Nedá mi, aby som sa nepodelil o zistenia a skúsenosti, ktoré obohatili moje poznanie o pneumatikách Michelin i firme samotnej.
Ako väčšina z nás vie, od nového roka, podľa smerníc EU majú byť všetky pneumatiky označované niečím ako "energetickým štítkom". Myslím, že je to výborná myšlienka s ktorou som sa rýchlo stotožnil, nakoľko údaje uvedené na tomto štítku boli aj mojimi osobnými preferovanými vastnosťami pri výbere pneumatík. Prvý údaj hovorí o vplyvu pneumatiky na spotrebu, v podstate ide o valivý odpor pneumatiky. Čím väčší valivý odpor, tým je pneumatike pridelené "neskoršie" písmeno z abecedy. Toto označovanie je nám už známe z elektrospotrebičov (žiarovky, chladničky, práčky...). Keďže valivý odpor pneumatík tvorí až do 30% všetkého odporu, ktorý vozidlo musí prekonať, má valivý odpor značný vplyv na spotrebu pohonných hmôt. Niektoré zdroje hovoria až o 7,5% rozdiele v spotrebe pri súčasných pneumatikách na trhu. Druhý údaj popsuje vlastnosti pneumatiky na mokrej vozovke, označovaný obdobne ako valivý odpor a posledný údaj udáva hlučnosť pneumatiky pri odvaľovaní. Toľko na úvod.
A tak ma voľajako napadlo pozrieť sa, ako na tom stoja moje eko - Green, Energy Saver so supernízkym valivým odporom (hlavne preto som si ich kúpil) od Michelin. Aké bolo moje (a možno aj mnohých z Vás bude teraz) prekvapenie, keď vidím v e-shopoch, že tejto mojej 205/55/16-ke bolo pridelené písmenko E. Ako by klasik povedal " což není mnoho". A nech porovnávam ako chcem, písmenko E je v porovnaní s ostatnými pneumatikami podpriemerné, v najlepšom prípade snáď priemerné ohodnotenie. Momentálne pneumatiky s najnižším valivým odporom dosahujú ohodnotenie B. Ako je možné, že líder medzi "zelenými" pneumatikami zo svojim TOP produktom (donedávna aj lídrom, ktorý bol tento rok nahradený novými Energy Saver +), vyhrávajúci praktické testy minimálne v kategórii valivého odporu, má v štítu EU písmenko E, vo svojej najsilnejšej kateórii? Tak na to som sa spýtal zastúpenia firmy Michelin pre Slovensko, ktoré, ako som zistil , je v Prahe.
Citujem svoju zjednodušenú otázku, zaslanú cez formulár z www - stánky Michelinu:
Dobry den,
som hlboko sklamany a nahnevany podvodnou propagandou Vasej firmy. Vase pneumatiky Energy Saver deklarujete ako zelene pneumatiky s velmi nizkym valivym odporom. Bol to jeden z hlavnych dovodov, preco som si tieto pneumatiky vybral (205/55/16). O to vacsie bolo moje prekvapenie, ked som zistil, ze tato pneumatika je priemerna az podpriemerna v hodnote valiveho odporu a v europskom stitku jej bolo pridelene pismeno E.
Ziadam od Vas vysvetlenie.
S pozdravom
...
o niekoľko hodín prišla rýchla odpoveď, citujem:
Dobry den,
musim konstatovat, ze jsem velmi zklamany z tvrzeni, ktera nejsou pravdiva. Pneumatiky Michelin Energy Saver maji hodnoceni valiveho odporu a tudiz vlivu na spotrebu paliva v rozmezi B az C. Pripojuji link pro kontrolu. Netusim, kde jste narazil na horsi vysledky. Muzete mi to dat vedet?
http://www.michelin.cz/auto-pneu/michel ... s-benefits
S pozdravem
...
Ing. ...
