Zdravím,
posledních půl roku se začalo na Ceedu r.v. 2012 (první generace, po FL, HB) vyskytovat praskání řízení, při otáčení od kraje do kraje, křupne vždy jen jednou takže to páčka blinkrů není a navíc to jde zepředu. Někdy taky v tom praskne při změně směru jízdy (například při parkování, najedu si a začnu couvat, tak v tom praskne). Auto bylo v aut. servisu, kde prý je to vada v řízení jako takovém ale popravdě se mi to moc nezdá, neděje se někomu něco podobného? Měl jsem podezření na horní uložení tlumiče, ale to je prý v pořádku. Auto má najeto necelých 120 tisíc km.
Také se příležitostně objevuje vůle okolo středu, kdy se volant jeví jako "přeposilovaný" či uvolněný a pak zase ztuhne, nějak si nevím vysvětlit čím by to mohlo být zvlášť když ta vůle není trvalá. Byl přehrán software posilovače ale beze změny. Než se převážily kola, tak se to projevovalo vibracemi nad 120km/h kdy se volant rozvibroval a při stejné rychlosti zase přestal, znovu začal a tak dokola. Po převážení vibrace sice zmizely ale volnost je pořád.
Našel jsem zde téma, které trochu koresponduje s tím co se mi dělo dříve, volant zůstával ve středu jakoby "přilepený" což třeba na dálnici bylo dost nepříjemné, muselo se zabrat víc aby povolil, nicméně to zatím odeznělo, je možné, že by vše výše uvedené způsoboval špatný sloupek řízení? Bylo více verzí i u tohoto modelu?
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=179&t=4387
A na závěr dotaz mimo řízení, při přejetí nerovnosti či výmolu pravým zadním kolem se ozve zvonivě pružina, jakoby skočila či na ní někdo brnkul, jenže prasklá není a při zvednutí taky žádná viditelná vůle, stejně tak to není pravidlem na každé díře ale spíš náhodně.