čas od času se vždy objeví tyto zaručené zprávy na zvýšení výkonu našich miláčků za pár stovek. Už jsem to někde psal ale opakování je matka moudrosti a proto ve zkratce moje cca 3 měsíční zkušennost s tímto vynálezem na svém starém autě :
investice tehdy 1,600Kč + 200Kč impregnační olej
první dny po montáži to byla paráda , hutnej zvuk , pocitově auto lépe táhlo odspoda
po týdnu se každý 2 den začala rozsvěcet kontrolka check
po 5 dnech už svítila pernamentně
následně odešla první lambda sonda (oprava tehdy stála asi cca 5000,-Kč)
následovala ji váha vzduchu v sání (asi 4000kč )
po pár dnech poté přestal fungovat jeden válec , výměna zničené a zasviněné svíčky 1600Kč
po dalším týdnu odešla znovu ta již vyměněná lambda a teplotní čidlo (dalších 6000Kč)
a když mi auto po 3 měsících přestalo akcelerovat a technik musel kompletně vyčistit škrtící klapku a celé sání od bordelu (1500kč) vzdal jsem to a tenhle zázrak šel se ztrátou do světa (impregnační olej stále někde doma mám)
takže závěr: investice tehdy 1800Kč - náklady za opravy cca 21000kč za 3 měsíce - opravdu prokazatelný nárůst výkonu 0%
výhody:
+ opravdu více vzduchu do motoru to je bez debat
nevýhody:
- více vzduchu do motoru = více bordelu do motoru
- z toho plyne zasvinění sání a škrtící klapky
- nevím jak u Ceeda ale u některých aut více vzduchu znamenalo překročení měřitelného rozsahu a řídící jednotka se s tím nedokázala vyrovnat
- vyšší spotřeba
- u konusu nutný zásah do trasy sání + konstrukční úprava a s tím spojené narušení projektované a optimalizované cesty vzduchu
- u vložky do airboxu nebezpečí že ti jí při garančce vyhodí a nahradí papírovou
- nutnost údržby , čištění a impregnace
- reálné nebezpečí že ti odejdou díly přímo související se sáním, vstřikováním a příslušné měřící sondy
- zvýšení výkonu je marketingový tah, v reálu neprokazatelné !
Všude se uvádí že tyto filtry mají menší microotvůrky než klasické papírové filtry a celkově jich mají větší počet a měli by tedy proustit méně bordelu než klasika - opak je pravdou , navíc si zasviníš trasu za filtrem impregnačním olejem
Rozhodnutí je na tobě ale myslím si že vzhledem k nulovému výkonostnímu efektu , množství případných budoucích rizik je tato investice zbytečná a já si raději za pár stovek nechám jednou ročně vyměnit papírový filtr za nový. Navíc jesli jezdíš hodně po městě musel by jsi čistit tento filtr každé 3 měsíce