lubos550 píše:Vyraba sa z vody, ktoru treba mat v dostatocnom mnozstve.
Ako keby jej bolo málo...
lubos550 píše:Vyraba sa s vynalozenim velkeho mnozstva energie, lebo vo volnom stave sa nenachadza a hned sa ma snahu s niecim zlucovat (kyslik, uhlik).
Nie je jedno či sa energia použije na nabíjanie batérií, alebo rozklad vody na vodík a kyslík? Z energetického hľadiska je to úplne jedno.
lubos550 píše:Jeho spalovanie tiez nemusi byt uplne ciste, lebo mozu vznikat rozne peroxidy.
Súhlasím, lenže peroxidy sú nestále zlúčeniny a vhodný katalyzátor ich ešte vo výfukovom systém dokáže zneutralizovať[/quote]
lubos550 píše:Samozrejme hlavny produkt je voda, ktorej by vznikalo pri jeho spalovani velke mnozstva. Nikto netusi, co by to urobilo s pocasim, viditelnostou, zdravim, pri takom mnozstve aut,
Zákon zachovania hmoty... Celkové množstvo vody v ekosystéme sa nezmení, nakoľko sa do obehu vráti len tá voda, ktorá sa predtým rozložila na vodík a kyslík. Naviac aj to je riešiteľné tým, že voda nebude vypúšťaná do ovzdušia vo forme vodnej pary, ale bude kondenzovaná a vezená v ďalšej nádrži a môže byť pri tankovaní nového vodíka vypustená na určenom mieste. Z litra vody sa pri normálnej teplote a tlaku uvoľní cca 1200 l vodíka a cca 600 l kyslíku (hmotnostne je to 0,11 kg vodíka a 0,89 kg kyslíka). , takže by nemal byť problém vypočítať aká veľká by mala byť nádrž na odpadnú vodu podľa objemu nádrže paliva (samozrejme že je to ďalšia hmotnosť, ale v globále asi menšia ako hmotnosť batérií pre rovnaký výkon).
lubos550 píše:Navyse je pri vyrobe, doprave, manipulacii a skladovani dost nebezpecny. Stale si myslis, ze je ekologicky?
Ak sa prepravuje v kvapalnom a tlakovanom stave tak môže byť nebezpečný. Lenže to je aj súčasné palivo a elektrina tiež kope. Lenže ja som primárne poukazoval využitie vodíka v palivových článkoch, kde sa môže mimo vodíka používať aj bezpečnejšia alternatíva - metanol, či etanol. A aj čisto vodíkový palivový článok nepotrebuje na svoju prevádzku čistý vodík, ale vystačí si aj s metalhydridovou nádržou, kde je vodík naviazaný na kov (horčík, alebo zliatiny dvoch alebo troch nasledujúcich prvkov: titán, vanád, chróm, magnézium, železo, kobalt, nikel, zirkón, lantán a paládium), čo je z hľadiska bezpečnosti najlepšie riešenie.
A ešte k tomu lietadlu - vodík je ľahší ako vzduch iba pri normálnom tlaku. V nádrži lietadla, kde je buď tlakovaný, alebo kvapalný ale určite nebude lietadlo nadnášať.