KIA Ceed - typické neduhy?

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd.

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod therion » 16.05.2019 07:00

nexter píše:Ak vyrobca predpisuje to co mu najviac vyhovuje.... Tak touto filozofiou mozem tvrdit ze znizenie intervalu u KIE je z dovodu aby si castejsie navstivil servis a zanechal tam vacsie mnozstvo lowe v priebehu zaruky. Urcite im nejde o tvoje dobro nie?
Ked budes mat buracku a das si auto opravit tiez budes spokojny s tym ked ti mechanik povie ze sa vykaslal na postup opravy od vyrobcu a robil to podla svojho instinktu?

Odoslané z LG-H870 pomocou Tapatalku


Vyrobce predepisuje nezbytne nutne ukony aby vuz prezil zaruku nebo 150tiskm. Nic vic v tom neni. Vyrobci je jedno co s vozem bude potom. Spise ma zajem aby jsi po skonceni zaruky koupil novy. A praxe jasne ukazuje ze stav oleje je urcujici pro zivotnost motoru a jeho spolehlivost. Az budes rozebirat motor kvuli zapecenym krouzkum diky znehodnocenemu oleji mozna pochopis jak se veci opravdu maji.

Bouracku jsem mel a Ceeda jsem nechal opravit pomoci originalnich dilu protoze mi jde predevsim o spolehlivost a bezpecnost. Tady jde garazovy instinkt stranou.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod buko1 » 16.05.2019 07:21

nexter píše:
.....Skor si myslim ze je potrebne a nutne zohladnit prevadzku vozidla. Tzn, caste kratke trasy kedy sa nema moznost motor zahriat, tahanie privesu, jednoducho narocnejsia prevadzka vozidla.... Za takychto okolnosti je samozrejme potrebne znizit interval vymeny oleja. Ale za beznych podmienok nevidim problem dodrzat to co vyrobca predpisuje. Viem ze som v tomto nazore v mensine, ale moje tvrdenie je podoprete mojou osobnou skusenostou. Takto isto som postupoval aj u predchadzajuceho auta a spokojny 2. majitel s nim jazdi uz 4.rok...


Toto presne je napísané v KAŽDOM manuále k vozidlu KIA. Sú tam uvedené podmienky pri ktorých výrobca doporučuje iný (kratší) interval výmeny oleja ako je predpísaný (odcitujem zo svojho príspevku spred roka a pol viewtopic.php?f=125&t=7172 )

Náročné jazdné podmienky sú v príručke definované takto:
NÁROČNÉ JAZDNÉ PODMIENKY
A: Opakované jazdy na malú vzdialenosť, do 8 km pri normálnej teplote alebo do 16 km pri mraze.
B: Dlhšia prevádzka motora na voľnobehČ alebo jazda nízkou rýchlosťou na dlhé vzdialenosti.
C: Jazda na neročných, prašných, rozmočených, nespevnených, štrkovitých cestách alebo na cestách so soľným posypom.
D: Jazda v oblastiach, kde sa používa soľ či iné korozívne materiály alebo za veľmi chladného počasia.
E: Jazda vo vysokoprašných podmienkach.
F: Jazda v oblasti so silnou premávkou.
G: Jazda do kopca, dole z kopca alebo opakovaná jazda po horských cestách.
H: Ťahanie prívesu alebo používanie obytného prívesu či strešného nosiča.
I: Jazdy ako hliadkové auto, taxi, komerčné využitie alebo ťahanie vozidiel.
J: Jazda nad 170 km/h.
K: Časté jazdy v podmienkach, kde treba často zastaviť a rozbiehať sa.


