OK, máš pravdu, KIA se nekrade. Důvod je prostý, není o ni zájem
. Bude to možná znít divně, ale je to pro ni nejhorší vizitka. Nikdo to prostě nechce, tak to nikdo nikomu nebere. Kdyby byla poptávka, bude i nabídka bude se ta značka krást. Poptávka není. A nebude. Osobně si myslím že korejci zde dopadnou do pár let jako japonci. Fakticky se stáhnou, podíl na trhu kolem 4% v EU je sebevražda. Zatím se to dotuje z růstu na jiných trzích. To nemusí trvat věčně.
Jinak k těm krádežím.....Prodejci VW mají buď v akci zdarma, nebo za příplatek 13 tisíc Kč (jednorázově při nákupu vozidla) takový hezký balíček služeb navíc. Za prvé pojištění vozidla v případě krádeže opravdu na novou cenu a pět let nolimit záruka na auo bez omezení km.....
....co se týká prodejní ceny....prodejce mi nabídl přesně po čtyřech letech (poté co mi ji předával po STK) ve 130 tkm 100 tisíc Kč...a to byla ještě v záruce. Nyní už není a jediný bonus má asistenční kartičku....žádná doživotní záruka mobility jako u VW, pokud servisuji pravidelně (jinak ta záruka mobility má podstatně vyšší rozsah krytí nežli asistence u KIA). AAA výkup 70 tisíc ve 145 tkm, ESA Auto 80 tisíc Kč také ve 145 tkm. Tak jsem to neprodal, poněvadž i kdyby to bylo teď kolem 100 tisíc Kč, tak úlet 75 tisíc korun za rok je spíše u střední třídy a ne u nižší střední.
...další věcí je to, že se budu rozhodovat o novém vozidle po zkušenosti s KIA.....takže poruchovost je 4-5 x vyšší nežli u 5 let starého VW Passat co jsem měl. Toho jsem kupoval ve 130 tkm a prodával ve 398 tkm......od 130 tkm do 398 tkm se podělala jednou váha vzduchu, jednou vstřikovač nafty a zámek kufru. Jinak běžné věci jako kotouče, destičky, olej, filtry.....dobrá vizitka
. Největší sranda je i ten přístup......nejdříve posílají dotazníky....tam jsem to hodnotil 1x super, potom přišly ty závady tak jsem pravdivě vše do dotazníku psal....nakonec už volali....otázky podobné jako v dotazníku. Potom se pán zeptal jestli bych doporučil KIA dalším lidem a já mu řekl že v žádném případě a také proč. Od té doby se dva roky nikdo neozval.....prostě jsem pro ně skončil a jsem skončenej
. Měl jsi smůlu na kus (což si osobně dle toho co jezdí k mému prodejci za lidi se závadami nemyslím), tak už jsi mimo zájem. O čem si také dále povídat, že....
Nové auto.....tak vezmu si třeba Golf. Ten je ve skladovkách ve velmi slušné výbavě (často lepší nežli má ve srovnatelné nabídce KIA) tak kolem 350 tisíc. I kdybych si připlatil 13 tisíc za záruku na 5 let bez omezení tak jsem na ceně toho co mám ( v ceníkovce nyní myšleno). Motor ale lepší u VW, poněvadž výkon 1,2 TSI 77 kW je bez komentáře a pokud znáš někoho kdo ho má, tak oproti 1,6 CVVT je na spotřebě bezpečně o 1,5 až 2 litry na 100 km lepší...to je sakra znát na nákladech...na 150 tkm to je bonus při ceně benzinu 36 Kč/l 81-108 tisíc Kč......KIA nemá motory....na co mi je 153 kW na nějakém 1,6 T GDI????
To bude žrát a výkonu moc tak o sebrání papírů
.....proč se nesoustředí na motory o malých objemech s přeplňováním??? Protože zaostávají jako vždy a budou i dále
....nějaké CVVT měli s velkou pompou uvedené, když už bylo používané cca pěti auomobilkami pět let....a teď s turby to bude propad už tak odhaduji 7 let, nežli to dostanou do série....
..poslední je zkušenost mého letitého kamaráda.....kupoval v roce 2001 VW Bora, najel 186 tkm, jedna závada v 70 tkm, vadná cívka na vstřiku, dojel. Poté koupil 1.9 PD TDi VW Jetta 119 tkm, při spotřebě 4,5 litru, bez závad, servis na dieselu ve 119 tkm za 16 tisíc Kč celkem ! U KIA by to bylo na CRDi kupovaném v tom samém roce ještě se serviskou 20 tkm tak minimálně 30-40 tisíc Kč
....o benzinu mluvit nebudu, to nemá smysl. KIA je prostě na servis drahá
.
...poslední věc...nejsem dealer VW. KIA vlastním od nového auta, a vše co popisuji je pravdou, mohu kdykoliv poskytnout třeba VIN, nebo ofocenou servisku, popřípadě seznam závad na originálních dokumentech KIA. Dospěl jsem k názoru že to je prostě kvalitou mizerné. Asi je to vhodné pro lidi co najedou tak 12-15 tkm za rok....těm se to třeba podělá za 6 let do těch cca 72-90 tkm třikrát, no a to už jde, nějaká ta závadička jednou za dva roky, to je přeci spolehlivé auto, zvláště když jsem měl předtím Peugeota 7 let straýho dvakrát stočenýho z DE a ten se sypal co dva měsíce............já to už naštěstí řešit nemusím, poněvadž to teď jen dojezdím tak do necelých 200 tkm, abych byl na ztrátě hodntoy auta tak na 2 Kč na km což už jde..............a jdu do VW. Tohle potom někde tak za 40 tisíc prodám a odchod od KIA a přeji všem mnoho zážitků s tímto snaživým národem a jeho skwělými produkty.
....doporučuji také všem zapátrat přes známé a strýčka Google pod kabátek koncernu a KIA. Zjistěte si jaké jsou kde postupy při výrobě a zejména standardy kvality a testů životnosti. Pokud někdo dělá v konstrukci a setkal se se zakázkami od VW, Škoda, Audi a KIA/Hyundaj tak ví.....rozeberte si třeba dveře Octavie a i30 tky.....nepochopíte potom jak fungují crash testy ADAC
Ale to nemá smysl rozebírat. Zklamal jsem se v této značce a nejsem sám, stačí se podívat na fóra VW a KIA třeba. Počet majitelů VW x násobně vyšší a moc se toho nikde co do závad neřeší.....
...a poslední věcí je, že se to vše (zejména ta kvalitka) odrazí na prodejích, stačí sledovat
...když to vezmu finančně....VW Golf oproti KIA Cee´d tak je tam úspora na servisu tak 15-20 tisíc na 150 tkm, na ztrátě hodnoty tak 30-50 tisíc Kč a na benzinu i kdyby jen 40-60 tisíc........takže když to tak spočítám tak za 5 let 85-130 tisíc korun ve prospěch VW Golf. To znamená že ke Golfu mám ještě dovču na 15 dní ultra all inclusive navíc pr celou moji rodinu