čo sa týka intervalov výmeny a či 30 tis alebo 15 tis, je z dlhodobejšieho hladiska lepšia volba 15 tis /ešte lepšie 10 tis./, či už pri benzínovom alebo dieslovom motore- tie oleje to umažú ale ich zloženie je na hrane. čo to urobí s motorom , turbom,EGR-kom,atd je druhá vec. Aj v autorizovanych servisoch si klopkaju na čelo ked je predpis meniť po 30 tis. - ale Marketing. Moja skusenosť je, výmeny po max. 10 tis. kedy ten olej ma už dosť. Písal som to inde prečo.
Teraz som kupil 1,6 crdi a origo olej z fabriky pojde von po 3 tis. zabeh, dalsí po 7 tis., a potom už 10 tis./vymena doma/ po 30 tis. pojdem do origo servisu.
a určite tomu motoru viac prospejem ako ho tahať na 30 tis. , pri dnešných Start - stop ktorý samo že stale vypínam, DPF, SCR.
Teraz som sa vrátil s STK s Octavia 2 1,9 PD 320 tis. , kde sa ma technik pýtal že na tie km ten motor je prekvapujúco OK /a to som tam šiel so stiahnutým zadkom či to dam , pri dnešných problémoch s EK. Som mu povedal olej 10 tis. , vzduch filter vzdy, VIF, a talianska udržba - motor točiť, a nie pozerať stale na spotrebu a ukazovatel zar. rychlosti. ku oleju - do 8 tis mu autá nezobrali ani kvapku ale po do tých 10 tis. to bolo cca 2-3 dcl. a to nielen mne ale aj ludom okolo čo sme sa bavili ako prevadzkujú svoje autá. Ja som jazdil hlavne dialnicu - Oct.1 81kw.
Aj Kiu nepuštam pod 2 tis. , síce ešte netočím lebo ma 500 km , takže po prvom oleji začnem. Ten blbý ukazovatel mi pri 4 ukazuje aby som zaradil už 6
Samozrejme nech si každy robí ako chce, ale pri cenách olejov a filtrov je z môjho pohladu zvrátenosť trapiť motor na 30 tis.
PS: mam znameho ktorý má Golf 7 1,6 tdi s DSG firemné a ten zvuk čo ten motor chudák vydáva po ani nie 100 tis, ked to jazdí na Longlife, DSG stale podtáča , Start - Stop, by som neprial nikomu ho potom kupiť po operatívnom leasingu.