Michelin Ceska republika
Doudlebska 5/1699
Praha 4
Ešte v ten istý deň som zaslal svoju odpoveď, ktorú opäť citujem:
Dobry den,
V prilohe Vam zasielam zopar obrazkov, kde v e-shopoch su uvedene stitky s vplyvom na spotrebu paliva s pismenom E. Zial vo Vasom odkaze sa mi nepodarilo naist „stitok“ , len kopec reci o tom, aké su uzasne Vase pneumatiky. Alebo povazujete vyjadrenie „Až o 60 l paliva a 140 kg CO2 méně v porovnání s předchozí generací“ za zrozumitelu a ako relevantny udaj o valivom odpore? Co je „předchozí generace“? Kedze tato informacia sa vztahuje k Energy Saver+ je predchadzajuca generacia Energy Saver? Ak Energy Saver+ ma pridelene B-cko, tak potom by mohlo zodpovedat, ze Energy Saver spada do E-cka. Tym ste vsak akurat potvrdili opravnenost mojho rozhorcenia.
S pozdravom
...
Keďže dni plynuli a žiadnu odpoveď som nedostal, napísal som urgenciu:
Dobry den pan Cahel,
ja dufam, ze nechapete nasu komunikaciu za ukoncenu. Vyslovil som podozrenie, ze Vasa firma sa dopusta obrovskeho podvodu na zakaznikoch a zaslal som Vam aj podklady, na zaklade ktorych bolo moje podozrenie vyslovene. Ide o troch roznych predajcov, (z Polska, Ciech a Slovenska), ktori oznacuju pneumatiky Michelin Energy Saver 205/55/16 v stitku EU v casti vplyvu na spotrebu paliva pismenom E. Je to v prikrom rozpore, co propaguje Vasa firma a aj Vasim tvrdenim, ze tieto pneumatiky su „v rozmezi B az C“. Nie je mi jasne, ako moze byt jedna konkretna pneumatika v B alebo C. To kvalita vyroby tak kolise?
Este raz zdoraznujem, ze Vasa nize uvedena odpoved s odkazom je uplne irelevantna a mam pocit, ze ste moju staznost vobec nepochopili, preto posielam v prilohe este raz povodny text mojej staznosti. Na tejto Vasej stranke sa radi odvolavate na prakticke testy. Jeden takyto test som si nasiel. Pneumatika Continental ContiEcoContakt 5 ma na stitku pridelene pismeno B. Michelin Energy Saver so svojou hodnotou v casi Kraftstoffverbrauch (spotreba paliva) vyrazne zaostava, takze Vase tvrdenie, ze by mala splnat taktiez ohodnotenie B je zrejme len Vasim nesplnenym zelanim firemnej propagandy (porite prilohu ADAC).
Este raz Vas ziadam o odpoved, ci predajcovia poskodzuju Vase meno uvadzanim nespravneho stitku u vyssie uvedenej pneumatike, alebo firma Michelin klame zakaznikov. Taktiez ziadam, aby ste mi zaslali potvdenie, aky stitok EU bol pridelny pre pneumatiku Michelin Energy Saver 205/55/16.
S pozdravom
...
Dni plynú a odpoveď žiadna nechodí. Dovoľujem si vysloviť myšlienku, že pneumatika špecialnej "edície" Energy Saver spĺňajú i podmienky pre pridelenie písmena B (označované ako Energy Saver MO). Myslím, že málokto bude vedieť, čo znamená to MO. Malo by isť o špeciálnu "edíciu" pre vozidla Mercedes. V praktických testoch a propagande firmy Michelin som však nikde nevidel toto označenie, preto si možno nesprávne myslím, že netestovali pneumatiky Energy Saver s dodatkom MO alebo + a vydávali ich za" bežné" Energy Saver.
Stále dúfam, že mi nejaká odpoveď od zástupcov firmy Michelin príde a zistím, že predajcovia v Čechách, Poľsku i na Slovensku pridelili nedopatrením nesprávny štítok EU tejto pneumatike. V opačnom prípade som vyhodil peniaze navyše, ktoré som si priplatil za prémiovú pneumatiku na základe klamlivej informácie, ktorou ma výrobca uviedol v omyl a to by podľa občianskeho zákonníka bolo zrelé na súdny spor.
Ak ste sa rozhodli šetriť palivo v zime a zvolili ste najnovší, najzelenejší GreenX, Michelin Alpine A4, budete na tom obdobne.
S Michelinom ušetríte hneď dvakrát, (keď si ich nekúpite). Prvý krát, keď si vyberiete lacnejšiu pneumatiku a druhýkrát na pohonných hmotách, keď tá lacnejšia bude mat nižší valivý odpor.
Ako väčšina z nás vie, od nového roka, podľa smerníc EU majú byť všetky pneumatiky označované niečím ako "energetickým štítkom". Myslím, že je to výborná myšlienka s ktorou som sa rýchlo stotožnil, nakoľko údaje uvedené na tomto štítku boli aj mojimi osobnými preferovanými vastnosťami pri výbere pneumatík. Prvý údaj hovorí o vplyvu pneumatiky na spotrebu, v podstate ide o valivý odpor pneumatiky. Čím väčší valivý odpor, tým je pneumatike pridelené "neskoršie" písmeno z abecedy. Toto označovanie je nám už známe z elektrospotrebičov (žiarovky, chladničky, práčky...). Keďže valivý odpor pneumatík tvorí až do 30% všetkého odporu, ktorý vozidlo musí prekonať, má valivý odpor značný vplyv na spotrebu pohonných hmôt. Niektoré zdroje hovoria až o 7,5% rozdiele v spotrebe pri súčasných pneumatikách na trhu. Druhý údaj popsuje vlastnosti pneumatiky na mokrej vozovke, označovaný obdobne ako valivý odpor a posledný údaj udáva hlučnosť pneumatiky pri odvaľovaní. Toľko na úvod.
A tak ma voľajako napadlo pozrieť sa, ako na tom stoja moje eko - Green, Energy Saver so supernízkym valivým odporom (hlavne preto som si ich kúpil) od Michelin. Aké bolo moje (a možno aj mnohých z Vás bude teraz) prekvapenie, keď vidím v e-shopoch, že tejto mojej 205/55/16-ke bolo pridelené písmenko E. Ako by klasik povedal " což není mnoho". A nech porovnávam ako chcem, písmenko E je v porovnaní s ostatnými pneumatikami podpriemerné, v najlepšom prípade snáď priemerné ohodnotenie. Momentálne pneumatiky s najnižším valivým odporom dosahujú ohodnotenie B. Ako je možné, že líder medzi "zelenými" pneumatikami zo svojim TOP produktom (donedávna aj lídrom, ktorý bol tento rok nahradený novými Energy Saver +), vyhrávajúci praktické testy minimálne v kategórii valivého odporu, má v štítu EU písmenko E, vo svojej najsilnejšej kateórii? Tak na to som sa spýtal zastúpenia firmy Michelin pre Slovensko, ktoré, ako som zistil , je v Prahe.
Citujem svoju zjednodušenú otázku, zaslanú cez formulár z www - stánky Michelinu:
Dobry den,
som hlboko sklamany a nahnevany podvodnou propagandou Vasej firmy. Vase pneumatiky Energy Saver deklarujete ako zelene pneumatiky s velmi nizkym valivym odporom. Bol to jeden z hlavnych dovodov, preco som si tieto pneumatiky vybral (205/55/16). O to vacsie bolo moje prekvapenie, ked som zistil, ze tato pneumatika je priemerna az podpriemerna v hodnote valiveho odporu a v europskom stitku jej bolo pridelene pismeno E.
Ziadam od Vas vysvetlenie.
S pozdravom
...
o niekoľko hodín prišla rýchla odpoveď, citujem:
Dobry den,
musim konstatovat, ze jsem velmi zklamany z tvrzeni, ktera nejsou pravdiva. Pneumatiky Michelin Energy Saver maji hodnoceni valiveho odporu a tudiz vlivu na spotrebu paliva v rozmezi B az C. Pripojuji link pro kontrolu. Netusim, kde jste narazil na horsi vysledky. Muzete mi to dat vedet?
http://www.michelin.cz/auto-pneu/michel ... s-benefits
S pozdravem
...
Ing. ...
Michelin Ceska republika
Doudlebska 5/1699
Praha 4
Ešte v ten istý deň som zaslal svoju odpoveď, ktorú opäť citujem:
Dobry den,
V prilohe Vam zasielam zopar obrazkov, kde v e-shopoch su uvedene stitky s vplyvom na spotrebu paliva s pismenom E. Zial vo Vasom odkaze sa mi nepodarilo naist „stitok“ , len kopec reci o tom, aké su uzasne Vase pneumatiky. Alebo povazujete vyjadrenie „Až o 60 l paliva a 140 kg CO2 méně v porovnání s předchozí generací“ za zrozumitelu a ako relevantny udaj o valivom odpore? Co je „předchozí generace“? Kedze tato informacia sa vztahuje k Energy Saver+ je predchadzajuca generacia Energy Saver? Ak Energy Saver+ ma pridelene B-cko, tak potom by mohlo zodpovedat, ze Energy Saver spada do E-cka. Tym ste vsak akurat potvrdili opravnenost mojho rozhorcenia.
