Konec malých turbomotůrků

Diskuze o všem, co nelze zařadit do jiné sekce.
Discussion about everything what has not own section.

Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod Stefi » 19.10.2016 16:02

Stefi Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3815  Témata: 43
Registrován: 01.04.2008
Bydliště: Sušice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 3. místo (1) Sponzor (16) TOP sponzor (3)

Honda CR-V (2008)
157756 km @ 7.8 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod mv12 » 19.10.2016 16:32

Ono je to ale úplně jedno :D , protože stejně to vše spěje ke konci spalovacích motorů jako takových. :evil: :twisted: Třeba Německo a Norsko už plánují povolit do provozu od 2030 jen bezemisní auta, a dá se čekat, že to bude minimálně celoevropský trend, takže spalovací motor se asi chytat nebude a příště už jen elektomobily... :lol: Jen doufám, že aspoň ty baterky nahradí vodíkový pohon.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod Stefi » 19.10.2016 16:42

:lol: :lol: to jim u ropných koncernů neprojde, to by už byla pro ně sebevražda..... :roll: :roll: utopie..... dnes elektromobil čistý, cca dvakrát dražší než spalovací motor, malý rádius atd.., neochota investovat do nabíjecích stanic atd..., vyhledej si kolik se jich prodalo u nás za rok 2016 a už ani nelákají kombinované pohony.. jsou kousky ročně :angry: :thd: , ten vodík je zatím hudba budoucnosti, to auto je zatím abnormálně drahé a nemají plně ošetřeny plnění, respektive výrobu, na palubě, jsou to pokusy... :no:
Stefi Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3815  Témata: 43
Registrován: 01.04.2008
Bydliště: Sušice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 3. místo (1) Sponzor (16) TOP sponzor (3)

Honda CR-V (2008)
157756 km @ 7.8 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod mv12 » 19.10.2016 16:56

Tak třeba v Nizozemsku už přijali letos zákon, který zakazuje prodej čistě benzinových a dieslových aut už od r. 2025, i když tam zatím nechali hybridy. Jasně že pokud to bude jako dosud na ropném průmyslu a automobilkách, nic se nezmění, ale ty předpisy a regulace k tomu spějí. Teď je jen otázka, kdo bude silnější a jak rychle ty regulace zavedou. Podle mě už nejde o to jestli, ale kdy. ;) A jestli se do toho opravdu pustí ti Němci, kteří to chtějí prosadit nejen u nich, už je asi nikdo nezastaví :lol:
Naposledy upravil mv12 dne 19.10.2016 17:10, celkově upraveno 1
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod Stefi » 19.10.2016 17:10

:? Já nevěřím, že to zelený přetlačí, světem hýbe kapitál, ten diktuje politikům,
ale to je mimo talíř :|
Stefi Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3815  Témata: 43
Registrován: 01.04.2008
Bydliště: Sušice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 3. místo (1) Sponzor (16) TOP sponzor (3)

Honda CR-V (2008)
157756 km @ 7.8 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod Mirse » 20.10.2016 07:08

Ropný průmysl je mocný - o tom z práce něco vím :yes: :D Ale jinak mi ten článek velmi zvedl a zlepšil náladu, začínám být už na ty sekačkové motůrky móóóóc háklivý :shock: :shock: :shock:
KIA Ceed SW MY2024 1.5 T-GDI GPF TOP
Green Ex
8 000 km 6,2/100 km
Kia Ceed SW MY 2020 1.4 T-GDI GPF TOP - prodáno
Kia Ceed SW MY 2016 1.6 GDI Exlusive - prodáno
Uživatelský avatar
Mirse Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4139  Témata: 3
Registrován: 16.05.2015
Bydliště: Chomutov  Czech Republic (cz)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (3) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2024)
8000 km @ 6.2 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod souk69 » 20.10.2016 19:37

;) No podle mne další věc ohledně elektroaut. Když bude takový počet elektromobilů jako je dnes aut se spalovacím motorem, tak se nebude stačit vyrábět elektřina.............
červená Kia Ceed sw 1,6 CRDI
Uživatelský avatar
souk69 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 518  Témata: 2
Registrován: 01.05.2009
Bydliště: Plzen  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
0 km @ 0 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod Hanter » 20.10.2016 22:08

:drink: :drink:

Konečne niekto dostal rozum.

Dnešne atmosfericke motory už skoro vymreli a naozaj pri dnešnych emisných normách su "lenochy".Toyota už vyraba 1,2 turbo,Honda tiež,SUZUKI 1,0 a pod,Kia 1,0 :thd:
Stači sa isť previezť.Živý priklad som mal od kolegu ktorý mal jedničkovu oktavku 1,6 Mpi 74kW. . velmi pohotove reakcie na pridanie plynu. Neskor som mal možnosť sa previezť s tým "istým" motorm výkonu 75KW v dvojkovej ocktavke.. Neee,to už nebolo ono.ine sprevodovanie ,možno aj nejake kilo navyše,ale oproti starej to je rozdiel. A tých prikaldov by sa našlo vela :D .
a čestne sa priznam že pri kupe CEEDA som vskušal Leon 1,2 TSi a pocitovo bol živši. Mal som pocit že to má 1,6-1,8 atmosfericky motor zo starej doby /otázka dokedy :D /

