KIA Ceed - typické neduhy?

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd.

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod therion » 27.05.2019 11:05

Presne tak a je snad jasne, ze tomu tak bylo. Jinak by nemelo smysl ten graf vytvaret ne? : ))
Ten clovek neni zadny blbec, ale odbornik pres maziva na slovo vzaty.

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1059  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod lubos550 » 27.05.2019 11:18

Tie veliciny su zavisle, ale nie prave v tej oblasti, ako je zakresleny ten graf. Ako si uz pisal, viskozita je zavisla od poctu kilometrov, az ked je olej takmer cely zoxidovany, lebo sa v nom zacne robit blato ("sludge" po angl.). No a ta oblast v tom grafe nie je. (Je to podobne, ako vyrobit graf zavislosti poctu aut na ceste od plodiny, ktora je vedla cesty na poli zasadena- nejaky graf sice vyjde, ale o nicom nehovori).

To si nedovolim pochybovat o tom, ze ten pan by nebol odbornik na oleje. Len na vytvaranie takych grafov je potrebne mat aj ine znalosti (konkretne zo statistiky v tomto pripade), ako o olejoch.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod dany01 » 30.05.2019 09:26

čo sa týka intervalov výmeny a či 30 tis alebo 15 tis, je z dlhodobejšieho hladiska lepšia volba 15 tis /ešte lepšie 10 tis./, či už pri benzínovom alebo dieslovom motore- tie oleje to umažú ale ich zloženie je na hrane. čo to urobí s motorom , turbom,EGR-kom,atd je druhá vec. Aj v autorizovanych servisoch si klopkaju na čelo ked je predpis meniť po 30 tis. - ale Marketing. Moja skusenosť je, výmeny po max. 10 tis. kedy ten olej ma už dosť. Písal som to inde prečo.
Teraz som kupil 1,6 crdi a origo olej z fabriky pojde von po 3 tis. zabeh, dalsí po 7 tis., a potom už 10 tis./vymena doma/ po 30 tis. pojdem do origo servisu.
a určite tomu motoru viac prospejem ako ho tahať na 30 tis. , pri dnešných Start - stop ktorý samo že stale vypínam, DPF, SCR.
Teraz som sa vrátil s STK s Octavia 2 1,9 PD 320 tis. , kde sa ma technik pýtal že na tie km ten motor je prekvapujúco OK /a to som tam šiel so stiahnutým zadkom či to dam , pri dnešných problémoch s EK. Som mu povedal olej 10 tis. , vzduch filter vzdy, VIF, a talianska udržba - motor točiť, a nie pozerať stale na spotrebu a ukazovatel zar. rychlosti. ku oleju - do 8 tis mu autá nezobrali ani kvapku ale po do tých 10 tis. to bolo cca 2-3 dcl. a to nielen mne ale aj ludom okolo čo sme sa bavili ako prevadzkujú svoje autá. Ja som jazdil hlavne dialnicu - Oct.1 81kw.
Aj Kiu nepuštam pod 2 tis. , síce ešte netočím lebo ma 500 km , takže po prvom oleji začnem. Ten blbý ukazovatel mi pri 4 ukazuje aby som zaradil už 6 :no:
Samozrejme nech si každy robí ako chce, ale pri cenách olejov a filtrov je z môjho pohladu zvrátenosť trapiť motor na 30 tis.
PS: mam znameho ktorý má Golf 7 1,6 tdi s DSG firemné a ten zvuk čo ten motor chudák vydáva po ani nie 100 tis, ked to jazdí na Longlife, DSG stale podtáča , Start - Stop, by som neprial nikomu ho potom kupiť po operatívnom leasingu.
dany01 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 98  
Registrován: 16.03.2019
Bydliště: Zapadne Slovensko  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod therion » 31.05.2019 13:26

Shrnul bych to asi tak, ze kdo ma zajem at si prostuduje a udela zaver sam: https://ulozto.cz/!V3BHqpHa/vlastnosti- ... -oleju-zip
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1059  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod Niki » 31.05.2019 18:46

dany01 píše:DSG stale podtáča ,


Podtáča ?
Ceed SW 1.4 t-gdi, DCT, Gold + Led packet + Radio packet, Lunar Silver
Niki Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 171  
Registrován: 16.04.2019
Bydliště: KE  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod dany01 » 31.05.2019 20:19

Áno ,podtaca motor....., čo je na tom nepochopitelne. mne tiež ukazovateľ pri 4 okolo 2000 tis otáčkach ukazuje aby som zaradil 6 ... :thd:
Pokial to užívateľ nechá na DSG a nezasahuje do jej radenia tak motor dusi na minimálnych otackach. Na čo mi je automat , keď musím s ňou radiť aby motor netrpel na 1200 ot./min.
O tom čo to robí s motorom aj prevodovkou netreba hovorit.
Kolega to ma tiež a jazdi na S móde aby to malo rozumne otacky
Dnes som trochu čítal návod ,čo píšu o benzinaku a jeho uzivani, tak ti čo majú benzín na skákanie po meste a myslia si ako s tym vybabrali, im len treba gratulovať.....
Dokonca viac komplikovanejšie ako u diesla.....
dany01 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 98  
Registrován: 16.03.2019
Bydliště: Zapadne Slovensko  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod lubos550 » 31.05.2019 21:57

