mozne vypnout pomoci tlacitka ESP (mackani tlacitka nema zadny efekt); pokud k problemu nedoslo, je mozne kontrolu 'ESP OFF' pomoci tlacitka rozsvecet a zhasinat.
– Behem vypadku otacek nepozoruji zadne jine nez popsane projevy (zadne cvakani ani blikani palubni desky); motor ve volnobehu bezi “jiste” - mohu nechat vyslapnutou spojku a motor auto tahne.
– Subjektivne mi prijde, ze pred projevem poruchy auto reaguje na plyn ponekud trhave a nepresne
– Problem se objevil pri rozjizdeni, zpomalovani, jizde na minumum plynu, cekani v zacpe, ... – nenasel jsem zadnou zrejmou spojitost mezi stavem auta pri jizde a objevenim se problemu.
Vyvoj problemu v case:
1) Auto bylo zakoupeno dne 12.7.2007, Kia Ceed 1.6 CRDi EX diesel (bez zabudovaneho tempomatu)
2) Behem prvniho roku provozu (kazdodenni jizdy) se cca 10x stalo, ze se po nastartovani motoru rozsvitila kontrolka 'ESP OFF' (kterou nebylo mozne vypnout jinak, nez vypnutim motoru). V techto pripadech nedoslo k poklesu otacek.
3) 23.5.2008 - Montaz tempomatu [Skrlant Motorsport Tempomat CCS-101] spolu s prvni servisni prohlidkou
4) S autem jsem jezdil bez problemu cele leto (najezd cca 10000 km)
5) Rijen 2008 – poprve se projevil vyse popsany vypadek otacek na cca 1 sec. (opakovane, nekolikrat behem jizdy, pri kazde jizde s autem)
6) Po nekolika dnech se spolu s kontrolkou 'ESP OFF' zacala rozsvecovat i kontrolka diagnostiky
7) 31.10.2008 - Prvni oprava v NH Cars (opraveno okamzite, viz. kopie diagnostiky na http://alex.cyber.cz/main.php?g2_itemId=5725 )
8 ) Za par dni se porucha opakuje
9) 5.11.2008 - Druha oprava v NH Cars (vymena plynoveho pedalu, “upgrade firmwaru” auta)
10) Za par dni se porucha opakuje
11) 9.11.2008 - Treti oprava v NH Cars (vymena ridici jednotky tempomatu)
12)Auto jezdi bez problemu (najezd cca 2000 km); subjektivne me auto prijde zivejsi
13) 31.12.2008 – problem se opet objevil (rozsviti se kontrolka ESP, diagnostika nesviti, otacky spadnou na volnobeh viz. popis poruchy na zacatku)
14) 2.1.2009 – zkusebne najeto cca 70km, bez projevu poruchy (venkovni teplota cca -2 stupne)
15) 7.1.2009 – s autem se od predchoziho testu nejezdilo, porucha se opet projevila (venkovni teplota -7 stupnu) v takovem rozsahu, ze je s autem jiz nemozne bezpecne jezdit.
Ostatni pozorovani/udaje:
– Turbo “piska”, piskalo jiz pri koupi auta, nicmene jsem tomu nevenoval velkou pozornost (bylo to hodne potichu). V soucasnosti jiz piska pomerne hlasite
– Obcas se pri vymacknuti spojky (pomalem) ozve zvuk “prokluzovani”
– Auto je prakticky neustale garazovane (pres noc v garazi u domu [teplota cca +10 stupnu oproti venkovni teplote], pres den na garazovem stani u zamestnani)
– Soucasny najezd je 33000 km, porucha se projevila pri cca 31000 km
– Pri jizde je mozne pozorovat maly pokles tahu pri prekonavani hranice 1800 ot/min.
Stejnou informaci jsem ted zaslal do NH Car, kam chci auto nechat odvest na opravu, prodejci vozidla, vyrobci tempomatu a na ceske zastoupeni KIA. Budu rad kdyz se podelite o napady, co s tim muze byt a co bych mel udelat.