od lubos550 » 19.12.2018 15:26
Ford planoval pred par rokmi zapalovanie laserovou diodou (nieco podobne, ako boli DVD-napalovacky) miesto klasickych sviecok. Z nejakeho dovodu, ale k tomu nedoslo a prestalo sa o tom uplne pisat. Sice by to z casti prispelo, ale nevyriesilo problem s usporou paliva (zmes by prehorela cela a nebola by zapalovana len zvrchu). Najblizsie vyzera byt k nejakemu rieseniu Mazda s SA motormi. Ide o to, ze na to aby bol motor naozaj usporny musi sa menit jeho geometria (to je tazke realizovat hlavne z hladiska utesnenia a zivotnosti motora). Oni to ale riesia tak, ze geometria je stale rovnaka, ale akymsi predzapalom chudobnej zmesi vedia menit pociatocny tlak vo valci, takze ak pride nejake riesenie , tak asi by sa dalo ocakavat, ze z ich strany.
Dalsia moznost je pouzitie variatorov (plynuleho prevodu), ked motor bezi v nejakych idealnych otackach (podla zatazenia a spotreby) a prevodovka meni prevod uplne plynule. Problem je ale v tom, ze ta regulacia nie je este dokonala a auta s variatormi maju o nieco vyssiu spotrebu, ako auta s klasickou prevodovkou. No a aj ten variator ma svoje obmedzenia a na to aby sa dal prevod robit skutocne plynule, bolo by treba "natahovaci" remen,
Ako uz teraz je dokazane, ze elektromobily zatazuju ekologiu viac, ako spalovacie motory (tazba kovov. kyseliny do baterii, spotreba elektriny, atd)
Naposledy upravil
lubos550 dne 19.12.2018 15:37, celkově upraveno 1
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane