od včelnice » 26.05.2021 10:09
Zkušenost se servisem Kia Jihlava na Rantířovské je odstrašující:
Moje Kia vykazuje už několik let divnou závadu - při určité zátěži auta, např. při tažení káry, rozjíždění proti většímu kopci, na nezpevněném terénu a pod. je při řazení na 2. převodový stupeň občas patrné jakési "drhnutí" a nestandardnost síly zařazení převodu. Někdy z klidu nejde zařadit zpátečka a někdy jednotka. Auto má najeto 40.000 km a závada se projevuje od jeho zakoupení a zdůrazňuji OBČAS. Tipuji na nějakou vůli v kulise, na táhlech a pod. Náhodně jsem jel kolem servisu Kia na Rantířovské v Jihlavě a tak jsem tam zastavil, že se přeptám. Překvapilo mě velmi ochotné jednání paní vedoucí, která mi po vysvětlení problému řekla, že vozidlo hned jízdou vyzkouší. Zdůraznil jsem jí "náhodnost" výskytu závady a nutnost určitého zatížení. A při projížďce podle stylu mého doporučení konstatovala, že "cosi při řazení dvojky drhne a je to cítit na řadící páce" a když při rozjezdu v Rantířově šla zařadit jednotka až na 5. pokus, sdělila mi, že závada existuje a že mě objedná k prohlídce technikem, s čímž jsem souhlasil. V podstatě jsme se shodli na všem, když jí se závada projevila shodně za mé účasti, jak jsem popsal za podmínky, že respektovala mé doporučení stylu jízdy a zvýšení zátěže, když auto zkoušela i na nezpevněném terénu. Konstatuji vzorové jednání paní vedoucí a zájem na vyhledávání problému a za mě známka 1 s *. -------- Když jsem se dostavil v dohodnutý den do servisu na prohlídku/opravu, vypsali jsme s paní vedoucí zakázkový list dal jsem jí klíček od auta a už jsem chtěl odejít, když od vedlejšího stolu vyskočil mě neznámý člověk, který se nepředstavil a řekl, že se s autem chce projet. Paní vedoucí mu dala klíček od auta a tak jsem s ním šel a cestou k autu jsem se mu snažil problém popsat, kdy neúčastně uvedl, že ví, jak se auto zkouší. Po vyjetí ze servisu jsem mu doporučil tu samou trasu, jakou jsme jeli s paní vedoucí - směr Rantířov. S upjatým výrazem nekomunikoval a při jízdě po rovné asfaltce na křižovatku, označenou Horní Kosov, kolonie ve vzdálenosti 1,6 km, kdy 2x přeřadil škálu rychlostí 2 - 6 a zpět zastavil s tím, že auto je v pořádku a nic se opravovat nebude. Sdělil jsem mu, že tímto stylem jízdy se závada neprojeví a on mě vyzval, ať mu předvedu, "jak dvojka drhne". Toto je cítit na řadící páce a je to "nepředveditelné" a musí tu páku mít v ruce řidič za jízdy, což stále nemohl pochopit. Pak se rozjel z křižovatky směrem do leva asfaltovou cestou mezi poli z kopce a demonstrativně mi předváděl, jak jdou opět všechny rychlosti (2 - 6) řadit. Na moji námitku, že jede z kopce, tedy podmínka zátěže vozidla není a dále, že se jedná jen o dvojku začal být velmi nepříjemný a co prý má dělat. Znovu, po několikáté jsem mu vše vysvětlil a on zase - předveďte mi drhnutí dvojky. A pořád dokola v houstnoucí atmosféře. Když jsem mu namítl, že jeho stylem zkoušení vozidla se závada neprojevuje a neprojeví a jak je tedy možné, že když auto zkoušela jízdou paní vedoucí a poslechla mě ve stylu jízdy, závada se jí opakovaně projevila, když pocit dření, přenášeném řadící pákou cítila a konstatovala a při rozjezdu do kopce nemohla zařadit jednotku. Na to odpověděl, že "JE TO ŽENSKÁ A TA NIČEMU NEROZUMÍ A TOHLE AUTO JE V POŘÁDKU!" --- Sdělil jsem mu tedy, ať jede zpět a že s ním už nikdy nic nechci mít společného. Po příjezdu do servisu ten pán řekl překvapené paní vedoucí, ať zruší objednávku, že žádná závada není, já jsem paní vedoucí sdělil výsledek zkoušky se stížností na toho pána a ----- UŽ NIKDY DO TOHOTO SERVISU. Od zákazníka na dvoře jsem se dozvěděl, že ten pán měl být jednatelem společnosti. ----- Paní vedoucí je vzorem servisů, vzorem přístupu k zákazníkovi, onen její nadřízený je pak ostudou a oba jistě vědí, kdo toto píše.