Stránka 1 z 1

Alternátor

PříspěvekNapsal: 16.11.2018 14:34
od flinta
Nemáte někdo informace o předstihové spojce, zda je vůbec namontována na alternátoru u Venga 1.4 cvvt, nebo tam je pouze pevná drážková řemenice ? Prodejci dílů nabízí i napínák řemene, ale ten u tohoto motoru není, je zde pouze vratná vodicí kladka. Dále mě zajímá síla napnutí řemene, jak a kde se kontroluje.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: 16.11.2018 19:19
od Beda
Remenice na alternatoru je oznacena jako overruning alternator pulley :idea:

Pod sipkou smerujici od Acka se skryva napinak:
venga 1_4.jpg

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: 16.11.2018 19:35
od flinta
Díky za info, ale před měsícem jsem dělal výměnu rozvodů a žádný napínák tam není, je tam řemenice na klice , kladka, alternátor, vodní pumpa a kompresor klimatizace - jinudy řemen navlečený není, jediné co mě zarazilo, že existuje varianta s 5 a 6 drážkami......

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: 16.11.2018 23:30
od Beda
V manualu tu kladku pod Ackem nazyvaji Tensioner => napinak :?

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: 17.11.2018 09:09
od flinta
To je vše v pořádku, ale na tom výkresu je jiný motor na 1.4 cvvt napínák není, kladku na alternátoru zkontroluji po povolení řemenu.

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: 17.11.2018 10:55
od Beda
Tak mas pravdu prosel jsem schema pro vsechny motory i za ruzne roky a v manualu jsou vsechny stejne, takze bud nejaka chyba v instalaci manualu a nebo setrili pri tvorbe manualu :?

V manualu nahradnich dilu je videt, ze je tam jen jedna idler pulley, takze napinani bude asi pres nastaveni pozice alternatoru :huh:

Re: Alternátor

PříspěvekNapsal: 17.11.2018 11:44
od flinta
Ano na alternátoru je šponovák jak u staré Škodovky, takže napnutí řemene nějak ve stejném smyslu -tlakem prstem, prohnutí cca 2 cm, je třeba to mít v ruce. Co se týká té předstihové spojky na alternátoru, tak tam je namontovaná 5 drážková u mě rok výroby 2010, pak snad došlo ke změně na 6-ti drážkovou. Někde jsem četl, že se má měnit při rozvodech nebo po cca 120.000 km .