od only_one » 29.07.2019 10:18
tohle by měl být ještě klasický hydrodynamický měnič. Kromě toho vlastního mechanického zámku, což je v kostce tyč mezi kolečka, dělá občas pazvuky i právě vlastní měnič, když rozpíná a je to občas dost namáhaný díl co se taky sem tam musí vyměnit, zvlášť u kompaktních převodovek s motorem napříč. Může v poloze R viset nějaký selenoid a je na měniči vyšší tlak.
Pro rychlou diagnostiku bez servisu si vlez pod auto a zkus zjistit z jaké části ten zvuk jde. pokud z frémy u měniče je to celkem jasný. Ale chce to opravdu poctivě ten zvuk zaměřit.
Olej se mění obecně 4roky/60tis km, pokud měněný nebyl tak vylejt, zjistit jak na tom byl olej a občas i jen ta výměna skutečně pomůře, může tam být oleje málo. Po netu se těžko zvuk posuzuje, ale u mých aut žádné kovové zvuky při řazení na nevydává a ani vydávat nemá. Může se ale taky jednat o přidřený ovládací selenoid, vůli na zámku. To se ale zjistí až rozborkou. Každopádně měnič není tragédie, běžně se dělají repase (Kapsch a pod). S mechatronikou to je trošku složitější, je to převodovka vyvinutý korejcema, nemám k tomu žádné podrobnější info ani sem ho nehledal . O ZF, GM, Aisunu je materiálů všude plno.