Inak tiež sa riadim doporučením výrobcu (30000 km/24 mesiacov) ako snike a nexter, ale ak by som auto používal len na jazdu do obchodného centra a späť (8 km tam a 8 km späť), tak by som menil v kratší interval podľa bodu A.
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod lubos550 » 16.05.2019 08:29

@buko1:

nie vsetky z tych "narocnych" podmienok sa tykaju oleja. Skor ide len vseobecne o skratenie servisneho intervalu:

1. Stav baterie
2. karbon
3. Podvozok
4. Podvozok
5. Filtre
6. Olej + Filtre
7. Olej (rozvody)
8. Olej (rozvody)
9.Olej (rozvody), prevodovka, spojka, brzdy
10. Olej (rozvody), prevodovka, spojka, brzdy
11. Olej (rozvody), prevodovka, spojka, brzdy
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod therion » 16.05.2019 09:19

Uryvek z jednoho clanku:
K passatům se tudíž obvykle vážou i prodloužené servisní intervaly, což se brzy začne projevovat na kondici vozů, a hlavně motorů. Našim prvotním doporučením je tedy vyhnout se autům s těmi extrémními nájezdy bez pečlivě vedené servisní historie; tam vážně nebudete vědět nic a budou to riziková auta.

Čím méně kilometrů, tím je větší šance, že přechodem na klasický servisní plán (olej po roce nebo 15 000 km) ještě Passata zachráníte.


Je nutne si uvedomit, ze olej degraduej postupne a ne skokove po 30tis km. Stejne tak olej maze odlisne pri jizde po okrskach nebo v dalnicnim provozu. Tam kde stary olej jeste stiha mazat za rozumnych teplot uz na dalnici prehraty davno mema pozadovane vlastnosti. Stale zapominate ze mazat kliku je jedna vec , ale mazat retez pri vyssich otackach uz je problem.

Citace:
Sestava řetězu a zubového kola je z hlediska tvorby olejového filmu problematická, často dochází nikoliv k hydroelastickému, ale meznímu mazání, kde již povrchy součástí olejový film vytlačí a jsou ve vzájemném styku. Z pohledu strojaře je použití řetězu ve vysokootáčkovém motoru na hranici přípustnosti.

Obecně platí, že obvodové rychlosti nad 14 m/s již nejsou pro řetězový pohon vhodné. Přitom v motoru běžně dosahuje rychlost řetězu osmnácti metrů za sekundu! Pro obvodové rychlosti 12 m/s již technická literatura doporučuje mazání olejovou mlhou, přičemž motory používají tlakové oběžné mazání.

Nejhorší vliv na životnost řetězu mají tvrdé kaly z polymerace oleje, k níž dochází při neúměrném prodlužování výměnných lhůt. Ty totiž dokážou významně zvýšit tření v článcích a ztížit jejich ohýbání. Pak opotřebení řetězu roste naprosto drastickým způsobem. Mnoho problémů je jistě způsobeno i přehnaně dlouhými výměnnými lhůtami oleje, které dnes výrobci vozidel stanovují.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod mv12 » 16.05.2019 09:38

Nebudu se zapojovat do diskuze odhledně servisních intervalů. Argumenty pro i proti se tu už jen opakují, takže to ať si každý dělá dle svého uvážení... Jen přidám poznámu k otázce, která tu padla, proč výrobci posledních několik let prodlužují servisní intervaly na výměnu oleje a i obecně na jiné úkony. Co mám informace, tak je to především kvůli flotilovým zákazníkům (firmám), které při výběru auta nezajímá jenom samotná cena, ale připočítávají si k ní i veškeré provozní a předpokládané servisní náklady za celou dobu provozu auta. To je pak hlavní číslo, podle kterého se rozhodují o koupi aut. A protože pro automobilky jsou to často hlavní zákazníci (třeba u nás, pokud se nic nezměnilo, se každoročně prodá více nových aut firmám, než soukromníkům - i v :kia: :CZ: tomu tak asi stále není), tak je snaha automobilek ten servis co nejvíce osekat a omezit, aby byli konkurenceschopní... Proto se přišlo s longlife oleji apod.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3113  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod lubos550 » 16.05.2019 11:03

