Špekulus píše:Mám otázku, ako pomôže emisiám zníženie výkonu motora zo 160 na 140 koní? Teraz bude mať motor zázračne nižšiu spotrebu, alebo čo? Ako laik tomuto kroku nechápem
therion píše:Co delaji? V rezimu sport jedou nominalni vykon a ostatni mody jsou proste vykonove a dynamicky seskrcene. I pro kickdown ma ecu pripraveny scenar nabehu vykonu aby neohrozil katalyzator a neobohatil prilis smes. Kdyz mu vsak das informace z cidel, kde bude offset dejme tomu 20% tak ecu pojede podle pripraveneho scenare protoze predpoklada, ze udaje cidel nekecaji. A ted si vem ze pri kickdownu jede obohaceni na takove urovni aby se benzin vsecek spalil a neposkodil ventily a katalyzator. Jednotka si vsak mysli, ze podle cidel (maf/lambda) ma o 20% vice vzduchu nez je skutecnost a tak do smesi naladuje o 20% benzinu vice. Ten uz kvuli realnemu nedostatku vzduchu neshori a dostane se do katalyzatoru, ktery v te chvili uz nebude mit 850°c , ale po ubrani plynu a obohaceni kyslikem klidne 1000°C.
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé