Kvalita laku na Venze

Styling, lak, střešní nosiče atd.

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod tomr » 31.05.2018 20:10

Někde jsem četl, že KIA v Žilině má nejmodernější lakovací linku ve střední Evropě (lepší než v Nošovicích), tím spíše mě překvapují předešlé příspěvky. Má někdo přehled jak jsou karosérie z výroby ošetřeny? Předpokládám pozink ano, co dutiny, co podvozek a výfuk? Koupil jsem totiž r.v.2016 1,6CVVT Comfort (málo jetý) a pohled na podvozek je po dvou zimách pro silné nátury, rez kam se podíváš, nejvíc katalyzátor. Pověstné podvozky Mazda jsou po 4 letech v lepším stavu. Co rezne Vám a kde? Kamarádi z okolí Žiliny by mohli něco dát k dobru.
tomr Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 29  Témata: 3
Registrován: 12.05.2018
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod marmi » 02.06.2018 10:18

Moje Venga má 4,7roku a koroze žádná,trošku povrchově brzdové kotouče a třmeny .Lak absolutně bezvadný.
marmi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 72  Témata: 2
Registrován: 10.10.2013

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod tomr » 02.06.2018 17:53

Lak mám taky v pořádku, brzdové kotouče reznou u všech aut. A co spodek, výfuk?
tomr Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 29  Témata: 3
Registrován: 12.05.2018
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod marmi » 02.06.2018 19:34

Výfuk taky ok,myslím,že ještě 5let vydrží.Zadní tlumič hnije spíš zevnitř.
marmi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 72  Témata: 2
Registrován: 10.10.2013

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod twingoman » 03.06.2018 11:02

tomr píše:Někde jsem četl, že KIA v Žilině má nejmodernější lakovací linku ve střední Evropě (lepší než v Nošovicích), tím spíše mě překvapují předešlé příspěvky. Má někdo přehled jak jsou karosérie z výroby ošetřeny? Předpokládám pozink ano, co dutiny, co podvozek a výfuk? Koupil jsem totiž r.v.2016 1,6CVVT Comfort (málo jetý) a pohled na podvozek je po dvou zimách pro silné nátury, rez kam se podíváš, nejvíc katalyzátor. Pověstné podvozky Mazda jsou po 4 letech v lepším stavu. Co rezne Vám a kde? Kamarádi z okolí Žiliny by mohli něco dát k dobru.

Ahoj, spominas pozink - no, ako mi aj predajca potvrdil, karoserie sa uz niekolko rokov nezinkuju, su to naklady navyse, hmotnost navyse... Staci si vsimnut prednu kapotu alebo priestor okolo blatnikov, obite od kamienkov. Na dnesnych autach je tam naznak hrdze, na 10-15 rocnych nic, len sedy zinok. Ja to takto na Venge mam, su tam hnede bodky, no dalej to nehrdzavie. Zinok to ale na 100% nie je.
Uživatelský avatar
twingoman Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 21  Témata: 1
Registrován: 25.08.2010
Bydliště: BA  Slovakia (sk)

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod tomr » 04.06.2018 20:59

Zajímavé, měl jsem dosud zato, že jediná nezinkovaná auta jsou Dacie. Karoserie se samozřejmě zinkují, takže k Dacii si připisuji KIA, ale pozdě, auto je koupené.
tomr Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 29  Témata: 3
Registrován: 12.05.2018
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod Beda » 04.06.2018 22:11

twingoman píše:Ahoj, spominas pozink - no, ako mi aj predajca potvrdil, karoserie sa uz niekolko rokov nezinkuju, su to naklady navyse, hmotnost navyse...


Az toto potvrdi nekdo primo z fabriky, tak tomu budu teprve verit ;) aktualne je to jen JPP (Jedna paní povídala) :roll:
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8249  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod snike » 04.06.2018 22:31

@twingoman: ... ktery prodejce ti to rikal? Kdo byl na exkurzi v tovarne, tak vi ze plechy, ze kterych se lisuji dily jsou pozinkovane :yes:


Lisovna
Všechno začíná v lisovně. Deseti až dvacetitunové svitky pozinkovaných ocelových plechů čekají, až z nich nastříhají díly karoserie. Výroba cee´du začíná stříháním plechů, které mají tloušťku 0,65-0,75 milimetru. V Žilině mají v lisovně dvě hlavní střihací linky, které umí vyrobit až 60 různých dílů karoserií. Každý kus vyrobí lis za 16-20 sekund. Pak putují boční díly karoserie do skladu, který obsluhují roboty automaticky. Vejde se do něj až 6 500 dílů.


Uz jsme to tady resili viewtopic.php?t=3600
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 95.444 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6093  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
95444 km @ 8.00 l/100km

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod tomr » 04.06.2018 23:13

Ten citát je ale o Cee´du, doufám, že to platí i pro Vengu. Zdá se, že problém není ani tak zevnitř (v dutinách), ale zvenku karosérie, ať už vinou základní barvy (tmelu), nebo ekologického laku. Odlétající kamínky podle příspěvků nejdou na základ (jako třeba u Škody), ale až na plech a to je špatně, tam okamžitě začne koroze.
tomr Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 29  Témata: 3
Registrován: 12.05.2018
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod Stefi » 05.06.2018 06:26

