@Berka: .... je to každého věc, co do svého auta leje

VIF v testu aditiv vyhrál, takže to jistě je kvalitní přípravek. Taky jsem o něm přemýšlel, ale poté co v Auto Dieselu vysvětlili, že tyto přísady mají hlavně účinek do "obyčejných" naft, než v těch kam je již přidává sám výrobce, což je právě případ Vervy Diesel. Stačí kouknout třeba na naměřené hodnoty 2-EHN. Letní verva měla 450 ppm a zimní dokonce 750 ppm. Když si přečteš v jakém pásmu mají aditiva největší nárůst účinosti:
U běžně se zde vyskytující nafty strmě stoupá asi do 600 ppm (běžný přídavek při doporučeném dávkování aditiva), poté už mírněji a nad 1000 ppm (jeden ml/l) již dochází pouze k minimálnímu nárůstu.
Jak se říká, všeho moc škodí, takže tam i upozorňují i na možné problémy motoru při používání nafty s citelně navýšeným cetanovým číslem. Sami tam také psali, že konkrétně do Vervy Diesel přidávání aditiva VIF jim přijde zbytečné, takže v i jejich dlouhodobém testu Kie Cee´d 1,6 CRDi aditivum VIF přidávají pouze pokud netankují Vervu Diesel.