Takže pár poznatků ze zatím krátkého seznámení s novým ceedem.
Zápory: Teplota topení je velmi špatně vidět, večer to bude v pořádku, ale přes den se na to člověk musí hodně soustředit a to je za jízdy nebezpečné. Nechápu jak tohle mohlo vzniknout.
Tupé řízení. Prostě bohužel vlastnost všech nových aut. I toho mého, zde zlepšení nenastalo. Bohužel.
Po otevření dveří řidiče (u jiných jsem to nezkoušel) nejde otevřít kufr. Takže znovu do auta, zmáčknout tlačítko a pak zpět k pátým dveřím. Obrovská chyba. Možná to jde změnit v nastavení, nebo v servisu, ale u testovaného auta to tak prostě je.
Páté dveře nejdou nikdy dovřít bez doprovodu ruky. Dveře prostě odskočí a nejsou dovřené. U mého auta stačí když lehce dojedou dolů a jsou vždy zavřené. Možná to půjde seřídit, ale moc tomu nevěřím, na vině je hlavně přetlak kabiny při dovření.
Vzpěry pátých dveří jsou hodně silné. Chlapům to asi bude jedno, ale většina slabší populace moc nadšená nebude, dveře jdou zavírat opravdu z tuha.
Hluk od kol zadní nápravy. Snad první věc která mi po rozjezdu zarazila.
Vnější kliky všech dveří mají, nevím proč, velkou vertikální vůli. Prostě se po otevření hýbou nahoru a dolů. Evidentně to není vůlí v uložení, ale vlastnost, jen nevím proč, ale působí to nekvalitním dojmem.
Stříbrné plasty v kabině působí lacině a finální opracování některých plastů (zaříznutí, odhranění) uvnitř kabiny je hodně lajdácké. Jedná se sice jen o plasty ve spodní části přístrojové desky, ale ani tam bych to nečekal.
Ovládací tlačítka na volantu bych uvítal blíž k věnci volantu. Ta vnitřní jsou již celkem dost mimo dosah palce, pokud držím volant.
Horní hrana čelního skla je hodně nízko. Je to dáno jeho menším sklonem oproti ceedu JD, ale mohlo o pár cm víc zasahovat do střechy.
Couvací kamera má neskutečně neostrý, rozmazaný obraz. Nevím zda se jedná o vadu kamery nebo vlastnost, ale rozdíl oproti mému autu je značný (čočka je čistá).
Potahové látky sedaček jsou tenčí, otázkou je, jak kvalitní. Zatím kvalitnějším dojmem nepůsobí, ale záleží asi na výbavě a typu sedaček.
Otravný tón při zapnutí klíčku a "kontrole" systémů. Tady mohla Kia zvolit podstatně lepší melodii. Nebo raději žádnou.
Opticky působí kabina užším dojmem. Neměřil jsem ji, nevím jaké jsou hodnoty, ale nebyl to jen můj postřeh. Byla to snad první věta, kterou dcera pronesla když si do auta sedla.
Zadní sedadla mi přijdou dál od dveří, což trochu znesnadňuje vystupování.
Prostřední otvory ventilace nejdou STÁLE
zavřít kolečkem jako tomu bývalo kdysi, ale jen posunem výdechu do boční pozice. Kdo tohle vymyslel...
U krátké verze mi přijde menší kufr, ale to je mi celkem jedno. Mnohým to může vadit. Nevím proč je podlaha kufru takový kus nad rezervou.
A teď to lepší: Motor. Konečně jednotka, kterou můžu označit za odpovídající. Žádný trhač asfaltu, ale opravdu rozumná volba pro někoho kdo chce normálně jezdit a ne se jen loudat. Výborný nástup síly a táhne až do vysokých otáček. Čekal jsem trochu lepší spotřebu, ale uznávám, že se jedná o nové auto (400km) tak třeba lehce klesne. Při normální jízdě jako člověk, jsem měl spotřebu po okreskách 6,2-6,7 litru. Žádná sláva, ale vzhledem k potenciálu který ten motor má (sice nebyl využit) bych takovou spotřebu akceptoval.
Brzdy. Výborné, možná až moc rychlý nástup, ale na to se dá zvyknout. Nevím jak je to s odolností oproti vadnutí, ale určitě posun vpřed.
Podvozek. Obrovské zlepšení, alespoň v malém zatížení (při více lidech v autě nevím). Sice do mého auta po instalaci pružin Eibach, to stále nemá, chybí tomu větší přesnost a zakousnutí v zatáčce, ale oproti standardnímu podvozku ceedu JD je to opravdu výborné zlepšení. Konečně.
Celkový komfort. Až na hluk od zadních kol, je zde celkové zlepšení. Lepší naladění podvozku, výborné odhlučnění od motoru, který navíc ve vysokých otáčkách neztrácí hezký zvuk (1.6 GDi je proti němu žebřiňák). Fakt dobrý, jsem spokojen.
Převodovka. Nevím jak dříve, ale tato převodovka se mi opravdu líbí. Při akceleraci řadí plynule, jemně a rychle. Není co vytknout. Při běžné jízdě udržuje otáčky nízko, což poznáte jen při pohledu na otáčkoměr, protože stejně toho od motoru moc neslyšíte. Někdy zbytečně podřadí, aby po pár metrech znovu vrátila vyšší rychlost, ale to je možná moje chyba, protože třeba pohnu nepatrně plynem a dám pokyn ke zrychlení. Co mi vadí víc, ale za to převodovka nemůže, že se rozhodne řadit většinou uprostřed zatáčky. Myslím tím nějaké utažené okresky. Ona prostě neví že bude zatáčka a po zpomalení si podřadí. Dá se to řešit, ale to umějí auta u kterých je jen cena příplatků v hodnotě celého ceeda. Chválím celkově nízké otáčky při jízdě po dálnici.
Jsem rád že došlo ke zkrácení přístrojové desky. V JD přístrojovka ubírala neskutečně moc prostoru. Kdyby někdo spočítal kolik objemu kabiny zabírá asi bych byl v šoku. Zde je vidět že se na to už i díky jinému sklonu čelního skla více myslelo. Před spolujezdcem je příkladně vybraná, takže umožňuje větší prostor pro jeho nohy. Chválím. Malinko mi vadí její vyšší umístění, ale jde jen o zvyk.
Posun předních sedadel. Značný pokrok i u takového detailu. Jemné, bez zbytečného kovového zvuku jako to bylo v minulosti.
Design. Je věcí vkusu každého z nás, ale nemůžu jí nic vytknout. Sice tam není takový posun jako mezi první a druhou generací, ale neurazí.
Závěr: Velký posun díky motorizaci a změnám na podvozku. Bohužel je zde hodně věcí, které bych u nového auta nečekal. Jako by to auto nikdo pořádně netestoval v běžné jízdě. Všechny nedostatky které jsem jmenoval se dají vyřešit během přípravy auta při vývoji. Tady se nad tím asi mávlo rukou, ale je toho celkem dost a nečekal jsem takové začátečnické chyby.
Ještě přiložím hodnoty akcelerace. Měřeno na stejném úseku, při vypnuté klimatizaci, u 1.6 GDi řazeno při 6000 rpm. Na velkém rozdílu ve prospěch T-GDi má také obrovský podíl automatická převodovka. Zrychlení tak bylo velice lineární. Tomu prostě manuál nemůže konkurovat (tedy pokud mu nechcete dávat moc za uši). Měření proběhlo několikrát s velmi podobným výsledkem.
Screenshot_2018-09-21-15-01-09_resized_20180921_045046318.jpg
Screenshot_2018-09-20-17-28-22_resized_20180920_055650811.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.