ahoj,
narazil jsem na pěkný postup "údržby" posilovače řízení. Je to sice v ruštině (google translator pomůže) a postup na ceed ED (je to dost podobné jako na JD), ale pro představu, co to tam třeba udělat to pomůže:
https://www.drive2.ru/l/572872772057833727/https://www.drive2.ru/l/572963206889220531/v zásadě je třeba sundat celé řízení a očistit soukolí šneka a plastové převodové kolo od starého maziva a nanést dostatečné množství nového lubrikantu
+ výměna plastové hvězdičky spojující šneka s hřídelí motoru posilovače řízení za modernizovanou (vyšší) verzi a opět důkladně promazat speciálním mazivem (sem by mělo patřit YSBB091105FFF).
zde je jiný stručněnší postup přímo pro ceed JD ale pouze tam doplňuje mazivo mezi šneka a plastové převodové kolo
https://www.drive2.ru/l/553517244240363721/po opětovné montáži je ale velmi pravděpodobně NUTNÉ PROVÉST KALIBRACI ŘÍZENÍ v servisu, jinak bude auto vykazovat chyby systémů spojené s polohou volantu.
problém s tuhnoucím řízení ve středové poloze mám občas také, ale rozebírat se mi to zatím nechce. Do opravy se pustím asi až poté, co se chování výrazně zhorší. Teď mě to štve tak max 5x do roka.
Někdo v diskuzi to řešil i tak, že opatrně navrtal dírku do oblasti toho šneka (+vyřízl závit na šrobek) a mazivo tam doplňuje stříkačkou. Ta plastová spojka se teoreticky dá vyměnit i bez demontáže řízení, ale to nemám ověřeno.
Kia Cee'd SW II (2013) Casa White, 1.6 GDI 99KW, exclusive + p. Ultra 3 ...
Kia ProCeed GT (2024) Orange Fusin, 1.6 T-GDI 150KW