Tie spravne intervaly vymeny oleja by asi vedel rozlusknut len nejaky testovaci technik z Kie. Ide totiz hlavne o to, za akych podmienok ten konkretny-predpisany olej testovali a na aku zivotnost motora sa skusky vykonavali. Pokial viem, tak testy zivotnosti motorov sa robia na 200-250t km a to mohol nejako dat aj motor s predlzenymi intervalmi vymeny (benzinovy). No a pri 250001km sa uz mohol rozpadnut :D
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod buko1 » 16.05.2019 18:17

lubos550 píše:@buko1:

nie vsetky z tych "narocnych" podmienok sa tykaju oleja. Skor ide len vseobecne o skratenie servisneho intervalu:


Čítal si ten manuál? Asi ťažko. Ja ešte čítať dokážem a jasne v tabuľke vidím, že pre skrátenie intervalu výmeny oleja na 15000 km / 12 mesiacov v Európe sú v tabuľke uvedené všetky podmienky pod písmenami A až K. Napr. skrátenie intervalu výmeny vzduchového filtra je len v prípade podmienok pod písmenom C a E. Výmena kvapaliny manuálnej prevodovky každých 120 000 km pri podmienkach C, D, E, F, G, H, I, K a takto sú v tabuľke upravené aj ďalšie položky.
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod lubos550 » 16.05.2019 20:39

Manual? Ano obcas sa do neho pozriem. V tom pripade moze ist aj o nejaky nedokonaly preklad, lebo do nejakej z tych kategorii na skratenie servisneho intervalu spada asi tak 99,9% aut (neviem ako napriklad suvisi bod D s castejsou vymenou oleja).

Doplnenie: Mozno by sa do tych bodov zislo este pridat caste brzdenie motorom (jedna sa vlastne o brzdenie olejom), dole kopcom, alebo aj na rovine.
Naposledy upravil lubos550 dne 20.05.2019 09:34, celkově upraveno 1
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod therion » 21.05.2019 12:27

Skenovací kalorimetrie je metoda, která dává informaci o množství spotřebovaných či ještě aktivních antioxidantů (antioxidační kapacita oleje). Na obrázku je uveden příklad takových výsledků. Jedna křivka ukazuje na účinnost zbývajících antioxidantů (oproti účinnosti čerstvého oleje), druhá křivka znázorňuje množství nitrátů v oleji získaných vyhodnocením infračervených spekter oleje. Olej pracoval v motoru vozu Fabia 1.4 16V, který jezdil převážně v náročném městském provozu. Z průběhů křivek na obrázku je vidět, že antioxidanty byly vyčerpány již někde kolem 8 tis. km. Důvodem pro tak brzké vyčerpání antioxidantů je i prudký počáteční pokles antioxidační kapacity oleje, který byl způsoben stykem nového oleje se zbytky staré olejové náplně. Od osmi či deseti tisíc kilometrů již olej nebyl dostatečně chráněn antioxidanty. Proto také rozsah nitrace oleje rostl rovnoměrně přibližně do 10 tis. km a poté se rychlost nitrace začínala zvyšovat, křivka na obrázku se začala ohýbat strměji směrem nahoru. Tato změna trendu je vždy známkou toho, že olej je již vyčerpán a potřebuje nutně vyměnit.

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha

Obrázek
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod buko1 » 21.05.2019 21:36

Pekný graf a vysvetlenie. Upozorním na túto vetu: "Olej pracoval v motoru vozu Fabia 1.4 16V, který jezdil převážně v náročném městském provozu. ", pretože to je celý problém o ktorom sa tu bavíme - intervaly výmeny oleja (30000/24, 30000/12, 15000/12) sú nastavené na určité štandartné podmienky, v ktorých má byť auto využívané. Akonáhle sa auto používa inak (sťažené podmienky, viď body A-K čo som dal vyššie), tak sa menia aj intervaly.

Test na tej Fabii bol vykonávaný v podmienkach, ktoré KIA definuje takto:

A: Opakované jazdy na malú vzdialenosť, do 8 km pri normálnej teplote alebo do 16 km pri mraze.
F: Jazda v oblasti so silnou premávkou.
K: Časté jazdy v podmienkach, kde treba často zastaviť a rozbiehať sa.

A pre tieto podmienky KIA predpisuje (manuál ceed 2016) toto:
Motor - Štandart - Sťažené
crdi - 30000/24 - 15000/12
GDI - 30000/24 - 15000/12
MPI - 30000/24 - 15000/12
T-GDI - 15000/12 - 7500/6

Každý si musí ujasniť na čo auto používa a podľa toho si kúpiť príslušný model, motorizáciu a aj si nastaviť výmenu oleja. Je samozrejmé, že ak niekto denne jazdí v kolónach po meste pár km tam a par km späť a čaká s výmenou oleja na tých 30 000 km (alebo 15000 km pri modeloch, čo majú štandard 15000/12), tak si motor po čase zničí (a najmä ak si na tieto účely miesto malého Picanta kúpi Sportage, alebo Sorento). Na druhej strane, ak auto vylezie z garáže jeden krát za týždeň na 500 km výlet (alebo každý deň odjazdí 100 km mimo mesta) s dodržaním predpísanej rýchlosti, tak nevidím dôvod prečo intervaly skracovať.
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod lubos550 » 21.05.2019 22:40

Celkom zaujimavy opis vlastnosti oleja v zavislosti na "starnuti" oleja:

https://www.amsoil.com/newsstand/motor- ... eriorates/

Zaujimave je, ze s oxidaciou oleja viskozita stupa (olej je hustejsi-kladie vacsi odpor), ale zaroven tym, ze je v motore olej mechanicky namahany, jeho viskozita klesa. Cize ta samotna oxidacia este nemusi jednoznacne vypovedat o kvalite oleja po najazdenych kilometroch, teda jeho schopnosti mazat (schopnost mazat klesa pomalsie, ako ta samotna oxidacia)
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod therion » 27.05.2019 09:12

ani to neni pravda, viskozita u nekterych typu pri provozu klesa a u jinych stoupa:
Obrázek
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod lubos550 » 27.05.2019 10:24

@therion

pokial v tom grafe nie je zatazovanie motora pocas tych 16t. km, tak je uplne k nicomu. Pretoze ak by bol v grafe zakresleny ten isty olej v dvoch rozne zatazovanych motoroch, tak jeden olej bude mat rozny priebeh viskozity.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod therion » 27.05.2019 10:46

Na obrázku jsou uvedeny průběhy viskozity při provozu několika moderních olejů. Šlo o provoz v zážehových motorech, obsah paliva byl velmi nízký a uvedené změny viskozity byly tedy způsobeny především střihovou stabilitou olejů. Největší změny nastaly během prvních 100 km po naplnění oleje do motoru, kdy viskozita klesla o 10 až 15 %. Vznětové motory způsobují pozvolnější pokles viskozity olejů, u nich je také potřeba uvažovat i postupně se zvyšující obsah sazí, které naopak viskozitu oleje zvyšují. Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva. Oleje SAE xW/40 neudržují letní hodnotu své viskozitní třídy během celého výměnného intervalu (viskozita olejů může klesnout pod 12,5 mm2s-1). Nízkoteplotní vlastnosti však oleje drží po celou dobu svého provozu. Na konci životnosti pak může u hodně degradovaného motorového oleje docházet k nárůstu viskozity díky nahromadění produktů oxidačního stárnutí v oleji.

Je nutne brat v potaz i zbytek opredchozi naplne , ktery novou napln pomerne znacne zdegraduje. Tj. cim horsi stav predchozi naplne tim horsi stav naplne nove! (a to neberu v potaz, ze hodne servisu olej nevypousti, ale vysava)
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: KIA Ceed - typické neduhy?

Příspěvekod lubos550 » 27.05.2019 10:58

To je vsetko fajn. Len v tom grafe je uvedena zavislost dvoch takmer nezavislych velicin. A z toho su este navyse vyvodene nejake zavery. Ten graf by mal nejaku vypovednu hodnotu jedine vtedy, ak by vsetky (predpokladam, ze rovnake) motory s roznymi olejmi boli zatazovane uplne rovnako. Ale ani v tom pripade by ta vypovedna hodnota nemala pre bezneho uzivatela takmer ziadnu cenu.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na ceed

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot]