Stránka 6 z 7

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 07:31
od Mirse
Nevím jestli to s tím může nějak souviset ale když jsem si byl po loňské zimě nechat ostříkat wapkou podvozek, tak když bylo auto na heveru ukázal mi mechanik solné mapy, zbytky soli nebyly jakoby rovnoměrně rozprostřené po podvozku a jeho částích včetně pružin ale opravdu jí bylo na některých místech hodně a někde nebyla patrná vůbec ... , a jestli v tom místě byl na tvé pružině i porušený nástřik třeba to mohlo být příčinou té korozi a posléze i zeslabení vedoucí až k prasknutí ...

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 14:13
od Polsondeside
ok.
A ještě k té výměně zadních pružin. Co jsem koukal, tak by mělo stačit povolit spodní část tlumiče, rameno se vyvěsí a pružina vypadne a vložím novou a rameno přitlačím a na zemi pak tlumič dotáhnu a je to?
Servis s potřebným vybavením si žádá 500Kč za práci, což mi připadá jako fajn cena.

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 18:49
od Berka
Tlumič nepovoluješ, pouze spodní rameno v místě uchycení náboje kola a také spodní matku tyčky táhla stabilizátoru. Ty je lepší povolit ještě před zvednutím kola, dokud jsou obě kola v jedné rovině a není napružený. Pak je nutné dát hever pod spodní rameno které povoluješ a po vyndání šroubu hever pod ramenem pomalu spouštěj dolů. Původní pružina je dost dlouhá.

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 19:33
od Polsondeside
Tak já mám totožné originál ze stejné motorizace.. Jen na pohled vypadají nesrovnatelně lépe včetně úložných gum. Ostatně vzadu jsem též už měnil i tlumiče z té bouračky, takže bude fajn když tam bude všechno z toho auta. Přeci jen mé díly už mají odjeto 90t a tyto asi 20t..
Ale fakt mám radost, jak to auto citelně zlepšilo jízdní komfort na nerovnostech. Dnes hold ty tlumiče už nevydrží tolik co drive. Je to výrazně tlumenejsi.. Jako když sednete do novějšího vozu.

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 20:22
od Berka
Ta výměna je celkem jednoduchá, trochu problém můžeš mít s vyndáním toho spodního šroubu, který v rameni lehce narezne a pak se mu nechce ven. Já použil el. rázový utahovát kterým jsem povolený šroub protočil, tím se uvnitř "očistil" a pak šel celkem lehce vyndat. Po demontáži pružiny zůstane v rameni guma která se dá vyndat. Drží se tam dost nečistot a je v ní otvor pro odvod vody. Je dobré ji vyndat, celou očistit a stejně tak i rameno v místě uchycení gumy. Horní uložení je určitě v pořádku, tam se žádné nečistoty neudrží.
Výměna obou pružin je tak na 1h pohodové práce. Mezi hever a rameno si něco vlož ať ho zbytečně neodřež a pak nerezne. Ideální je takový ten pojízdný hydraulický hever, stojí asi 600 Kč, má dostatečný zdvih a plynulé spouštění.

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 20:38
od Polsondeside
předpokládám, že gumami myslíš ty, co jsou vidět na fotce. Schválně jsem je nasadil na pružiny. Jsou komplet čisté a jako nové. Někde jsem četl, že je dobré před nasazením té horní gumy namazat mazacím tukem styčnou plochu, že to pak lépe drží?
Určitě po sundání důkladně očistím všechna dostupná místa. Předpokládám, že není nějaký trik na to uchycení pružiny. Prostě musí zapadnout do těch gum a pak jej stlačit?
Spodní šroub mám jako nový, pač se nedávno dávali nové tlumiče, takže ten půjde dolů krásně.
Vzadu pružiny prasklé nejsou, ale tyhle jsou skoro nové tak si říkám, že tou výměnou určitě nic nezkazím....

Obrázek

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 05.04.2018 20:56
od Berka
Jj, myslel jsem ty spodní gumy. Na fotce jsou krásně vidět, mají na sobě takové výčnělky které prochází ramenem a při montáži zaručují správnou polohu.
Při montáži pružiny je důležité ji správně usadit do té spodní gumy, aby zakončení pružiny přesně dosedlo do výčnělku gumy a horní část si už sedne sama. Já ty horní gumy sundané neměl, nebyl k tomu důvod. Je to fakt jednoduchá práce, jen ta pružina je opravdu i při spuštěné nápravě ještě dost zmáčklá (celkově je dost měkká a tak to dohání délkou), proto ten hever a opatrné spouštění ramene.
Horní gumu asi namazat můžeš, třeba to pomůže při usazení pružiny po stlačení (pružina se stlačením lehce kroutí a pootáčí), ale pozor některé mazací tuky narušují povrch gumy.
edit: Teď jsem si všiml, že máš ceeda ED a tam je jinak řešené uchycení stabilizátoru, ale zbytek by měl být stejný

