Já myslím, že se tu jen dokola opakují podobné argumenty (stačí si to projít od začátku)
S mnohým se dá souhlasit vč. toho, že v první řadě závisí na řidiči
. Nicméně i dobrému řidiči pomůže, když má dobrou výbavu... Dohady, jestli je horší cvok za volantem se super pneu nebo geniální řidič na slicích (když to přeženu) mi proto moc nedávají smysl...
Já mám jak letní, tak zimní sadu, ale nepatřím k těm, kdo celoroční pneu ze zásady odmítají. Ono dřív by mne to ani nenapadlo, ale časy i výrobky se mění a co tak pozoruji, tak třeba ty celoroční GoodYeary a Micheliny nebudou asi úplně špatné pneu... Zatím čerpám jen od ostatních (fóra, testy, články) ale letos budu mít šanci si Micheliny odzkoušet i osobně v zimě (a doufám že i na sněhu a ledu). Tak dám případně vědět. Zatím jsem si je zkusil v létě na suchu i mokru a tam jsem subjektivně rozdíl od letních nepoznal (ale samozřejmě nejsem schopen dělat přesné testy s měřením brzdných drah a pod. a porovnáváním různých pneu na stejném autě, od toho jsou ale odborné testy, kterých je už dost). Takže v létě určitě mnohem lepší volba, než jezdit celoročně na zimních (zkuste se projít v létě po parkovištích, kolik zimáků tam uvidíte...)
Z hlediska jízdních vlastností je rozhodně lepší kombinace letní/zimní (v dobré kvalitě). O tom se asi nikdo nepře. Kdo najede hodņě km nemá smysl o celoročních uvažovat asi ani z ekonomického hlediska... Stejně tak do extrémní zimy v horách apod. Zároveň ale není zimní guma jako "zimní" guma, není letní jako letní a ještě mnohem víc to, zdá se mi, platí u celoročních... Takže když se chceme bavit o vhodných a nevhodných gumách, mělo by to být konkrétně. Kdo najede málo km a nejezdí často do hor, tak bych už dnes dobré celoroční asi nezavrhoval. Ano je to kompromis, ale často může být rozumný. Ono i třeba letní gumy jsou vlastně taky kompromis. Určitě by jízdními vlastnostmi bylo lepší a bezpečnější mít speciální letní pneu do deště a druhé pneu na sucho a přezouvat to dle aktuálního stavu na silnici jak ve F1
Ale protože to je šíleně nepraktické, tak to nikoho ani nenapadne zavádět. Tím chci jen říct, že jde o to zvážit si, co je ještě rozumný kompromis a v jakých podmínkách jezdím...