Stránka 1 z 1

Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 11.10.2019 19:26
od Hanes38
Zdravím všechny majitele aut KIA. Mám takový dotaz a zajímal by mě názor někoho z Vás. Před 14 dny jsem koupil zcela nový STONIC 1,4. Po 5 dnech používání, po najetí 450 km se mi rozsvítily následující kontrolky - kontrola motoru (vrtulník),kontrolka závady prokluzu (stabilizace) a kontrolka poruchy auto start stop systému. Všechny kontrolky svítí oranžově a auto při podřazení a zpomalení, občas, vůbec neakceleruje a asi 20 sekund jede do 20 km v hod. Samozřejmě jsem vůz dal do autorizovaného servisu, ale ani po 2 opravách závadu nedokážou odstranit. Dnes mi zavolali, abych si pro auto přijel, že vyměnili klapku sání. Když jsem vlakem přijel a nastartoval auto, kontrolky svítily stejně a závada trvá dál. Auto jsem nechal v servisu dál a jel naštvaný domů opět vlakem.Nevíte někdo, co bych měl dál dělat anebo nevíte, co by tento problém mohlo způsobovat?
Díky za Vaše odpovědi. Honza.

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 12.10.2019 20:48
od Jessrie
Podľa ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :

"(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

...takze by som pockal 30dni, nepodpisoval by som ziadne papiere o odstraneni poruchy az kym ti nedokazu ze to ozaj odstranili!!! A kludne im aj pohroz odstupenim od zmluvy, nech to odstrania riadne a nie vymazanim chyby cez diagnostiku. A pytaj si nahradne vozidlo, mas nato pravo.

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 12.10.2019 21:29
od MP1
Za predpokladu, že to nekupoval na leasing ( je držiteľom aj vlastníkom).

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 13.10.2019 11:33
od Roman-Zilina
toto som nemal citat, lebo ho planujem kupit. verim, ze je to len elektronikou, ta vie byt svina ...

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 13.10.2019 12:04
od mv12
Jessrie píše:Podľa ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :

...takze by som pockal 30dni, nepodpisoval by som ziadne papiere o odstraneni poruchy az kym ti nedokazu ze to ozaj odstranili!!! A kludne im aj pohroz odstupenim od zmluvy, nech to odstrania riadne a nie vymazanim chyby cez diagnostiku. A pytaj si nahradne vozidlo, mas nato pravo.


Pokud dodavatel vyřídí reklamaci včas a prohlásí to za opravené (byť by to bylo jen vymazáním chyby přes diagnostiku - to oni můžou klidně zakamlufovat i jinak a ne tak průhledně - např. často používaná fráze "závada se neprojevila..." ), tak ti nepřevzetí nepomůže. Prostě pokud ti do 30 dní prokazatelně oznámí, že reklamaci vyřídili a auto je připravené k odběru, tak oni zákonou lhůtu na vyřízení reklamace splnili a nepřevzetím spíš riskuješ, že ti ještě můžou případně naúčtovat skladné, pokud bys to dlouho nepřebíral (dost často to něktřeří mívají i v reklamačních podmínkách...). To že si myslíš (nebo víš), že to neopravili, na tom nic nemění. Ty můžeš jedině reklamovat znova (klidně hned, když se to ukáže ještě na místě), ale už se to bohužel bere jako druhá nezávislá reklamace a dalších 30 dní... Pak jedině po 3 stejných (ale uznaných) reklamacích můžeš odstoupit. Nicméně tam záleží, jestli ti ty reklamace opravdu všechny uznají... "závada se neprojevila" není uznání závady. Prostě i když má zákazník díky legislativě velká práva, prodejci i tak můžou (pokud nejsou seriózní) hodně kličkovat a je problém se něčeho domoci... (i když cesty jsou).
Co se týká náhradního vozidla, tak na to žádné právo nemáš (jedině že bys měl nějaký ať už individuální nebo veřejný příslib od prodejce nebo KIA, pak je pro ně závazný - ale nezaregistroval jsem, že by něco takového :kia: veřejně slibovala). Takže poskytnutí náhradního auta je jen na vstřícnosti prodejce...