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 17:16
od Polsondeside
Tak zadní pružiny vyměněny. Pocitově rozdíl nesleduji .. Po vyndani i ty původní vypadají dobře včetně gum. Každopádně pod těmi spodnimi byl pěkný bordel.. Vyměněno za nové a natreno nějakým mazlavym sajrajtem. Jen mě dorazilo jak to nešlo sundat. To spodní rameno bylo třeba povolit na obou stranách a pak bylo velmi obtížné navlect ho zpět abych protáhl šrouby a to ještě pomocí kladiva.

Edit... Ještě se tě zeptám ohledně zpětného utahnuti. Dělal mi to servis současně s prezutim. Na heveru momentakem utahli. Pak nasadili kola která ramena prý přirozeně svesila a dotahnuli. Na zemi po zheverovani dolů už nic nedotahovali. To prý je totéž jako s těmi koli na heveru. Tak nevím jestli tomu věřit nebo případně co udělat... Psali jste tu že dotahovat výhradně na zemi...

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 22:42
od Polsondeside
tak se chlapci dohodněte. Teď mi nezávisle tři známý mechanici potvrdili, že zadní spodní rameno se utahuje na zemi z jámy nebo variantou, co popisuji a to je že ramena se panenkou dostanou do svěšené polohy s koly, která je přirozená po posazení na zem a ještě na heveru se může dotáhnout v této poloze, která jim je přirozená a silentbloky nenaruší. Pokud nemájí montážní jámu, tak se to asi dost obtížně dotahuje momentakem na zemi.

třeba tady hned první odstavec....
https://www.mroauto.cz/novinky/208_tech ... d-focus-ii

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 22.05.2018 11:18
od Polsondeside
tak opět po nějakém čase mi rachotí ty přítlačné plíšky bezdových destiček. Tentokrát to je od předních, kde destičky i kotouče jsou stále původní (2010/95t. km).
Jen se chci zeptat, jestli je to normální, že ty plíšky se časem povolí neboť sem to řešil nedávno u zadních brzd a teď předek.
Samozřejmě výměna plíšku za nové se správným přítlakem pomohla.

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 22.05.2018 17:49
od Beda
Je to normalni, na starem Sorentu jsem je musel priohybat kazde prezouvani, jinak mi cvakaly desticky pri brzdeni ... nez jsem stihl koupit nove, tak jsem auto prodal :D

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 07.11.2019 21:56
od vorryy
Ahoj. Chtěl jsem se zeptat. Mám tak problém co je zde docela rozebírán. Servis mi vyjel kalkulaci co vše je třeba vyměnit. Všechny sem dá podstatně levněji sehnat na netu, kromě jak i zde bylo psáno, tlumičů. Mám kombi 2009, najeto 100. Za tlumiče dávat 3.5 tisíce/kus se mi zdá strašné.
Nicméně hledal jsem dle kódu a nenašel jsem jsem krom autokelly nic. Pak jsem ale našel třebas tohle :https://www.autodily-pema.cz/autodily/kia/cee-d-sw/1.6-crdi-115-85kw/odpruzeni-tlumeni/tlumic-perovani

Je jich tu plno, ale mají jiný kód, přesto se tam všude píše, že na moje auto pasují. Půjdou tam nebo ne? Nema někdo zkušenosti? Děkuji

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 07.11.2019 23:17
od Beda
Jake je OE cislo tech tlumicu co shanis?

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 08.11.2019 09:50
od vorryy
54661-1H700 a 54651-1H500 koukal jsem na cardo a tam mají stejné jako na odkazu, co jsem uváděl. Ale vše to má jiné označení. Ale u toho jiného označení je poznámka, že je to správně pro moje vozidlo.

Re: Záhadné rachocení z podvozku_příčina?

PříspěvekNapsal: 08.11.2019 20:02
od Beda
No mas pravdu, ze to krom AK nenabizi jineho CZ prodejce, kdyz hledas presne dle OE cisel :oops: V cizine jsou za 122 dolaru, takze take zadna vyhra. Takze jestli nejaky e-shop tvrdi, ze ma tlumice na tve auto, tak jedine investovat cas s tim, ze si je nechas poslat a kdyz nebudou pasovat, tak je posles ve lhute 14 dnu zpet.