striha píše:Nechapu jak nekdo muze srovnavat najezd na olej osobak x nakladni auto. Ano kamion na jednu napln najede i 150t km ale pracovni rezim je prevazne dalnice a motor se prevaluje na 1200 az 1500 otacek. Navic napln kamionu je asi tak 40 litru podle znacky . V osobaku neustale menis jizdni rezim a mas napln tak max 4,5 litru. 30000 najezd je pomala smrt motoru a muzete pouzivat olej jaky chcete.
Odesláno z mého SM-J510FN pomocí Tapatalk
Myslel som ze sa uz k tomu nebudem vracat ale predsa
Myslim si ze porovnanie s kamionom je uplne v poriadku avsak ak ty chces porovnat mnozstvo olejovej naplne v kamione treba to prepocitat na objem valcov. Pretoze nemozme porovnavat predsa objem 1,4 (ceed) s objemom 12,8 - 16 (kamion)
Ako priklad uvediem Volvo FH - hned prvy co mi ujo google nasiel.
VOLVO FH
Zdvihovy objem valcov 12,8
Objem olejovej naplne: 33l
Interval vymeny oleja: do 100 000km/1x za rok
Prepocet 33:12,8=2,57l.....z toho vyplyva ze na 1dm3 objemu valcov pripada 2,57l oleja
KIA CEED
Zdvihovy objem valcov 1,4
Objem olejovej naplne: 3,6l
Interval vymeny oleja: 30 000km/1x za rok
Prepocet 3,6:1,4=2,57l.....z toho vyplyva ze na 1dm3 objemu valcov pripada 2,57l oleja
ZAVER
Co z tohto porovnania vyplyva? Ze tahac Volvo FH ma uplne totozne mnozstvo oleja pre svoju potrebu ako moja Kia Ceed 1,4 . S tym rozdielom ze Volvo FH moze jazdit az 100 000km do vymeny. Preto opat hovorim a opatovne si dovolim tvrdit ze skracovanie intervalu vymeny oleja nema opodstatnenie ak ako som uz samozrejme napisal vyssie v prispevkoch nevyuzivas auto na narocnu prevadzku alebo v extremnom prostredi.