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 13.10.2019 15:15
od Jessrie
Neviem ako v CR ale my na SR mame pravo na nahradne vozidlo po dobu opravy/reklamacie, ak je to sposobene KIOU, ak oprava teda aj zistenie chyby, analyza presiahne viac ako 3dni. Teda niekde som to cital, mozno v zmluve a mozno u nich na predajni niekde - naposledy som mal na tyzden pozicaneho SPORTAGE v GOLD vybave, ked sa mi ukazal nedostatok nalakovaneho narazniku z vyroby. Ale keby som o tom nevedel tak isto sami od seba by mi ho nedali, az po tom ako som im to povedal...

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 14.10.2019 10:32
od buko1
Nemáš všeobecné právo na náhradné vozidlo. Nie ak si MAJITEĽ vozidla. Samotný predajca v SR (teda KMSS) a ani výrobca (koncern Huynday/KIA a jeho súčasti) nič také automaticky vSR neposkytuje. Samozrejme že ti bezplatne môže náhradné vozidlo v prípade opravy poskytnúť zmluvný predajca u ktorého auto kupuješ, prípadne aj autorizovaný servis. Ale to záleží len a len na danej spoločnosti. Väčšinou sú náhradné vozidlá spoplatnené. Niečo iné je ak máš auto na lízing, či operatívny lízing - tam často táto služba je k dispozícii (buď si ju zarátajú priamo do mesačnej splátky a tvária sa že je to služba zadarmo, alebo je túto službu možné priplatiť, podobne ako pri poistkách) - opäť závisí cez akú spoločnosť to riešiš.

Jediná výnimka je nahlásenie poruchy cez Kia Assistance (ale aj vtedy si platíš sám napr. poistenie vozidla a ďalšie poplatky). Ale tá služba je bezplatná len počas 3 rokov od kúpy nového vozidla a podmienkou na využitie ich "výhod" je to, že každú poruchu riešiš cez túto službu (vrátane okamžitého nahlásenie). Takže sami vyberajú servis a ďalšie veci a ty ako zákazník do toho môžeš kecať len v maličkostiach.

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 14.10.2019 13:15
od mv12
:kia: asistenci zkrouhli na 3 roky? Já žádnou změnu nezaregistroval (ale nesleduji to, protože nepotřebuji). Co vím, bývala na 7 let jako záruka na auto, aspoň já to tak mám.

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 14.10.2019 14:16
od MP1
Na Sk asistencia je 3 roky. Kto príde včas na každú prehliadku, predlžuje sa každý rok o rok.

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 15.10.2019 07:37
od spacirx
Zkusil bych to řešit přes tu KIA asistenci, je tam ale nějaká podmínka 30km od domova nebo domovského servisu myslím.

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 15.10.2019 09:18
od buko1
KIA Assistance poskytuje služby aj priamo na adrese bydliska. Takže aj keď auto hlási poruchu v garáži, KIA Assistance by mala zabezpečiť odťah do najbližšieho autorizovaného servisu (alebo na žiadosť aj do domovského servisu, ak nie je ďalej ako 30 km od najbližšieho autorizovaného). Následne po zistení čo tomu je (do 24 hodín) môže byť na žiadosť poskytnuté náhradné vozidlo počas doby opravy, max. po dobu 8 dní.

Konkrétne podmienky platné v SR sú napr. tu: https://www.coris.sk/pdf/KIA.pdf

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 15.10.2019 19:25
od MP1
buko1: On píše z CZ, my z SK. To nie je to isté. Videl si ich brožúrku k asistenčných službám?
Môžeme tu nahrať sken naše asist. služby a kolegovia z CZ ich a porovnáme.

Konkrétne podmienky platné v SR sú napr. tu: https://www.coris.sk/pdf/KIA.pdf. - Tieto služby už len dobiehajú. Od tohto roku máme iného dodávateľa asist. služieb. Ale rozsah ostal.

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 21.10.2019 21:37
od Hanes38
Krásný den,
tak jsem si v sobotu Stonica vyzvedl v servisu, provedené práce - výměna klapky sání v motoru, kalibrace elektroniky a dobití autobaterie. Auto jede a funguje bez závad a bez rozsvícených kontrolek. Najel jsem přes víkend skoro 400 km a vše OK, tak doufám, že to vydrží. Mám už 2 reklamační protokoly, tak při další opravě budu požadovat výměnu vozu. Uvidíme, budu Vás informovat,

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 22.10.2019 09:12
od Roman-Zilina
dufajme, ze ziadna dalsia reklamacia nebude ;)

Re: Nový STONIC

PříspěvekNapsal: 11.12.2020 10:15
od ramater
mv12 píše:
Jessrie píše:Podľa ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :

...takze by som pockal 30dni, nepodpisoval by som ziadne papiere o odstraneni poruchy az kym ti nedokazu ze to ozaj odstranili!!! A kludne im aj pohroz odstupenim od zmluvy, nech to odstrania riadne a nie vymazanim chyby cez diagnostiku. A pytaj si nahradne vozidlo, mas nato pravo.


Pokud dodavatel vyřídí reklamaci včas a prohlásí to za opravené (byť by to bylo jen vymazáním chyby přes diagnostiku - to oni můžou klidně zakamlufovat i jinak a ne tak průhledně - např. často používaná fráze "závada se neprojevila..." ), tak ti nepřevzetí nepomůže. Prostě pokud ti do 30 dní prokazatelně oznámí, že reklamaci vyřídili a auto je připravené k odběru, tak oni zákonou lhůtu na vyřízení reklamace splnili a nepřevzetím spíš riskuješ, že ti ještě můžou případně naúčtovat skladné, pokud bys to dlouho nepřebíral (dost často to něktřeří mívají i v reklamačních podmínkách...). To že si myslíš (nebo víš), že to neopravili, na tom nic nemění. Ty můžeš jedině reklamovat znova (klidně hned, když se to ukáže ještě na místě), ale už se to bohužel bere jako druhá nezávislá reklamace a dalších 30 dní... Pak jedině po 3 stejných (ale uznaných) reklamacích můžeš odstoupit. Nicméně tam záleží, jestli ti ty reklamace opravdu všechny uznají... "závada se neprojevila" není uznání závady. Prostě i když má zákazník díky legislativě velká práva, prodejci i tak můžou (pokud nejsou seriózní) hodně kličkovat a je problém se něčeho domoci... (i když cesty jsou).
Co se týká náhradního vozidla, tak na to žádné právo nemáš (jedině že bys měl nějaký ať už individuální nebo veřejný příslib od prodejce nebo KIA, pak je pro ně závazný - ale nezaregistroval jsem, že by něco takového :kia: veřejně slibovala). Takže poskytnutí náhradního auta je jen na vstřícnosti prodejce...


Na Slovensku má KIA na svojich stránkach tzv. Servisné desaotoro, kde ponúka náhradnú dopravu ... či to je poskytnutie náhradného vozidla tam nie je konkrétne napísané ... a v servise náhradné vozidlo môžu, ale aj nemusia v danej chvíli pre Vás mať ...

https://www.kia.com/sk/predajca/carsiq/ ... y-prislub/
- Dodržíme termín stretnutia
- Máme individuálny prístup
- Kontrola vozidla vo vašej prítomnosti (obhliadka pri príjme do servisu)
- Dodržíme odhad ceny
- Ponúkame náhradnú dopravu
- Garantujeme profesionálny servis a kontrolu kvality
- Vysvetlíme podrobne faktúru
- Odovzdáme čistejšie vozidlo ako ste priviezli
- Používame výhradne originálne diely
- Dávame priestor na vašu spätnú väzbu