BigFoot007 píše:Este k tomu mojmu vyrazu ze baterka vybita, nabita a pod. Vseobecne o baterkach plati ze najviac im prospieva pokial sa pohybuju medzi 20-80%. U mna to ale takto nie je. Na predchadzajucom aute som v minulosti zvykol jazdot denno denne a baterka vydrzala 6 rokov. Pritom to bol diesel a jazdil prevazne v meste a primestskom prostredi...predpokladam ze po 500km jazde je baterka nabita na 100% (v piatok vecer), potom baterka bude opat nabita na 100% v nedelu vecer po ceste domov. No a potom zostava auto stat, a pohnem sa s nim tak cca 2x do tyzdna na 5km rano a 5km vecer po praci. Pocas tychto kratkych jazd sa baterka nestihne dobit. Sem tam tam nejaky dlhsi vylet v okoli, ale nie je to kazdy vikend...Rozumieme sa?
Jestli můžu opravdu poradit (trochu se to tu zvrhlo...), tak životnosti autobaterie nejvíc prospívá, když je plně nabitá (nevím, kde jsi vzal těch 20-80% - pokud si nepleteš autobaterii s tou v mobilu, ale je to nesmysl - obzvlášť ty nízké hodnoty - 20% by jí doslova ničily...) Takže dobíjet, dobíjet, dobíjet. Idální by bylo držet ten aumulátor stále v nabítém stavu, ale to je v praxi nemožné. Nicméně doporučení je opravdu jednoduché, dobíjej co nejčastěji (samozřejmě to je trochu problém pokud někdo parkuje na ulici). Ono dnes, kdy jsou moderní auta vybavena různými Start/stop systémy a "inteligentním" dobíjením, nemá jistotu, že baterie je plně dobitá, ani ten, kdo jezdí denně dlouhé jízdy... Nejlíp tedy uděláš, když budeš sledovat, za máš baterii v nabitém stavu, a pokud nestíháš dobíjet ježděním, investuješ do opravdu kvalitní nabíječky (měli jsme tu o tom diskuzi a největší shoda tu byla na CTEC MXS 5.O nebo Ctek MXS 5.0 Test & Charge pokud má být i s testerem baterie) a budeš pravidelně dobíjet.
Jak dlouho baterie vydrží závisí na mnoha faktorech, ale nějak nepozoruji že by
auta či Ceed na baterie trpěly, jak uvádíš... I tady na fóru máme anketu, jak dlouho vám vydržela baterie, tak se tam mrkni... Já mám originál (a je to jen 44 nebo 45 Ah) v autě už 5,5 roku a zatím stále v pohodě. Auto sice nejezdí pravidelně a až na nějaké dlouhé výlety jsou to většinou kratší cesty, takže se nestíhá dobíjet a navíc dost stojí (což také baterii vybíjí), ale prostě baterii dobíjím (dle uvážení podle ježdění a vždy před zimou a po zimě - nevím odhadem to může být tak 5-6x za rok?). Kdo autobaterii nesleduje, tak se často stává, že baterka dost trpí přes léto, protože se v teple startuje snadněji, takže vybitou baterku neodhalí tak snadno, jako v zimě, kdy prostě nechce startovat. A vysoké letní teploty nenabité baterii vůbec nesvědčí, takže degraduje a pak se člověk v zimě nestačí divit, že je po ní...
Nevím, co máš za autobaterii, ale pokud ti přijde, že má malou kapacitu (44 Ah co mám já není fakt moc), tak není problém koupit si (když už kupuješ novou - jinak bych to neřešil) baterii s větší kapacitou. To ničemu nevadí - spíš naopak. Omezen jsi jen rozměrem a uchycením. A zase bych to úplně s tou kapacitou nepřeháněl...
Pokud tě téma autobaterií zajímá víc, kdysi tu někdo dával na stažení docela hodně podrobnou brožurku. Můžeš jí tu někde najít nebo mi napiš a já to někde na disku najdu a někam uploadnu...