:? Nevím, jestli prodejce, který to JPP vypouští byl ve výrobním závodu, plechy se používají upravené galvanizací, na všechny typy aut v daném závodě, je fakt, že Venga a IX20 se v první fázi vyráběly v Nošovicích a společně s i30 a naopak v Žiline se kromě Cee'dů i Pro_ceeďů vyráběla Sportage a Tuscon, pak se to přehodilo /Venga přišla do Žiliny a Tuscon šel do Nošovic/ a připravené díly k lisování byly v regálech na všechny typy produkce :tongue: lisovna byla po typech a rovněž šli díly do mezi skladu a tam si je brali roboti podle potřeb montáže na lince a pak šel svařenec do koupele atd,,,,,snad to zůstalo stejné i dnes , naše skupina tam byla 3.6.2011 a malá skupinka byla ještě den předem a klub měl v KIA ještě jednu velkou exkurzi nějaký rok před tím , :thu: :kia: ;)
Naposledy upravil Stefi dne 05.06.2018 11:56, celkově upraveno 4
Stefi Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3798  Témata: 43
Registrován: 01.04.2008
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 3. místo (1)
Sponzor (15) TOP sponzor (3)

Honda CR-V (2008)
157756 km @ 7.8 l/100km

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod buko1 » 05.06.2018 06:38

V sobotu je v Žiline Deň otvorených dverí, môžte sa ísť pozrieť na tie plechy a linky. A možno sa aj niečo dozviete.
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod Stefi » 05.06.2018 06:53

Stefi Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3798  Témata: 43
Registrován: 01.04.2008
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 3. místo (1)
Sponzor (15) TOP sponzor (3)

Honda CR-V (2008)
157756 km @ 7.8 l/100km

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod barny70 » 05.06.2018 09:02

Plechy sú pozinkované. Dnes už aj v tej Dacii.
Argument že je to váha navyše je taký ... no taký. Štandardný Zn povlak na karosérii je 100 g na m2, no to asi v nádržke ostrekovača mám viac kíl, nehovoriac o blbostiach čo máme v kufri.
Pravdou je že nie celá karoséria je z pozinkovaného plechu, na niektoré časti by to ani nemalo význam. Ale "tipnem" si že na tej kapote teda Zn je.
Niektorí z vás si možno pamätajú reklamu na Fábiu, že je to prvé auto so 100% pozinkovanými plechmi. Reklamu na to, že prišli na to že je to blbosť a už to nie je pravda, už nerobili ...
Iná vec je že Kia, ako aj iní ázijský výrobcovia používajú iný typ "pozinku", ktorý ináč vyzerá a preto niekto kto tomu "rozumie" môže povedať že tam Zn nie je. Koho to zaujíma, nech Googli, najčastejší názov toho povlaku je Galvanneal, aj keď niektorý výrobcovia používajú aj iné, vlastné názvy.
Sportage 2011 1,7 CRDi EX
Obrázek
Uživatelský avatar
barny70 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1106  Témata: 1
Registrován: 22.03.2011
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (5) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (10)

Kia Sportage III (2011)
162000 km @ 6.4 l/100km

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod Stefi » 05.06.2018 09:20

:thu: :thu: Tak a máte to i s odborným výkladem, Tono sa okolo toho profesně pohybuje :tongue: :tongue:
Stefi Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3798  Témata: 43
Registrován: 01.04.2008
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 3. místo (1)
Sponzor (15) TOP sponzor (3)

Honda CR-V (2008)
157756 km @ 7.8 l/100km

Re: Kvalita laku na Venze

Příspěvekod mv12 » 05.06.2018 10:56

Na odborném webu jsem našel toto. Přeložit si to netroufnu, protože se v tom oboru a odborné terminologii nevyznám. Jestli Tono nebo někdo jiný by to dokázal vysvětlit, bylo by to super. Já z toho pochopil, že KIA v Žilině jde nějakou novou netradiční cestou galvanické ochrany... místo tradičního "zinc-phosphating" používají od r. 2013 "GardoFlex". V článku ale řeší hlavně výhody a úspory pro fabriku...

Kia goes for GardoFlex

In 2013, Kia Motors Slovakia (KMS) changed its metal pre-treatment from a conventional zinc-phosphating process to Chemetall’s GardoFlex technology. The new process combines the well-known characteristics of zinc-phosphating but is more flexible. The technology, which can be used for all conventional metals in the automotive industry, consists of a large number of high-performance modules. These are selected as a function of the local market conditions, regulations, plant technology and the substrate throughput. In the case of the car bodies and components produced at KMS, it is galvannealed and hot-dip galvanised steel.

The technology has enabled significant improvements in economic and commercial performance. Energy costs have been cut by a reduction in the temperature of the zinc-phosphate bath and the life of the bath in the activation stage has been prolonged from three weeks to six months, saving on water and maintenance. Instead of powder, KMS has opted for a liquid module; automated dosing helps to simplify the operation. Ultimately, GardoFlex produces a finer crystal formation and a more uniform surface layer.

(zdroj: https://automotivemanufacturingsolution ... h-coatings)

Obrázek

Komentář k obrázku: a car body goes through the GardoFlex galvanizing bath at KIA Motors Slovakia


Tohle si pamatuji z předloňské KIA club exkurze v továrně v Žilině, chlubili se jak tím perfektně chrání celou karosérii (ono to tam s ní všelijak otáčí) ale ani tam jsem nějak nepochopil, jak je ten v lázni vytvořený nános kvalitativně horší nebo lepší než klasika...
Naposledy upravil mv12 dne 05.06.2018 12:37, celkově upraveno 1
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Exteriér

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé