Zdravém všechny,
setkal se už někdo u 1.5 T-GDi s "vadným" turbem?
Nevím, jestli se domnívám správně, ale nic jiného mě nenapadá...
Problém mám s tím, že auto mám od 15,5t km. Momentálně na něm mám najeto za cca půl roku o 4t km víc, takže auto má najeto necelých 20t km.
Už od konce léta pozoruju, že když nastartuju, tak od motoru (pravidelného zvuku "klapání" pří chodu motoru) slyším ještě takové nepravidelné "rachocení" (takový zvuk znám od čerpadel, které už mají vůle)...
Popsal bych to asi jako, když se hádají tlaky u potrubí a "drnčí/rezonuje" zpětná klapka (přivírá a otevírá)...
Zajímavé je, že po zahřátí to už slyšet není.
No a včera, jak jsem přijel, tak jsem zastavil a pár minut jsem počkal než jsem motor vypnul (dělám to tak vždy kvůli dochlazení turba) a po tom vypnutí motoru jsem na pár vteřin slyšel kovový, skřípavý zvuk - tento zvuk ustál tak po 3 vteřinách a pak už byl klid.
Ten zvuk by se dal přirovnat k přidřenému ložisku na hřídeli elektro motoru nebo např. k excentrickému "drhnutí/skřípání" nějaké hřídele.
Vzhledem k tomu, že tento zvuk byl až po vypnutí motoru, tak jediné, co mě napadá je, že by to mohlo dělat turbo, konkrétně jeho hřídel/lopatky.
Nebo je to blbost a turba jsou bez problémů a takto se to projevovat nemůže?
Setkal se s tím už někdo?