S pozdravom
...
Keďže dni plynuli a žiadnu odpoveď som nedostal, napísal som urgenciu:
Dobry den pan Cahel,
ja dufam, ze nechapete nasu komunikaciu za ukoncenu. Vyslovil som podozrenie, ze Vasa firma sa dopusta obrovskeho podvodu na zakaznikoch a zaslal som Vam aj podklady, na zaklade ktorych bolo moje podozrenie vyslovene. Ide o troch roznych predajcov, (z Polska, Ciech a Slovenska), ktori oznacuju pneumatiky Michelin Energy Saver 205/55/16 v stitku EU v casti vplyvu na spotrebu paliva pismenom E. Je to v prikrom rozpore, co propaguje Vasa firma a aj Vasim tvrdenim, ze tieto pneumatiky su „v rozmezi B az C“. Nie je mi jasne, ako moze byt jedna konkretna pneumatika v B alebo C. To kvalita vyroby tak kolise?
Este raz zdoraznujem, ze Vasa nize uvedena odpoved s odkazom je uplne irelevantna a mam pocit, ze ste moju staznost vobec nepochopili, preto posielam v prilohe este raz povodny text mojej staznosti. Na tejto Vasej stranke sa radi odvolavate na prakticke testy. Jeden takyto test som si nasiel. Pneumatika Continental ContiEcoContakt 5 ma na stitku pridelene pismeno B. Michelin Energy Saver so svojou hodnotou v casi Kraftstoffverbrauch (spotreba paliva) vyrazne zaostava, takze Vase tvrdenie, ze by mala splnat taktiez ohodnotenie B je zrejme len Vasim nesplnenym zelanim firemnej propagandy (porite prilohu ADAC).
Este raz Vas ziadam o odpoved, ci predajcovia poskodzuju Vase meno uvadzanim nespravneho stitku u vyssie uvedenej pneumatike, alebo firma Michelin klame zakaznikov. Taktiez ziadam, aby ste mi zaslali potvdenie, aky stitok EU bol pridelny pre pneumatiku Michelin Energy Saver 205/55/16.
S pozdravom
...
Dni plynú a odpoveď žiadna nechodí. Dovoľujem si vysloviť myšlienku, že pneumatika špecialnej "edície" Energy Saver spĺňajú i podmienky pre pridelenie písmena B (označované ako Energy Saver MO). Myslím, že málokto bude vedieť, čo znamená to MO. Malo by isť o špeciálnu "edíciu" pre vozidla Mercedes. V praktických testoch a propagande firmy Michelin som však nikde nevidel toto označenie, preto si možno nesprávne myslím, že netestovali pneumatiky Energy Saver s dodatkom MO alebo + a vydávali ich za" bežné" Energy Saver.
Stále dúfam, že mi nejaká odpoveď od zástupcov firmy Michelin príde a zistím, že predajcovia v Čechách, Poľsku i na Slovensku pridelili nedopatrením nesprávny štítok EU tejto pneumatike. V opačnom prípade som vyhodil peniaze navyše, ktoré som si priplatil za prémiovú pneumatiku na základe klamlivej informácie, ktorou ma výrobca uviedol v omyl a to by podľa občianskeho zákonníka bolo zrelé na súdny spor.
Ak ste sa rozhodli šetriť palivo v zime a zvolili ste najnovší, najzelenejší GreenX, Michelin Alpine A4, budete na tom obdobne.
S Michelinom ušetríte hneď dvakrát, (keď si ich nekúpite). Prvý krát, keď si vyberiete lacnejšiu pneumatiku a druhýkrát na pohonných hmotách, keď tá lacnejšia bude mat nižší valivý odpor.
O prípadnom pokračovaní, či nových informáciách Vás budem informovať.