Dufam že atmosferický motoro a primerany objem motora sa vrátia do realnej podoby. Som zvedavy ako to cele dopadne :thu:
Kia CEED SW 1,6 GDI X.EDITION
Hanter Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 95  Témata: 7
Registrován: 28.11.2015
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod Mirse » 21.10.2016 10:16

KIA Ceed SW MY2024 1.5 T-GDI GPF TOP
Green Ex
8 000 km 6,2/100 km
Kia Ceed SW MY 2020 1.4 T-GDI GPF TOP - prodáno
Kia Ceed SW MY 2016 1.6 GDI Exlusive - prodáno
Uživatelský avatar
Mirse Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4139  Témata: 3
Registrován: 16.05.2015
Bydliště: Chomutov  Czech Republic (cz)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (3) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2024)
8000 km @ 6.2 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod mv12 » 21.10.2016 12:57

Pěkný článek :thu: Ale závěr z toho všeho: lépe už bylo :? Rozhodně nevidím důvod jásat... Ten "konec downsizingu" nebude znamenat návrat k dřívějším víceobjemovým motorům, ale asi k nějakým stále více uškrceným potvorám :shock: doplněným o spousty drahých systémů ke snížení emisí... Třeba ty částicové filtry do aut s benzínovým motorem budou opravdu super :cry: Takže pro mě spíš další argument, že to musí jít časem do kytek a vývoj pak půjde jinudy :lol: a nejlepším řešením je pro mě do budoucna pořád ten vodíkový elektro pohon :twisted: :evil: :lol:
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod Jakub » 21.10.2016 13:01

... a já se tak těšil na půlválec s pěti turby.... :lol:
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod mv12 » 21.10.2016 22:58

Stefi píše: ten vodík je zatím hudba budoucnosti, to auto je zatím abnormálně drahé a nemají plně ošetřeny plnění, respektive výrobu, na palubě, jsou to pokusy... :no:

Kdyby se chtělo, šlo by to. Tohle se prodává už pár let, bohužel jen v Kalifornii. Ano je to drahý, ale ta technologie tu je a kdyby se do toho pustili masově, ještě by se vylepšila a není důvod, aby to za chvíli nestálo stejně, jak dnešní auta, nebo ještě méně. No jo, ale jak říkáš, ropná lobby je silná...
http://www.mojevideo.sk/video/b76e/budu ... arity.html
http://www.hybrid.cz/testy/auto-na-vodi ... cx-clarity
https://automobiles.honda.com/clarity
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod 4sAd » 22.10.2016 21:00

mv12: Není problém v autech na vodík. Problém je v tom, jak ten vodík levně vyrobit. Elektrolýza vody je energeticky hodně náročná a paradoxně se teď vodík získává při zpracování uhlovodíků (ropa a zemní plyn).
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 263  Témata: 8
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod mv12 » 23.10.2016 10:56

... a taky je problematické skladování vodíku atd ;) Když vezmu těžbu a zpracování ropy, ani to není žádná sranda, co se dá dělat doma na koleni a přesto to provozujeme. Je to jen o vývoji na co se zaměříme a čemu dáme přednost. Není to do budoucna nic nerealizovatelného ani technologicky ani ekonomicky. Ale je pravda, že právě z ekonomických důvodů asi 95% současné světové produkce vodíku pochází z fosilních paliv (z toho asi polovina ze zemního plynu), takže ekologický problém to spíš jen přesouvá jinam. Ale možností výroby vodíku ekologicky z obnovitelných zdrojů je už i dnes hodně a stále se hledají a vyvíjejí nové technologie a řešení. Jedním z mnoha příkladů můžou být loni objevené bakterie produkující vodík přirozeným metabolismem z odpadní biomasy po sklizni kukuřice (té se celosvětově sklízí celkem dost). Se zajímavým nápadem přišel třeba i Siemens, který postavil zatím největší elektrolytickou výrobnu vodíku, která řeší dva problémy najednou, protože využívá pouze přebytečnou energii z větrných elektráren v době výkonových špiček, což jinak přetěžuje celou rozvodnou soustavu a to je obecně velký problém větrných elektráren. Abych se víc nerozepisoval: pro masovou produkci vodíku dnes vypadá perspektivně třeba výroba termochemickými cykly štěpení vody nebo vysokoteplotní elektrolýzou pomocí jaderných reaktorů čtvrté generace.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Konec malých turbomotůrků

Příspěvekod Petr Masák » 24.10.2016 11:59

nevěřím že je na světě dostatečné množství materiálů na výrobu baterií pro auta, pokud by se jich vyrábělo stejné množství jako dnes.
další problém vidím v nabíjení, nabíjet se bude v noci ale sluneční elektrárny asi nepomohou, takže se pojede na uhlí
největší problém jsou ale daně, dnes je z každého litru benzínu daň přes 20 korun, toto si státy nemohou nechat ujít, takže zdraží elektřinu o silniční daň a pak se uvidí jaké budou náklady na provoz.
Uživatelský avatar
Petr Masák Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 81  Témata: 4
Registrován: 22.05.2010
Bydliště: Neratovice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2010)
55000 km @ 7.5 l/100km

Další

Zpět na Všeobecný pokec / General Discussion

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé