Stránka 2 z 12

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 18.09.2019 14:36
od cdkia
hm kedze to tu nikto okrem mna neeviduje, asi robim niekde chybu alebo je to na reklamaciu. Skusam teraz pri kazdom radeni zmagnut uplne brzdu ako to ide a cuduj sa svetu traseni pri radeni je pomenej ale furt to nieje 100% :(

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 18.09.2019 16:02
od Osozu
Mne občas zatrasie ale nie vždy, ale pokial ti to radi v pohode tak by som to neriešil

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 18.09.2019 17:59
od balkon
Ja trasenie vôbec nepozorujem,, Pri preraďovaní zastavujem úplne ako treba, nikam sa neponáhľam.

Pri jazde z kopca som si akosi nevšimol, žeby mi to samo podradilo, vždy si to podradím ja sám...
A v meste ak sa chcem plaziť na 1ke, tak nesmiem stúpať na plyn, vtedy to ten Normal režim nepreradí na 2. stupeň.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 19.09.2019 10:03
od cdkia
Radit radi v pohode, az nato sem tam zatrasenie.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 05.10.2019 21:55
od cdkia
Ok, prichadzam s informaciu. Po nejakom case uz neradi dobre. Stupne 1-2-3 niekedy trhne jedno ci smerom hore alebo dole a dokonca z 3 do 2 pozorujem mierne cvaknutie skrpnutie v prevodovke.

Myslite, ze to je na reklamaciu a ak ano je moznost, ze to aj uznaju resp budu sa stym zapodievat?

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 05.10.2019 22:28
od Rives
Koľko km na tom máš?
Ja zatiaľ len 1600km.
To zatrasenie pri riadení z D do R alebo P som asi raz zaregistroval. Myslím že to je tým že som to velmi rychlo hodil z R do P alebo z D do P. Ale ozaj asi iba 1x-2x. Odvtedy si dávam pozor na to že dám tomu sekundu ale nejak extra to neriešim.
Brzdenie prevodovkou z kopca je normálne...
Radenie je zatiaľ ok. Nepocitujem žiadne presmykovanie ani cukanie ani nič.
Na reklamáciu to bude vtedy, keď im to dokážeš nasimulovat.
S tým "učením" sa prevodovky...neviem.
Kolega mal problém že mu to zo začiatku sem tam cukalo. Diler povedal že sa to naučí ...potom to prestalo.
Koľko km to trvalo neviem a ani či mu to robí nerobí...ale mal 1.4tgdi

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 05.10.2019 22:41
od cdkia
Takmer 4000km, to cukanie zo zaciatku nerobilo. Tym padom to, ze si to sadne nauci je nezmysel nema si tam co sadnut. To trasenie medzi D a P a naopak evidujem od zaciatku kupy. Akurat som cital clanok https://www.ggkia.com/blog/signs-of-a-bad-transmission-on-your-kia/ druhy bod je to co sa mne prejavuje.

Najhorsie je ale, ze sa pridal uz aj divny zvuk skripnutia alebo cvaknutia pri radeni z 3 do 2. Vsimol som si uz aj, ze ked som chcel pridat razantnejsie tak auto trhlo, to predtym tiez nerobilo. Ako som pisal vo vseobecnej ceed teme som z toho auta celkom sklamany. Pri takomto pocte km by sa pri novom aute nemalo stavat.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 05.10.2019 22:50
od Rives
Ja cukanie nemám az na 1x a to jazdím každý deň.
Takže to tiež asi nie je normálne.
Určite by to nemalo robiť nijaké zvuky. Ak to robí stále že to vieš ukázať tak choď reklamovať. V opačnom prípade povedia "zavada sa neprejavila".

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 06.10.2019 08:55
od hoodoo
Mám garáž do mírného kopce, auto tam dávám občas i někollikrát za den a tam se mi cukání neprojevilo nikdy. Cuklo to jen jednou, kdy jsem stál čumákem z prudkého kopce - když jsem přeřazoval z D na P bylo to v pohodě, ale při nastartování a zařazení z P na D to mírně lupnulo, ale kopec to byl fakt velký - až pak jsem si říkal že jsem vůl, sneslo by to tam asi ruční brzdu (tzn tady to beru jako mojí chybu).