To vyzera, ze ten prevodovkovy softver sa riadi len otackami a vobec neberie do uvahy zatazenie motora v danej chvili (naozaj nie je jedno, ci preradi pri 2000 ot./min na vyssi stupen pri jazde po rovine , do kopca, alebo dolu kopcom), Navyse zrejme pouzivaju rovnaky pre naftove aj benzinove motory s turbom, aj bez turba. Jednoducho si bude treba asi niekolko generacii automat. prevodoviek pockat, kym to este dotiahnu na "uzivatelsku" uroven.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod Niki » 31.05.2019 23:26

dany01 píše:Áno ,podtaca motor....., čo je na tom nepochopitelne. mne tiež ukazovateľ pri 4 okolo 2000 tis otáčkach ukazuje aby som zaradil 6 ... :thd:
Pokial to užívateľ nechá na DSG a nezasahuje do jej radenia tak motor dusi na minimálnych otackach. Na čo mi je automat , keď musím s ňou radiť aby motor netrpel na 1200 ot./min.
O tom čo to robí s motorom aj prevodovkou netreba hovorit.
Kolega to ma tiež a jazdi na S móde aby to malo rozumne otacky
Dnes som trochu čítal návod ,čo píšu o benzinaku a jeho uzivani, tak ti čo majú benzín na skákanie po meste a myslia si ako s tym vybabrali, im len treba gratulovať.....
Dokonca viac komplikovanejšie ako u diesla.....


Nepoznam ziadne benzinove auto s automatom, aby radilo pri 1200 ot.
Automat preradi az ked ma dalsi prevodovy stupen dostatocny krutiaci moment.
A ked pridas plynu viac, tak to podradi aj o niekolko stupnov.
Jazdit stale v S mode mi pride zbytocne.
Ceed SW 1.4 t-gdi, DCT, Gold + Led packet + Radio packet, Lunar Silver
Niki Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 171  
Registrován: 16.04.2019
Bydliště: KE  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod Niki » 31.05.2019 23:29

lubos550 píše:To vyzera, ze ten prevodovkovy softver sa riadi len otackami a vobec neberie do uvahy zatazenie motora v danej chvili (naozaj nie je jedno, ci preradi pri 2000 ot./min na vyssi stupen pri jazde po rovine , do kopca, alebo dolu kopcom), Navyse zrejme pouzivaju rovnaky pre naftove aj benzinove motory s turbom, aj bez turba. Jednoducho si bude treba asi niekolko generacii automat. prevodoviek pockat, kym to este dotiahnu na "uzivatelsku" uroven.


Asi si dvojspojkovy automat nikdy neskusal, vsak ?
Inak by si to nemohol napisat.
Ceed SW 1.4 t-gdi, DCT, Gold + Led packet + Radio packet, Lunar Silver
Niki Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 171  
Registrován: 16.04.2019
Bydliště: KE  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod melonsvk » 01.06.2019 07:48

Niki: dany zrejme myslel preradenie na 1200ot., co dvojspojky bezne robia, ci uz DSG alebo DCT.

Software prevodovky je do urcitej miery sofistikovany, urcite sa neriadi len otackami. Ja som odpozoroval, ze DCT podradi, ked sa okamzita spotreba priblizi k nejakym 10 litrom. Naopak na tych 1200-1300 otackach to vie tahat aj hore miernym kopcom, kde sice zataz nie je az tak vysoka, ale ten zvuk motora je vtedy otrasny. Najhorsie je, ze aj ked podradim dole, tak po par sekundach (po obnoveni automatickeho rezimu) tam tu sedmicku aj tak trafi. :angry:
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod Niki » 01.06.2019 08:44

Melonsvk
1200 je nerealne aby to hodilo pri preradeni. Dokonca ani ked idem dole kopcom a naberam rychlost bez plynu, tak to preradi z 2. na 3. stupen pri cca 2000 ot.
Je nelogicke, aby automat preradil do otacok, kde je mimo tahu turba. Nemalo by to absolutne ziadny zmysel.
Ceed SW 1.4 t-gdi, DCT, Gold + Led packet + Radio packet, Lunar Silver
Niki Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 171  
Registrován: 16.04.2019
Bydliště: KE  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod melonsvk » 01.06.2019 09:03

Ok, nebudem sa hadat, prikladam data. Je tam stupanie cca. 4%.

A propos, CRDi ma pri 1200-1300ot. uz nejakych 220 newtonov, co neni zas najmenej.

Obrázek

A na rovine / z kopca to drzi otacky este nizsie, skoro az na volnobeh.

Obrázek
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod Niki » 01.06.2019 09:16

To je graf pre naftak ?
Ceed SW 1.4 t-gdi, DCT, Gold + Led packet + Radio packet, Lunar Silver
Niki Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 171  
Registrován: 16.04.2019
Bydliště: KE  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod melonsvk » 01.06.2019 09:24

Ano, ale 1.4 T-GDI ma pri 1200ot. tiez 200Nm, tak predpokladam ze sa to bude spravat podobne.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1293  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod Niki » 01.06.2019 10:14

Ja vychadzam zo skusenosti. Nikdy mi nepreradi aby otacky padli na 1200 ot.
Co som odpozoroval, tak padnu pri setrnej jazde na cca 1400 ot.
Ceed SW 1.4 t-gdi, DCT, Gold + Led packet + Radio packet, Lunar Silver
Niki Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 171  
Registrován: 16.04.2019
Bydliště: KE  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na ceed

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé