od cdkia » 06.10.2019 13:08
Presne ako pise Rives, pri automate urcite nevyradzovat z kopca do N uz len kvoly spomenutej bezpecnosti. Co sa tyka tlaku a zataze na prevodovku/motor a podobne je to rovnake ako u manualu nic tym nepokazis a ani neusetris palivo ked vyradis do N, motor zerie viac ako ked nehas zaradeny stupen a auto si brzdi motorom, ak rychlost klesne resp. auto spomali automat automaticky podradi nizsi stupen presne ako by si spravil u manualu.
A na krizovatne co je lepsie pri dlhsom stani ci vyradit do N,P alebo nehat D? Je zbytocne vyradzovat do P/N ak stojis na krizovatke alebo inom useku pomerne kratko, ak stojis na brzde so zaradenim D tak pri stati automaticky vyradi prevodovka do N(mozes si to overit aj otackami pristati aj ked ti svieti stupen D1) - to je vlastnost DCT. Avsak ak vies, ze budes cakat dlhsie >viac ako 5minut pripadne na zeleznicnom priecesti mozes vyradit do N a zatiahnut rucnu (kopec), na druhej strane nic sa nestane ak nehas D a budes stat na brzde pripadne nechat na autohold. Budes len opotrebovat viac brzdy, ale furt je lepsie/lacnejsie vymenit platnicky, kotuce ako celu prevodovku pri castom vyradzovani a zaradzovani.
Ja to robim tak ako som popisal vyssie, je to podla mna najrozumnejsie vyzhladom na nasu 7 DCT.