Jinak někdo psal jak funguje podřazování - při jízdě kdy jedu na klid si do údolíčka místo podřazení přeřadím z D na N ať pěkně plachtím dolů (a tím vyjedu na setrváka kus kopce co mě bude čekat). Při mém ježdění většinou jedu na automatiku a pak když chci brzdit motorem (vesměs jen na okresce před vesnicí, z kopce nemám potřebu moc brzdit) tak podřazuju buď pádlama pod volantem a nebo přímo řadící pákou - tato varianta má výhodu že si do vsi zpomalím jak potřebuji a pak páku vrátím zpět do automatu a auto přes vesnici řadí jak uzná za vhodné.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 06.10.2019 09:52
od cdkia
Ok tym padom to je z mojej strany na reklamaciu. Od kupy pocitujem to trasenie a zial pridal sa aj ten divny pazvuk ked to radi z 3 do 2 stupna a mierne trhanie. 21 000€ auto a takto sa sprava od kupy ach jaj :kia: :x

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 06.10.2019 10:11
od Rives
Môže byť vadny kus. S tým nespravis nič...je to proste smola.
Ale chápem ťa. Rovnako to vnímam aj ja. Že drahé auto a nefunguje ako ma. Preto treba tlačiť na dilera aby to dal na poriadok.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 06.10.2019 11:49
od Rives
Brzdenie resp. nebrzdenie motorom pri automate je podľa mňa v podstate to isté ako keď ideš manualom. Máš 6tku a pustis plyn tak auto ide a spomaľuje. Keď už treba podradis do 5. To iste robi automat. Ideš.. pustis plyn auto spomaľuje a keď treba auto dá 6tku.
Vyradovat na automat za jazdy do N je podľa mňa zle. Nerobím to.
No a co sa tyka stania dlho na križovatke s D, tak ak viem ze budem stáť dlho dám N. Ale neviem presne čo je najlepšie. Ešte som to celkom nenaštudoval. Ak niekto vie, môže poradiť.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 06.10.2019 13:08
od cdkia
Presne ako pise Rives, pri automate urcite nevyradzovat z kopca do N uz len kvoly spomenutej bezpecnosti. Co sa tyka tlaku a zataze na prevodovku/motor a podobne je to rovnake ako u manualu nic tym nepokazis a ani neusetris palivo ked vyradis do N, motor zerie viac ako ked nehas zaradeny stupen a auto si brzdi motorom, ak rychlost klesne resp. auto spomali automat automaticky podradi nizsi stupen presne ako by si spravil u manualu.

A na krizovatne co je lepsie pri dlhsom stani ci vyradit do N,P alebo nehat D? Je zbytocne vyradzovat do P/N ak stojis na krizovatke alebo inom useku pomerne kratko, ak stojis na brzde so zaradenim D tak pri stati automaticky vyradi prevodovka do N(mozes si to overit aj otackami pristati aj ked ti svieti stupen D1) - to je vlastnost DCT. Avsak ak vies, ze budes cakat dlhsie >viac ako 5minut pripadne na zeleznicnom priecesti mozes vyradit do N a zatiahnut rucnu (kopec), na druhej strane nic sa nestane ak nehas D a budes stat na brzde pripadne nechat na autohold. Budes len opotrebovat viac brzdy, ale furt je lepsie/lacnejsie vymenit platnicky, kotuce ako celu prevodovku pri castom vyradzovani a zaradzovani.

Ja to robim tak ako som popisal vyssie, je to podla mna najrozumnejsie vyzhladom na nasu 7 DCT.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 06.10.2019 14:01
od Karens
Automat je preto automat, aby si nemusel kvedlať pákou, ak chcete kvedlať načo ste si kupovali automat?! Keby ste mali klasický hydromenič rýchlo a hlavne draho by ste zistili akú hlúposť robíte!

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 06.10.2019 14:42
od cdkia
:!: Karens tento zmysluplny prispevok bol komu akoze smerovany :?: :-| Lebo tusim si nim pomohol vsetkym zucastnenim :lol: . :!: