Ahoj, ráda bych se zeptala. Máme auto Kia Ceed 1,6 CRDi 2016. Nyní se nám objevila závada na klimatizaci. Když nastavíme automatickou teplotu tak strana u řidiče chladí, ale strana u spolujezdce topí. Servo jsme zkoušeli, ale to funguje, na diagnostice bylo také vše v pohodě. Pokud dáme u spolujezdce klimatizaci na LOW tak to docela chladí, ale jakmile teplotu zvedneme tak to topí jak blázen. Co máme hledat? Nechceme jen tak vše měnit a doufat, že něco bude to pravé. Děkuji
Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Jen pro jistotu, jakou diagnostiku jste pouzili? Koukali jste na hodnoty z potenciometru, zda ukazuji priblizne stejne hodnoty, kdyz mate obe strany nastavene na stejnou teplotu?
Tak diagnostiku přímo nevím, dělal to náš mechanik, ale myslím, že má docela dobrou. Jj hodnoty právě sledoval a ty to ukazovalo v pohodě. To bylo právě první co ho napadlo.
Živého mechanika jsme právě měli, ale na nic nepřišel a nechceme jen tak vše vyměnit a řešit zda to je tato nebo až ta další věc. Ani diagnostika nic neukázala a servo se normálně pohybuje. Spíše mi šlo o to, zda se s tím někdo takto nesetkal a co by to mohlo být jiného, na co jiného se třeba zaměřit. Jinak máme klimatizaci tu druhou, automatickou.
Moc se omlouvám, původně jsem uvedla chybnou informaci. Po zapojení diagnostiky zjišťoval, zda teploty sedí jak mají a zda se nějak neliší. Toto prý proběhlo v pořádku. Aktuální teploty na výparníku, na všech třech senzorech atd.. Bohužel byl u něj manžel a úplně si nepamatuje vše co mu říkal, že zkoumal, prý toho bylo hodně, ale prošel prý vše co se týká klimatizace. Nikde nebyl žádný problém.
Potenciometr je analogovy promenny odpor s dorazy. V pripade klimy B se jedna ciste o otocny spinac, kterym muzes tocit donekonecna a procesor jen vyhodnocuje pohyb up/down od aktualni hodnoty. Tudiz na "potenciometru" nic nenameris a zadne napeti nevysila. Pokud tedy jednotka reaguje na otoceni a pozadovana teplota na displeji se meni, tak chyba v ovladacim prvku na 100 % nebude.
Podle popisu to vypada ze servomotor otvira/zavira ventil jen do meznich stavu. To nam ale musi potvrdit uzivatel.
Tak upřesním o čem tu mluvím, určitě ne o rotačních ovládacích prvcích na panelu klimatizace, ale o potenciometrech v jednotlivých aktuatorech (zde zmíněných jako servo). Ten kdo je měl rozebrány ví, že jsou uvnitř, a pomocí nich a monitorováneho napětí, ukazuje diagnostika právě ty procentní hodnoty (viz. ten screenshot).
Takže proto bych ověřil, že vůbec aktuator reaguje plynule na změny nastavení teploty a nebo ukazuje jen třeba zmiňované krajní hodnoty (procenta).
Tak jsem zpět, děkuji všem za příspěvky. Test klimatizace jsme zkoušeli a byly tam dvě nuly, takže toto bylo v pořádku. Nakonec jsme, ale zjistili, že to opravdu bude to servo, které jsme původně vlastně vyřadili ze seznamu možných příčin. Když je auto studené nebo mírně zahřáté, tak je to v pohodě a klima normálně funguje, ale když se auto po delší jízdě ohřeje tak začne při změně teploty servo poskakovat, takže vyměníme a uvidíme.